Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb 2 dagen gelden een MSI geforce GTX 980ti gekocht om betere spellen te kunnen draaien.
Ik wou de kracht van de kaart testen met de nieuwe mirrors edge maar toen viel mijn computer uit. Dus ik probeerde een andere game Battlefield 4 ook hierbij viel hij uit. Toen probeerde ik een wat minder zware spel call of duty modern warfare 2. En hier deed hij het wel gewoon bij.

Mijn Setup:
- MSI GTX 980 Ti GAMING 6G
- Intel Core i5-6500
- Gigabyte GA-B150-HD3P
- Crucial CT2K8G4DFD8213
- ocz 600w voeding
- windows 10 pro

Wat mij opvalt is dat de kaart zelf op idle rond de 50 graden zit en als ik de spellen opstart waarbij de computer crasht dat de framebuffer naar 99% oploopt.Ik heb de drivers al geupdate een andere videokaart geprobeerd.

Dus de vraag van mij is waarom doet mijn videokaart zo raar.

Dankje voor het lezen :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2016 13:17 ]

Beste antwoord (via Verwijderd op 13-07-2016 13:55)

• SpX
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 04-10 21:59

SpX

Ik zie ook heel veel OCZ voedingen in de pricewatch staan die al in 2007/8/9 zijn uitgebracht. Wellicht is hij iets ouder?

Ik zou persoonlijk niet direct de bios updaten, want dat heeft verder geen impact op de compabiliteit met je videokaart. Probeer eens bij een lokale pc boer een andere voeding.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpX

SpX

Hoe oud is de voeding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Readdy
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 05-10 18:45
Ik wil nog geen aannames doen, maar het lijkt erop dat je videokaart te warm word en vervolgens uitschakeld.

Is de 50 graden na het opstarten van je pc of na het spelen van een game. Ik heb de zelfde kaart en bij het opstarten heb ik hem rond 35-40 graden en bij gamen schiet hij wel naar de 60-80 graden waardoor hij wel, op warme dagen, tussen de 45 en 50 blijft staan in idle.

Je zou inderdaad een andere voeding kunnen proberen, als je er één hebt liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axewi
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:27
1) De voeding staat bij mij niet als erg betrouwbaar in het boekje, hoe oud is deze inmiddels? Probeer eens een andere voeding.
2) Heb je de bios van je moederbord ook al eens geupdate?

Als de lat te hoog ligt kun je er nog altijd onderdoor lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
zoon 4 jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Readdy schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 13:24:
Ik wil nog geen aannames doen, maar het lijkt erop dat je videokaart te warm word en vervolgens uitschakeld.

Is de 50 graden na het opstarten van je pc of na het spelen van een game. Ik heb de zelfde kaart en bij het opstarten heb ik hem rond 35-40 graden en bij gamen schiet hij wel naar de 60-80 graden waardoor hij wel, op warme dagen, tussen de 45 en 50 blijft staan in idle.

Je zou inderdaad een andere voeding kunnen proberen, als je er één hebt liggen.
Het is bij het opstarten van de computer al zoon 50 graden. En ik heb helaas niet een sterkere voeding dan ik nu in mijn computer heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
Het gaat niet om de sterkte van de voeding, want dat is prima. Het kan best zijn dat de voeding niet jofel meer is. Ook bij kwaliteitsvoedingen kan dat.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• SpX

SpX

Ik zie ook heel veel OCZ voedingen in de pricewatch staan die al in 2007/8/9 zijn uitgebracht. Wellicht is hij iets ouder?

Ik zou persoonlijk niet direct de bios updaten, want dat heeft verder geen impact op de compabiliteit met je videokaart. Probeer eens bij een lokale pc boer een andere voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
SpX schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 13:53:
[...]

Soms wel hoor. Maar dan zou je dat waarschijnlijk al eerder merken door überhaupt geen beeld oid. Maar het komt wel degelijk voor dat het bios voor incompatibiliteit zorgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axewi
  • Registratie: Maart 2009
[...]

De bios kan zeker wel impact hebben op de videokaart, heb in het verleden meer problemen meegemaakt Vooral met de HD 4870x2 en iets meer van deze tijd de r9 2xx series.
Verwijderd schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 13:47:
[...]

