Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thobiasser
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 20-02-2024
Mijn vraag.
Sinds een aantal weken heb ik last van een niet functionerende camera (voor en achter) in mijn Nexus 5x, ik vroeg me af of meer mensen hier last van hebben en of iemand misschien iets weet over een oplossing?

Relevante software en hardware die ik gebruik.
Nexus 5x (26 maart 2016) met diverse apps die aanspraak op de camera kunnen maken.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
om dit probleem op te lossen heb ik het volgende al geprobeerd.

1. Opstarten in veilige modus. Dit lost het probleem soms op en af en toe na het opnieuw opstarten doet de camera het dan ongeveer 2 minuten voor ik een melding krijg dat de camera niet beschikbaar is. Het is dus niet de hardware naar mijn idee.

2. Cache en gegevens van de Camera wissen

3. Meerdere apps proberen dan alleen de standaard Android Camera app (open Camera, front camera opener, mx camera)

4. Verscheidene apps in de veilige modus verwijderd en de camera geprobeerd te starten maar naar mijn idee is het een Android standaard app die buiten de veilige modus constant aanspraak maakt o.i.d. op de camera waardoor de camera app zelf niet meer werkt.

Ik begin een beetje gek te worden van dit probleem aangezien ik nu al 2 maanden zit te wachten op een systeemupdate die het probleem verhelpt (eerst gevonden melding van dit probleem stamt uit januari).

Heel erg bedankt alvast voor alle input!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:41
Om hardware issues uit te sluiten is het toch wel handig om een factory reset uit te voeren. Probeer dan ook een beetje selectief te zijn met het herinstalleren van apps, wellicht dat daar toch iets tussen zit.

je kan eventueel een backup via ADB maken (zonder root)
http://forum.xda-develope...backup-data-root-t2824790
(mocht je root hebben zijn er natuurlijk makkelijkere manieren voor een backup)

Strava