Toon posts:

boehoehoe 2 borden kapot in half uur??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik bezit 2 pc's met MSI K7T Pro.
pc is voorzien van 300watt, 2x256mb pc133, 3com nic en SBlive kaartje.
Opeens is het scherm zwart, na een reset zijn de vier ledjes rood... (de voeding, fans en cpu koeler en de harddisken gaan wel aan).

De cpu is echter nog in orde en ook een andere cpu geeft hetzelfde effect!

Ok, het andere MSI bordje er in gezet en na een spelletje springt ie ook op zwart... 4 rode ledjes :-(

Hoe ken dit??? Ze zijn niet overklokt en ik had ook al weken niets meer veranderd aan de hardware config.

Als ik de bios er uit wip kom ik geen steek verder. Ik heb op een andere pc de harddisk gecheckt naar zo'n bioskiller maar die vindt niets.

Ik durf nou niet zo maar even een ander bordje te pakken en te testen wat er fout is.

Hellup!!

• happy3736
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-12-2024
lijkt me sterk dat je hem hebt opgeblazen toch ?

• Xtremelead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:53

Xtremelead

powered by E-MU

brakke voeding?

Jij bent degene die me opfokt!
JA JIJ!!!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:50
geen afstandbusjes in je kast?? :?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

Topicstarter
Sorry vergeten te melden, ik heb als test een andere voeding geprobeerd maar het effect is hetzelfde.

• Ramon
leg je mobo eens op een antistatisch matje en probeer het opnieuw!

• Bart B
  • Laatst online: 06-04 17:55
Klinkt als je voeding die iets fout mee is, of je hebt misschien iets dat kortsluiting maakt met je bord en de kast (uitsteeksel :? )

Verwijderd

Op dinsdag 26 juni 2001 15:44 schreef Bart B het volgende:
Klinkt als je voeding die iets fout mee is, of je hebt misschien iets dat kortsluiting maakt met je bord en de kast (uitsteeksel :? )
Probeer het eens zonder je SB live.
Het schijnt een bekend probleem te zijn met SB live en VIA chipset.. :(

Verwijderd

Ja, de voeding zal wel eens kunnen.
Ik hoor wel eens vaker van dit soort vage problemen. Wat je even kan proberen is om alle stroom eraf te halen, en het voedings stekkertje die naar het moederbord gaat, er even uit halen. Na een paar minuten deze er weer in plaatsen.

Wat ook nog zou kunnen (erg onwaarschijnlijk maar sinds alles al geprobeert is) even de volgorde van de kaarten veranderen.

Frank

Verwijderd

Lees de gebruiksaanwijzing bij je mobo eens. 4 rode ledjes betekent: "The processor might be damaged or not installed properly"
Voeding niet denk ik, want alles gaat gewoon draaien.

Verwijderd

ik zou zoiezo effe bij msi checken of dit probleem vaker is voorgekomen,

Lijkt me een voltage probleem

Er zit iets dwars, waardoor ie reset of freezed, daarna is de bios corrupt en kan je dus of het boardje terugbrengen en een ander halen of de bios door msi opnieuw laten flashen.

Neemt niet weg dat het probleem dan is opgelost..

Ik zou hem kaal (zonder sound etc. kaarten)proberen aan de praat te krijgen...

T'is niet leuk voor je maar wel interressant

Succes

Verwijderd

Topicstarter
Ook zonder ide en diskdrive kabels doen ze nix. Uiteraard heb ik de pci kaarten er uit gehaald.
De cpu doet het volgens mij wel, aangezien andere cpu's het probleem niet kunnen oplossen.
Ik ga vanavond het bord uit de kast halen en dan aanzetten, es kijken of dat wat oplost.

Bedankt voor zover.

Verwijderd

4 rode ledjes =
Description: System power on, this will start bios initialization.
Possible Cause: The processor might be damaged or not installed properly.

Recht uit het boekje.

Verwijderd

Op dinsdag 26 juni 2001 16:53 schreef Stylzz het volgende:
4 rode ledjes =
Description: System power on, this will start bios initialization.
Possible Cause: The processor might be damaged or not installed properly.

Recht uit het boekje.
Dat zeg ik: boekje lezen.
Heb je het al geprobeerd met een andere processor? Want je zegt: "de cpu doet het VOLGENS MIJ wel"

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Als het tijdens een spel gebeurt dan heb je waarschijnlijk je procesoor gemold. Heb je ooit wel eens naar de temp gekeken?

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Verwijderd

Topicstarter
Het stukje uit het boekje ken ik, daarom staat in mijn tekst dat ik het ook met een andere cpu heb geprobeerd.

Temperatuur was ok, de 2e keer dat alles op zwart ging hielp een reset nog en heb ik de temp gecheckt. Deze was normaal (TB1200 onder de 50 graden). Meteen na het starten van een spelleke ging ie voorgoed op zwart.

Ik heb een andere TB op het bord getest en het effect is hetzelfde. En daarnaast deed de TB1200 het ook in het 2e bord.

Verwijderd

Misschien een warez 'kill the proc spelleke'?

• hervaz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-11-2025
Ben je constant statisch geladen? of is die proc brak?

Verwijderd

Op dinsdag 26 juni 2001 15:29 schreef rjmineee het volgende:
Ik bezit 2 pc's met MSI K7T Pro.
pc is voorzien van 300watt, 2x256mb pc133, 3com nic en SBlive kaartje.
Opeens is het scherm zwart, na een reset zijn de vier ledjes rood... (de voeding, fans en cpu koeler en de harddisken gaan wel aan).
Euhm... de MSI K7 borden zijn gekend voor hun foutieve 'auto' core-spanningen... lijkt me dat je een cpu hebt die heel laag tegen de onderste tolerantie grens leunt, terwijl je 2 borden had die (te) ver naar de bovenste tolerantie grens gingen... Das trouwens ook de reden waarom je wel eens een kaartje kan hebben dat perfect werkt in 1 pc, en raar doet, of gewoon niet werkt in een andere... :)

Verwijderd

Hallo,als reaktie,heb hetzelfde probleem gehad,ik ben een hele dag bezig geweest het bord werkend te krijgen,heb in arrenmoede maar msi gebeld,heb als tip gekregen,clear het cmos,en zie daarna startte het in safe mode,ik hoop dat je er wat aan hebt,

• Ramon
Op dinsdag 26 juni 2001 18:58 schreef swier11 het volgende:
Hallo,als reaktie,heb hetzelfde probleem gehad,ik ben een hele dag bezig geweest het bord werkend te krijgen,heb in arrenmoede maar msi gebeld,heb als tip gekregen,clear het cmos,en zie daarna startte het in safe mode,ik hoop dat je er wat aan hebt,
Op dinsdag 26 juni 2001 15:29 schreef rjmineee het volgende:
Als ik de bios er uit wip kom ik geen steek verder. Ik heb op een andere pc de harddisk gecheckt naar zo'n bioskiller maar die vindt niets.
sja... tenzij ie natuurlijk de bioschip deruit hebt gewipt lijkt me dat ie dat al heeft gedaan.... :)

je moet die jumper WEL weer terugzetten......

Verwijderd

[Flauwe modus]
Na een avondje stappen heeft een huisgenoot van mij in een zatte bui weleens drie borden in 1 minuut kapot gegooid.
[/flauwe modus]
Pagina: 1