Ik heb een stuk python code waarin een aantal SQL queries tussen ''' staan.
Als ik deze file via SFTP open in Notepad++ is er niets aan de hand maar wanneer ik de file via een terminal (SSH) in Ubuntu of OSX open dan snapt Nano de werking van de ''' niet helemaal. Of het stuk code tussen de quotes wordt niet uitgequote(is dat een woord?) of een hele serie code na de ''' wordt onterecht uitgequote.
Overigens werkt de code prima dus het zal puur aan de visuele interpretatie in Nano liggen.
Ik zou natuurlijk altijd nog over kunnen stappen naar een andere editor zoals VIM of Emacs maar dat heeft in de eerste instantie niet mijn voorkeur.
Dit voorbeeld laat een correct resultaat zien, in incorrecte gevallen is de code na de sluitende ''' uitgequote.
Als ik deze file via SFTP open in Notepad++ is er niets aan de hand maar wanneer ik de file via een terminal (SSH) in Ubuntu of OSX open dan snapt Nano de werking van de ''' niet helemaal. Of het stuk code tussen de quotes wordt niet uitgequote(is dat een woord?) of een hele serie code na de ''' wordt onterecht uitgequote.
Overigens werkt de code prima dus het zal puur aan de visuele interpretatie in Nano liggen.
Ik zou natuurlijk altijd nog over kunnen stappen naar een andere editor zoals VIM of Emacs maar dat heeft in de eerste instantie niet mijn voorkeur.
Dit voorbeeld laat een correct resultaat zien, in incorrecte gevallen is de code na de sluitende ''' uitgequote.
Python:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
| else: sn=self.ppidin if len(sn) < 4: sn=self.subserialnumber if not sn: return 0 table='sub' sql='''SELECT COUNT(*) FROM tbl_workorders w, tbl_rmaproducts_generic rg WHERE ( w.serialnumber = \'{sn}\' OR w.subserialnumber = \'{sn}\' OR w.ppidin = \'{sn}\' ) AND w.id < {wo} AND rg.received_wo = w.id AND rg.swapgroup_id IN ({sw}) ''' cursor = connection.cursor() sw = rl.swapgroup_id if rl.swapgroup_id == 25: sw = '18,25' cursor.execute(sql.format(sn=sn, wo=self.id, sw=sw)) return cursor.fetchone()[0] |
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2016 15:31 ]