Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

sftp server externe schijf

Pagina: 1
Acties:
  • 392 views

• max.schollen
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 19-11 22:59
Beste mensen ik heb een raspberry pi 3 met ubuntu maten !
Ik heb op de raspberry pi een sftp server draaien met een externe schijf (wd My book 2TB)
De schijf is geformatteerd in fat 32
Ik kan de schijf wel lezen via de server maar ik kan er niks op zetten !
Iemand een idee wat ik er aan kan doen het liefst zonder gegevens verlies ! Ik heb namelijk geen andere schijf met zo groot opslag !
Gr Max

• PerfectPC
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-10 16:54
1) hier is niets PNS aan
2) heb je de file/folder permissies al goed gezet?

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:08
max.schollen schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 14:25:
Beste mensen ik heb een raspberry pi 3 met ubuntu maten !
Ik heb op de raspberry pi een sftp server draaien met een externe schijf (wd My book 2TB)
De schijf is geformatteerd in fat 32
Ik kan de schijf wel lezen via de server maar ik kan er niks op zetten !
Iemand een idee wat ik er aan kan doen het liefst zonder gegevens verlies ! Ik heb namelijk geen andere schijf met zo groot opslag !
Gr Max
Heb je al iets geleerd van je vorige topics? Oa dat dit GEEN Professional Networking en Services is? Al je topics die je hier gestart hebt zijn verplaatst of gesloten.

Lees eerst deze eens door: PNS Beleid
Inleiding
Professional Networking & Servers (PNS) is zoals de naam het al zegt een forum waar de meeste zaken met betrekking tot Netwerken en Servers in een professionele omgeving. Dit kan gaan over Virtualisatie, hoogbeschikbare bedrijfsnetwerken en Servers. Ook zeer geavanceerde opstellingen die niet direct zakelijk worden gebruikt, maar het niveau van een thuisnetwerk of thuis-server overstijgen kunnen in PNS worden geplaatst.

Waar moet ik dan heen met mijn vraag?
Dat ligt er dus aan. Heeft je vraag betrekking tot een simpel thuisnetwerk, of een switch op kantoor waarvan je niet precies weet wat je er mee moet, dan is Netwerken voor jou de juiste plaats. Heb je vragen over Active Directory, Microsoft SBS of Exchange Server, dan kan je beter bij Windows Servers en Server-software kijken.
Voor vragen over een unix server, is Non-Windows Operating Systems toch echt de best lokatie.

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-11 17:10
Wat heb je zelf al gevonden? Want wij kunnen oplossingen aandragen maar als jij die al geprobeerd hebt, is het zonde om het nogmaals te vermelden. Het is een wel bekend probleem als ik google mag geloven.

Maar ik denk dat je het inderdaad in de hoek van perfect moet zoeken....

[ Voor 15% gewijzigd door muppet99 op 13-07-2016 16:15 ]

Carpe Diem

• max.schollen
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 19-11 22:59
Mouten heb ik al gedaan !

• Kabouterplop01
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:14

Kabouterplop01

chown -R me base:all

dat was ons duidelijk. (anders kun je er niet van lezen)
ik denk zelfs dat het niets met je rechten te maken heeft, maar hoe je hebt gemount.

• PerfectPC
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-10 16:54
Prima!
Na mouten komt: schroten, maischen, koken, vergisten, lageren en bottelen.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:18

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Je hebt een week geleden nog een PM gekregen van Equator over het niveau van je topics en waar deze horen.
Hier stond zelfs letterlijk in : " maar een Rapberry FTP server voor thuis heeft niets met Professional Networking en Servers te maken."
Ik snap dus niet waarom je het nu gewoon *weer* doet?

Graag nu topics in het juiste forum plaatsen, nadat je eerst zelf onderzoek hebt gedaan en/of ingelezen heb op de materie waar mee je aan het spelen bent.

edit : En het is echt niet nodig om vrijwel elke zin met een uitroepen teken af te sluiten, dat leest er irritan.

[ Voor 11% gewijzigd door Koffie op 14-07-2016 11:53 ]

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.