Vraag

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Topicstarter
Gisteren een dagje dierentuin (pairi daiza) gedaan. Van tevoren even de accu gecontroleerd van de camera, die was nog half vol. Dus 's nachts even aan de lader gehangen.

In de dierentuin begaf de accu het eigenlijk al binnen een uur dat we daar waren. We hebben wel redelijk wat foto's gemaakt (een stuk of 20, ik maak elke foto altijd een paar keer en kies dan achteraf de beste), maar voor een beetje accu is dat natuurlijk niks als die vol moet zitten. Thuis aan de usb gehangen en aan de lader en ook dan geeft de camera waarschuwingen over de accu (Battery exhausted) als hij wordt aangezet. Ik heb de sd-kaart er uit moeten halen om de foto's er vanaf te kunnen halen.

Vooral omdat hij dus ook niet aan wil als er spanning op staat vraag ik me af of het nog nut heeft een nieuwe accu voor de camera te bestellen. Het gaat om een camera die nu bijna 5 jaar oud is en gebruikt wordt bij dagjes weg (een paar keer per jaar, in het begin wat meer als nu). De lens kraakt een beetje bij het uitschuiven, waarschijnlijk door stofjes of een zandkorreltje maar dat zit de werking verder niet in de weg. De camera voldoet voor ons verder nog prima (foto's zijn voor ons goed genoeg, beter als die met mijn mobiel die ik toen maar ben gaan gebruiken, overigens zie ik dat tegenwoordig bijna iedereen een mobiel gebruikt ipv een compact camera).

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Beste antwoord (via Marzman op 13-07-2016 11:15)

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Kan best zijn dat ook al hangt hij aan de lader, er toch een beroep op de accu gedaan wordt (terwijl die accu ondertussen ook wordt opgeladen).

Hoe bedoel je trouwens "aan de usb gehangen en aan de lader"? Laad je de accu via de camera op? Heb je er geen losse lader voor?

Een vervangende accu (van Jupio bijvoorbeeld) kost je 2 tientjes. Lijkt me de moeite waard om te proberen als de camera verder nog goed bevalt.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Kan best zijn dat ook al hangt hij aan de lader, er toch een beroep op de accu gedaan wordt (terwijl die accu ondertussen ook wordt opgeladen).

Hoe bedoel je trouwens "aan de usb gehangen en aan de lader"? Laad je de accu via de camera op? Heb je er geen losse lader voor?

Een vervangende accu (van Jupio bijvoorbeeld) kost je 2 tientjes. Lijkt me de moeite waard om te proberen als de camera verder nog goed bevalt.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Topicstarter
Orion84 schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 10:58:

Ja via de camera. Bij de camera zat destijds een rare lader (niet Nederlands model) en een losse USB kabel. Met die USB kabel kan ik hem aan de laptop hangen en ook aan een telefoonadapter met USB aansluiting.
Misschien dat ik dat dan toch maar probeer. Nu ik deze reactie zo schrijf kan het natuurlijk ook nog de USB-kabel zijn. Ik heb ook maar een zo'n kabel, het is niet mini of micro usb al zal het vast iets zijn dat op veel camera's is gebruikt.

[Voor 25% gewijzigd door Marzman op 13-07-2016 11:15]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee