Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Aankoop laptop Architectuur studie

Pagina: 1
Acties:

• Akeno
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 30-03-2023
Beste,

De TU/e bied aan de nieuwe studenten een laptop aan met korting. Deze laptop heeft de volgende specs:
Intern geheugen 8GB (1x8GB) 2133 DDR4
Grafische performance NVIDIA Quadro M1000M 4GB GDDR5
Scherm 15.6 inch LEDIPS Anti-Glare (1920x1080)
Toetsenbord Clickpad Backlit NL
Hard disk 256GB SATA-3 Self Encrypted OPAL2 SSD
Processor Intel Core i7-6700HQ Processor
(6MB Cache, up to 3.50GHz)

Het is een HP Zbook voor degene die het merk willen weten,
De kosten voor de laptop zijn 1050,- euro.

Nu is mijn vraag aan jullie,
deze laptop voor deze prijs of is er een betere laptop voor deze prijs te vinden.

Wat wil ik ermee doen?
Autocad, verschillende grafische programma's op draaien en af en toe wat gamen(geen high end games)

Wat voor laptop zoek ik?
Intensief gebruik van de laptop, licht indien mogelijk, scherm boven de 15''inch, snelle opstart(ssd indien mogelijk)

Budget?
Rond de 1000 of minder indien het mogelijk is.

Als jullie mij hiermee kunnen helpen graag
Als er iets veranderd moet worden aan de post dan hoor ik het ook graag!

Verwijderd

Nou, dat is volgens mij wel een goede deal, want de goedkoopste staan al voor meer dan het dubbele in de Pricewatch: https://tweakers.net/cate...TXnD4GOq_WOVVxk6VK8kHluUN

Alleen zou ik me voor CAD ook juist wel een 17" kunnen voorstellen. En ik weet niet hoe goed die speciale videokaart gebruikt gaat worden door de CAD software maar anders misschien zoiets? Asus N752VX
Of nog goedkoper, maar ook met IPS een 17" Lenovo Z70-80 voor 800 euro of voor 500 euro op marktplaats.

• Akeno
Verwijderd schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 15:51:
Nou, dat is volgens mij wel een goede deal, want de goedkoopste staan al voor meer dan het dubbele in de Pricewatch: https://tweakers.net/cate...TXnD4GOq_WOVVxk6VK8kHluUN

Alleen zou ik me voor CAD ook juist wel een 17" kunnen voorstellen. En ik weet niet hoe goed die speciale videokaart gebruikt gaat worden door de CAD software maar anders misschien zoiets? Asus N752VX
Of nog goedkoper, maar ook met IPS een 17" Lenovo Z70-80 voor 800 euro of voor 500 euro op marktplaats.
Ik wil naast cad ook programma's also photoshop, illustrator en render programma's gebruiken. Dus ik denk dat daar vooral naar gekeken moet worden voor de grafische eigenschappen?

Verwijderd

Voor Photoshop en Illustrator is het vanaf een Core i5 al geen probleem meer.

Maar hoe dat met de renderprogramma's zit weet ik niet tegenwoordig. Ik las weleens dat sommige software nu juist ook de gamekaart kan gebruiken voor het modellen of het realtime zien van je models. En dat het renderen vooral via de CPU gaat maar dat dat ook steeds meer via de GPU kan gaan gebeuren (of al gaat, of een combinatie ervan :) ). Dus dan zou bijvoorbeeld een normale GeForce kaart erin misschien beter zijn dan een Quadro. Maar dit moet je echt even aan iemand anders vragen of uitzoeken, want ik ben niet op de hoogte van de laatste ontwikkelingen hierin, en anders wordt het een beetje een klok horen luiden en klepel verhaal. :)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2016 16:02 ]

• Akeno
Haha okee thanks! Dan wacht ik nog wel even op een reactie van iemand extra!^^

• Thomas254
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-11 16:38
Akeno schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 16:13:
Haha okee thanks! Dan wacht ik nog wel even op een reactie van iemand extra!^^
Ik zou hem gewoon sowieso nemen. Mocht je toch wat anders willen verkoop je hem gewoon door en maak je winst. deze laptop is nieuw namelijk niet onder de 2000 euro.

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Het meeste zal je gaan werken met
Google sketchup
Revit
Rhino
Dynamo
Grasshopper
3dsMax
Photoshop
Indesign
Office

De laptop uit de TS is daar erg geschikt voor. Een 17 inch zou kunnen, maar om daar nu elke dag mee te sjouwen is ook niet echt wat. Misschien dat je op je kamer een 24 inch scherm neer kan zetten als je thuis aan 't werk bent.

Over twee jaar een extra reepje 8Gb geheugen er in en je kan de meest complexe modellen maken.

• Akeno
Ernemmer schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 17:26:
Het meeste zal je gaan werken met
Google sketchup
Revit
Rhino
Dynamo
Grasshopper
3dsMax
Photoshop
Indesign
Office

De laptop uit de TS is daar erg geschikt voor. Een 17 inch zou kunnen, maar om daar nu elke dag mee te sjouwen is ook niet echt wat. Misschien dat je op je kamer een 24 inch scherm neer kan zetten als je thuis aan 't werk bent.

Over twee jaar een extra reepje 8Gb geheugen er in en je kan de meest complexe modellen maken.
Okee top, bedankt! Dan weet ik voldoende eigenlijk!

Verwijderd

\[TU/e] Notebookproject 2016-2017

Hij wordt nog altijd vreselijk heet, net zoals in 2013/2014 (Google maar eens), en hij maakt dan ook veel kabaal. Lees ik in bovenstaand topic. ;)

Maar toch zou ik het doen als ik jou was. Erg goede prijs en 4 jaar garantie lees ik (3 jaar op de accu).
Pagina: 1