Airflow + cpu cooler corsair spec-03

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjimmy21
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 29-12-2023
Goedemiddag,

Ik heb een coolermaster hyper 212 evo cpu koeler gekocht voor extra koeling. Waarom deze? Omdat deze goedkoop (10 euro) in de buurt op marktplaats stond.

Nu is mijn vraag hoe moet ik deze plaatsen zodat hij zo efficiënt mogelijk koeld. Blazend naar boven of naar achteren?

Tevens, heb ik 3 extra case fans gekocht.
Wat is de beste configuratie voor het plaatsen van de fans. Hoe krijg ik de beste airflow?

Nu zie ik wel dat m'n mobo nog 1 aansluitingen over heeft voor een fan. Kan ik hier hier een y kabeltje voor kopen om alles aan te sluiten?

En lost but not least ik ben een beetje een noobie hier in. Ben ik überhaupt goed bezig?

Huidige setup:
Case: corsair spec-03
Koeler: Cpu Cooler hyper 212 evo
Cpu: Amd fx-4300 processor
Mobo: Gigabyte 970a-ds3p
GPU: Nvidia GTX 960

Beste antwoord (via Sjimmy21 op 14-07-2016 18:24)

• sjettepetJR.
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 25-07 22:57
Sjimmy21 schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 20:44:
Voor die 3 fans heb ik 15 euro inclusief verzendkosten gekocht. Ik was van plan die lelijk rode fan te vervangen maar ze gingen alleen per 3. En als ik dan toch alles open heb kan ik meteen kijken om de airflow te verbeteren.
Dan is het wel een prima aankoop.
2 fans voorin zullen vooral wat extra airflow aan de GPU kunnen geven.
Bovenin een extra outtake fan kan ook geen kwaad.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjettepetJR.
een 212 evo is sowieso een mooi upgrade als je van een stock-koeler komt. of die 3 fans een goede investering zijn ligt er aan wat je er voor betaald hebt. ik denk dat deze extra fans niet zo veel gaan doen en dat je dit geld misschien beter richting een CPU upgrade kan besparen.
de koeler zal ik gewoon van voor naar achteren lucht laten trekken. van die 3 extra fans zou ik er tenminste ééntje extra voorin zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjimmy21
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 29-12-2023
Voor die 3 fans heb ik 15 euro inclusief verzendkosten gekocht. Ik was van plan die lelijk rode fan te vervangen maar ze gingen alleen per 3. En als ik dan toch alles open heb kan ik meteen kijken om de airflow te verbeteren.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• sjettepetJR.
Sjimmy21 schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 20:44:
Dan is het wel een prima aankoop.
2 fans voorin zullen vooral wat extra airflow aan de GPU kunnen geven.
Bovenin een extra outtake fan kan ook geen kwaad.