Toon posts:

Hoe Mr. Robot seizoen 2 in Nederland kijken?

Pagina: 1
Acties:
  • 5.357 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Seizoen 1 van Mr. Robot vond ik fantastisch en ik kan niet wachten op seizoen 2.

Seizoen 2 begint vandaag in Amerika en tot nu toe lijkt het erop dat seizoen 2 niet in Nederland wordt uitgezonden.

Iemand enig idee hoe ik deze serie toch kan zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viccers
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10-10 17:58
Rustig wachten tot de VPRO het weer uit gaat zenden. Ik verwacht dat dat begin volgend jaar wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 26-09 14:44
Helaas is de industrie nog steeds niet zo ver anno 2016 om te zorgen dat wij niet achter lopen op het gebied van films en series. Als je legaal wil kijken dan zal je dus nog even moeten wachten. Toch spijtig dat het zo geregeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:14
Seizoen 2 is 2 dagen geleden al begonnen :)
Eerste aflevering bestaat uit 2 delen en vanavond wordt deel 2 uitgezonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
segil schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 18:08:
Seizoen 2 is 2 dagen geleden al begonnen :)
Eerste aflevering bestaat uit 2 delen en vanavond wordt deel 2 uitgezonden.
Seizoen 2 begint vandaag met een dubbele aflevering. Aflevering 1 daarvan door de makers eerder op Twitter geplaatst (en verwijderd).

Hier het volledige uitzend schema, http://epguides.com/MrRobot

[ Voor 10% gewijzigd door Donstil op 13-07-2016 18:17 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Klopt, maar dit is alleen in Amerika te zien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 20:30:
Klopt, maar dit is alleen in Amerika te zien?
Voor nu wel, als je niet creatief bent moet je wachten op de NPO. Wanneer het daar start is nog niet bekend, hoefd niet gek lang te duren. Met bv homeland lopen ze maar een paar weken achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Donstil schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 20:41:
[...]

Voor nu wel, als je niet creatief bent moet je wachten op de NPO. Wanneer het daar start is nog niet bekend, hoefd niet gek lang te duren. Met bv homeland lopen ze maar een paar weken achter.
En hoe kan je dan creatief zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ardana
  • Laatst online: 11-10 12:00

Ardana

Mens

In de meeste gevallen wordt "creatief" gebruikt als een eufemisme voor "illegaal", oftewel "downloaden uit illegale bron". En aangezien dat hier op Tweakers niet toegestaan dat te bespreken, kunnen we je hierover geen adviezen geven.

Wellicht heb je familie of vrienden inAmerika die het voor je op kunnen nemen? Ik weet even oprecht niet of dat ook illegaal is eigenlijk, ik denk van niet, maar buiten wachten, lijkt me dat op dit moment de enige legale manier om het te kunnen zien.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Of gewoon een beetje geduld hebben?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15:26
Edit: weet niet of nieuwsgroepen legaal is.

[ Voor 57% gewijzigd door carpebios op 13-07-2016 22:08 ]

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19:21
anandus schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 22:05:
Of gewoon een beetje geduld hebben?
Zoals bij alle series.

Geduld hebben en alle spoilers al een jaar op internet zien voor het hier te kijken is :(.

Snap het wel, maar ben het er nog niet mee eens de film industrie moet is een voorbeeld nemen aan de muziek industrie.
Hun organisatie en manier van werken is achterhaald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
carpebios schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 22:08:
Nope dat is het niet.
Althans Nieuwsgroepen zelf wel maar om aan dit soort series te komen niet.
Ardana schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 22:02:
Wellicht heb je familie of vrienden inAmerika die het voor je op kunnen nemen? Ik weet even oprecht niet of dat ook illegaal is eigenlijk, ik denk van niet, maar buiten wachten,
Dit bedoelde ik uiteraard, ik heb een oom in Amerika die alles opneemt op VCR en dan naar mij opstuurt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Laatst online: 11-10 12:00

Ardana

Mens

carpebios schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 22:08:
Nieuwsgroepen zijn over het algemeen niet legaal: de uploader heeft niet de rechten om de content vrij aan te bieden.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
  • Laatst online: 10:14
Donstil schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 18:13:
[...]

Seizoen 2 begint vandaag met een dubbele aflevering. Aflevering 1 daarvan door de makers eerder op Twitter geplaatst (en verwijderd).

