Vraagje, zal dit proberen kort en bondig te houden.
Nieuwe regels voor bepaalde tijd contracten per 1 juli 2015
- Onder het oude recht ontstond er een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd als de reeks contracten voor bepaalde tijd langer hadden geduurd dan 3 jaar en/of 3 contracten. Dit is nu 2 jaar en/of 3 contracten.
- Deze nieuwe regels m.b.t. de ketenregeling gelden pas als er op of na 1 juli 2015 een (opvolgende) arbeidsovereenkomst wordt gesloten.
Bron: http://hetnieuwearbeidsrecht.nl/bepaalde-tijd-contracten/
Ik begrijp het stukje "(opvolgende)" niet. Mijn eerste contract was ervoor, mij eerste verlenging erna. Als ik in aanmerking kom wordt er dan gekeken naar de totale duur van contracten, of enkel de aaneengesloten contracten ná de start van de nieuwe regeling (1 juli)?
Eerste contract: 30 maart 2015 t/m 30 september 2015
Eerste verlenging / 2e contract: 1 oktober 2015 t/m 30 september 2016
Met andere woorden, mag mijn werkgever mij een contract aanbieden voor bepaalde tijd van een jaar of een half jaar? Of moet dit nu automatisch een contract voor onbepaalde tijd worden
(Of geen contract, kan natuurlijk ook
)
Nieuwe regels voor bepaalde tijd contracten per 1 juli 2015
- Onder het oude recht ontstond er een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd als de reeks contracten voor bepaalde tijd langer hadden geduurd dan 3 jaar en/of 3 contracten. Dit is nu 2 jaar en/of 3 contracten.
- Deze nieuwe regels m.b.t. de ketenregeling gelden pas als er op of na 1 juli 2015 een (opvolgende) arbeidsovereenkomst wordt gesloten.
Bron: http://hetnieuwearbeidsrecht.nl/bepaalde-tijd-contracten/
Ik begrijp het stukje "(opvolgende)" niet. Mijn eerste contract was ervoor, mij eerste verlenging erna. Als ik in aanmerking kom wordt er dan gekeken naar de totale duur van contracten, of enkel de aaneengesloten contracten ná de start van de nieuwe regeling (1 juli)?
Eerste contract: 30 maart 2015 t/m 30 september 2015
Eerste verlenging / 2e contract: 1 oktober 2015 t/m 30 september 2016
Met andere woorden, mag mijn werkgever mij een contract aanbieden voor bepaalde tijd van een jaar of een half jaar? Of moet dit nu automatisch een contract voor onbepaalde tijd worden
(Of geen contract, kan natuurlijk ook

[ Voor 20% gewijzigd door Fiddle op 13-07-2016 14:28 ]
Asus ROG Strix X570-E Gaming, AMD Ryzen 7 5800X, NZXT Kraken X63, Zotac Gaming GeForce RTX 3080 Trinity OC, G.Skill Trident Z RGB, 2x Samsung 980 Pro 1TB, Fractal Design Define R6 USB-C, be quiet! Straight Power 11 750W