Het is bij het opstarten van de computer al zoon 50 graden. En ik heb helaas niet een sterkere voeding dan ik nu in mijn computer heb
Als je een voeding pakt van goede kwaliteit moet 550W ook wel werken, misschien 500W ook nog wel om te testen.

980ti +/- 250W
i5-6500 +/- 84W

http://www.tomshardware.c...ce-gtx-980-ti,4164-7.html
http://www.hardwarecanuck...00-i3-6100-review-12.html

"Stress Test

The GeForce GTX 980 Ti’s TDP is 250W, according to Nvidia. But it never reaches that number under normal conditions, except in certain professional applications. None of the usual stress tests manage to push it past the 254W mark. Taking the 233W gaming power consumption into consideration, 19 to 22W of headroom remain for overclocking. These are just idle musings for a reference-class GeForce GTX 980 Ti, though, since it runs into a thermal limit anyway. There’d be a bit more headroom with a higher-capacity cooling solution, even if this one is optimized for Nvidia's 250W cards."

Als de lat te hoog ligt kun je er nog altijd onderdoor lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Readdy
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 05-10 18:45
Ik zou altijd mijn BIOS updaten naar de meest recente versie.

On topic:

Ik vind 50 grade in idle wel redelijk hoog. Heb je toevallig MSI Afterburner op je pc staan? Je zou even kunnen testen wat de temperatuur doet als je de ventilatoren op max zet.

Als je videokaart hierdoor qua temperaturen naar beneden schiet, zou je dan nog eens kunnen proberen om even te gamen? Als hij hierdoor alsnog op zwart schiet, zou het aan je voeding kunnen liggen.

Heb je trouwens ook de laatste nVidia Geforce drivers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 13:47:
En ik heb helaas niet een sterkere voeding dan ik nu in mijn computer heb
Je hoeft geen sterkere voeding te hebben, wel een betere. Een goede kwaliteit 450w met de juiste aansluitingen is al voldoende. Het maximum systeemverbruik komt ingame niet boven de 300w uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Betere vraag is welke voeding heb je? Je noemt de voeding namelijk helemaal niet dus een goed antwoord zal niemand je kunnen geven.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03-10 13:26

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

[...]

Zoals hierboven al is vermeld, dat kan wel degelijk impact hebben op de compatibiliteit met je videokaart. Vooral bij oudere moederborden waar een nieuwere videokaart wordt ingedaan is het vaak nodig om een bios update te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Arunia schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 13:57:
[...]

Soms wel hoor. Maar dan zou je dat waarschijnlijk al eerder merken door überhaupt geen beeld oid. Maar het komt wel degelijk voor dat het bios voor incompatibiliteit zorgt.
Hoe kan ik dat dan updaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpX

SpX

Het lijkt me niet verstandig om hem te updaten terwijl de pc regelmatig uitvalt. Als dit tijdens het updateproces gebeurt dan zit je met een onbruikbaar moederbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Verwijderd schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 14:53:
[...]

Hoe kan ik dat dan updaten
Je kunt iig allereerst controleren of je de laatste versie al hebt of niet.
Er zijn 3 versies. F1, F2 en F3.
Dit zou je tijdens het opstarten of in het bios moeten kunnen vinden.
Is het F3, dan heb je al de laatste.

http://www.gigabyte.com/p...t-page.aspx?pid=5590#bios

Ik verwacht zelf omdat het gebeurd wanneer de kaart druk bezig is, dat het de voeding is die niet genoeg meer kan geven. (omdat deze oud is of wat voor reden dan ook.)

[ Voor 6% gewijzigd door Arunia op 13-07-2016 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
SpX schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 14:53:
Het lijkt me niet verstandig om hem te updaten terwijl de pc regelmatig uitvalt. Als dit tijdens het updateproces gebeurt dan zit je met een onbruikbaar moederbord.
Mijn moederbord komt uit oktober 2015 die is dus jonger dan die videokaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
-The_Mask- schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 14:28:
[...]

Betere vraag is welke voeding heb je? Je noemt de voeding namelijk helemaal niet dus een goed antwoord zal niemand je kunnen geven.
Ik heb de OCZ600MXSP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vidra
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:06

Vidra

Vragen?

Die voeding is in 2008 uitgebracht, met een bronze plus certificaat.

De fans op de kaart draaien gewoon en je hebt ook de x-pin connectors op de juiste manier aangesloten?

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

Pagina: 1