Hier het volledige uitzend schema, http://epguides.com/MrRobot
Daar kijken ze toch bij IMDB heel anders tegenaan :+
http://www.imdb.com/title...season=2&ref_=tt_eps_sn_2
S2, Ep1 10 Jul. 2016 eps2.0_unm4sk-pt1.tc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:47
Je hebt ook nog de grijze betaalde download :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-10 12:38

SomerenV

It's something!

Mektheb schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 22:08:
[...]

Zoals bij alle series.

Geduld hebben en alle spoilers al een jaar op internet zien voor het hier te kijken is :(.

Snap het wel, maar ben het er nog niet mee eens de film industrie moet is een voorbeeld nemen aan de muziek industrie.
Hun organisatie en manier van werken is achterhaald
Het grootste verschil en tevens het grootste probleem zijn de rechten. Bij muziek draag je als media-instelling (radio/tv/internet) een bepaald bedrag af aan een organisatie als Buma Stemra die vervolgens dat bedrag weer onderverdelen aan rechthebbenden. Bij films en series werken ze nog met exclusiviteitscontracten en tijdelijke rechten. Zo zul je op Comedy Central van bijvoorbeeld South Park vaak afleveringen zijn uit maar een paar seizoenen (als het al meerdere seizoenen zijn) omdat ze alleen daar de rechten voor hebben op dat moment. Waarschijnlijk heeft USA Network (als uitgever van de serie) nu nog het exclusiviteitsrecht en straks kan per land misschien één zender de serie kopen om uit te zenden.

Liever zie ik dat je als zender gewoon de rechten af kunt kopen, zonder al die exclusiviteitsbullshit, of dat een zender als USA Network het mogelijk maakt om ook buiten de VS de serie te kijken via een soort van abonnement. Mensen hier kijken het toch wel. Beter om daar op in te haken en extra te verdienen dan stug vast blijven houden aan een zwaar verouderd verdienmodel.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XVI
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

XVI

Onbegrijpelijk dat het met name met series zo slecht geregeld is. Ze schieten zichzelf gewoon in de voet. Hele generaties raken zo verslingerd aan het downloaden. Zodra ze daaraan zitten krijg je ze er ook maar moeilijk vanaf en geef ze eens ongelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ardana schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 22:40:
[...]

Nieuwsgroepen zijn over het algemeen niet legaal: de uploader heeft niet de rechten om de content vrij aan te bieden.
Nieuwsgroepen zijn prima legaal. Niet het middel de schuld gaan geven!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:52
Hoe zit het met vpn/proxy, of mag dat tegenwoordig ook niet meer? Op de netwerk-site van de serie kunnen de afleveringen teruggekeken worden, mits een amerikaans IP-adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
LA-384 schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 08:12:
Hoe zit het met vpn/proxy, of mag dat tegenwoordig ook niet meer? Op de netwerk-site van de serie kunnen de afleveringen teruggekeken worden, mits een amerikaans IP-adres.
En hoe gaat dat in zijn werking? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:52
Voor de zekerheid ga ik dat niet bespreken hier op tweakers. Dus ik denk dat je aangewezen bent op google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Verwijderd schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 08:15:
[...]

En hoe gaat dat in zijn werking? :)
Ik ga niet vertellen hoe je het moet doen, maar de werking komt op dit neer: Je pc maakt verbinding via een pc in het land waar de serie wél toegankelijk is. Omdat het publieke ip-adres van die pc dan gezien wordt en niet die van jou, lijkt het alsof je in het land zit waar je die serie wel mag kijken.

Hoe je dit moet doen mag je zelf uitzoeken, voor we hier op de vingers getikt worden i.v.m. "kraken" van een beveiliging.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:34

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Via een VPN kijken is weliswaar legaal grijs gebied (je streamt immers en dat is wettelijk niet "downloaden"), maar het is wel een inbreuk op de gebruikersovereenkomst van de content-aanbieder. Ook dat mag dus niet. Inmiddels is het antwoord op de vraag "hoe kan ik in Nederland nu dat tweede seizoen kijken?" wel gegeven: "Niet." Verder kunnen en mogen we op Tweakers niet gaan. Tijd dus voor een slotje.

Nog wel even als voetnoot erbij: die geografische opdeling en het rechtensysteem is in de 21e eeuw compleet van de zotten natuurlijk. Op de dag dat dat systeem eindelijk onderuit gaat trek ik een fles champagne open.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.