Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop Technishe informatica

Pagina: 1
Acties:

• Ron
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 23-11 06:58
Na vorig jaar vrij tevreden mijn dell latitude 6420 gebruikt te hebben op mijn studie technische informatica ben ik nu weer op zoek naar een andere laptop, de accu houdt het niet lang meer vol en ik wil gewoon weer eens wat anders

Wat ga je met je laptop doen?

Met deze laptop wil ik vooral programmeren, mijn thuisserver beheren af en toe een filmpje kijken en (heel) misschien tijdens saaie colleges een spelletje spelen. mijn voorkeur gaat uit naar een quad-core processor (eventueel met hyperthreading) en een forse accu, (64WH+)
m'n budget ligt om en nabij de 1000 euro, liever er onder dan er boven

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?

ja, ik ben van plan om de laptop doordeweeks mee te nemen naar colleges, in de bus/trein fatsoenlijk door kunnen werken is een pré. Ik ben niet gebonden aan een merk al ben ik wel gecharmeerd van sobere laptops

zelf ben ik al uitgekomen op de: pricewatch: Lenovo IdeaPad Y700-15ISK (80NV00HMMH) maar deze is volgens reviews erg zwaar en komt erg gamer-ish over

ook een optie zou zijn de pricewatch: BTO X•BOOK 15CL73 de enige webshop die hem aanbied (laptopplus) heeft een aantal vrij negatieve reviews, voordeel van deze laptop is wel dat ik nog 16gb ddr3l en een 120gb m2 ssd heb liggen welke ik hier in zou kunnen monteren.

enig advies word ontzettend op prijs gesteld

• CCJJVV
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 24-11 20:58
Dell inspiron 15 7559? Vergelijkbaar met de Lenovo die je noemde. Op dell.nl €999 met een vipcode die je als srudent kan verkrijgen krijg je 10% korting dus wordt dat dan 899.

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 25-11 22:33
Iedereen is jaloers op je als je een XPS 15 haalt. Duur, maar imo echt het ultieme werkpaard, en beschikt over een GTX960 dus je kan er nog mee gamen ook. De Full HD met 84wh accu gaat ook nog eens super lang op de batterij mee. Met studentenkorting zoals hierboven staat kruip je dan alsnog over de 1500 heen geloof ik, maar dan heb je ook wat :P

Zelf heb ik m'n halve (Software Engineering) studie met een 15" 2.8kg budget-Dell rondgelopen, dat raad ik je af, zeker als je veel reist (like me). Veel studenten doen echter precies hetzelfde, het gros loopt rond met een ~€600 15" Acer/Asus/enz, opzich niet heel gek want het is voldoende. Maar plastic troep gaat het niet lang volhouden en als je telkens zware laptops (+ adapters!) mee moet slepen en in je tas gooit... dat ga je niet leuk vinden. BTO heeft erg leuke prijzen, maar het zijn, over het algemeen wat ik zelf heb gezien, plastic fantastic notebooks met een matige accuduur. Leuk als je veel gaat gamen in de les en er een stopcontact is, niet leuk als je 't dagelijks mee moet slepen.

Na 1.5 jaar heb ik 'm ingeruild voor een 13" Ultrabook: aanrader! Geen adapter mee en gewoon 7+ uur accu eruit trekken. 13" is imo wel de grens van prettig werken, maar dat verschilt natuurlijk per persoon. De accu van mijn Vaio Pro 13 is geen 64wh, maar omdat er een ultrabookchip in zit en er een extra accu onder past (14 uur, yay) houd hij het een stuk langer vol. Ergo: staar je niet blind op de accucapaciteit; check reviews.
Ultrabook chips zijn inderdaad zwakker, maar sterk genoeg voor wat dev werk. Ik weet niet op welk niveau je TI gaat doen en welke onderdelen je gaat behandelen (veel virtualisatie is natuurlijk niet zo'n goed idee) maar veel heb je echt niet nodig.

Wat ik zou adviseren:
- Skylake CPU (6000-serie), nieuwste architectuur van Intel. Weet je gelijk dat je een beetje een recent model hebt.
- 1080p scherm, fatsoenlijk veel werkruimte. Hogere reso's zijn vaak duur en slecht voor je accu terwijl lang niet alles lekker schaalt (in Windows, althans).
- SSD. Spreekt voor zich :) Lekker vlot en je data raakt niet corrupt zou de boel een keer vallen, ook wat waard. Ik heb zelf genoeg aan 256GB.
- Minimaal 8GB RAM, upgrademogelijkheid naar 16GB als je veel virtualisatie doet is handig.
- Als je wil gamen, dedicated videokaart.

Is de XPS15 te duur en is gamen belangrijk, dan zou ik misschien voor deze gaan (en er zelf een leuke SSD in bouwen) pricewatch: Asus ROG GL552VW-CN471T
Wil je een draagbaar systeem met een lange accuduur, dan zou je eens reviews kunnen vergelijken van:
pricewatch: Acer Aspire S5-371-5363
pricewatch: Asus AsusPro P2438UA-FA0327T
pricewatch: HP Envy 13-d125nd (wil je deze, check dan soms voor aanbiedingen de HP store)

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW