Geen internet na onderbroken windows 7 update

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enth.beginner
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 25-11-2022
Hallo,

Ik ben niet handig geweest, want ik heb een windows updat onderbroken. Het scherm was uit en ik dacht dat de update klaar was en toen het stekkeblok van de stroom afgehaald. Stom, stom stom. 8)7

Na terugkeren naar vorige herstelpunten is het mij weer gelukt om windows lekker te laten draaien. Alleen heb ik nu het volgende probleem.

Als ik naar internet wil krijg ik bij firefox de melding dat mijn profiel niet kan worden geladen, idem voor thunderbird. Ook IE start niet op. Ik heb op tweakers en internet gezocht en geprobeerd via zoek %app%user/mozilla etc naar het profiel te gaan en daar het profiel aan te passen alleen staat daar niet het bestand in wat problemen zou kunnen veroorzaken.

Verder geprobeerd firefox opnieuw te installeren (via usb en andere pc) maar dat heeft geen resultaat gehad. (eerst FF gedeinstalleerd en daarna opnieuw erop)

Als ik opnieuw opstart, wat nu weer goed gaat, krijg ik wel de melding om over te stappen op win 10. Daar wil ik toch naartoe alleen kan ik dat zomaar doen?

Na het lezen van het forum kwam ik erachter dat ik nog niet heb geprobeerd via de veilige modus te internetten, dat ga ik vanmiddag eerst proberen. Als dat niet lukt, welke tips en acties zou ik dan nog kunnen ondernemen?

Kan ik Win 10 via een andere pc downloaden en via usb op deze pc installeren?

Het is een medion pc i3 2120 CPU 3.3 ghz met 6 gb werkgeheugen en 1tb intern Win 7 home premium SP1

Alvast heel erg bedankt voor jullie reacties

[ Voor 1% gewijzigd door enth.beginner op 13-07-2016 22:04 . Reden: aanvulling systeem informatie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kameleleon
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 03-10 21:38
Ja dat kan, met behulp van de Windows Media-creatie tool. Gewoon Windows 10 iso opzoeken op Google en je komt er wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enth.beginner
BatmanNL schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 08:31:
Ja dat kan, met behulp van de Windows Media-creatie tool. Gewoon Windows 10 iso opzoeken op Google en je komt er wel.
Zucht, dat stelt me gerust :) Ik ga ervan uit dat dan ook mij eerder beschreven problemen worden opgelost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enth.beginner
Helaas, Win 10 installatie is niet gelukt omdat ik geen internetverbinding heb. @#$%^Ik zal nu toch eerst internet moeten fixen voordat ik Win 10 kan installeren. Op dit moment ben ik een recente backup van het systeem aan het terugzetten (synbackfree) Die loopt nog wel even.

Is het een idee win 7 er overheen te installeren? Ik heb weleens gelezen dat dat 'probleemloos'zou gaan, alleen heb ik daarmee geen ervaring

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy_NL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-08 14:22
Wacht er niet te lang mee. ;) En anders gewoon met een USB stick of lege DVD-R naar iemand anders toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-08 11:16

LnC

The offending line...

Je kan met Rufus een bootable USB stick maken. Scheelt je weer branden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enth.beginner
Bedankt voor de tips, ik ga ermee aan de slag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enth.beginner
Update. Het herstellen van windows 7 is niet gelukt. Uiteindelijk een volledige recovery naar fabrieksinstelling gedaan. (bij medion is dat prima geregeld) Daarna eerst 229 1.3 GB updates en daarna nogeens 120 600 Mb updates gedraaid. (Man wat duurt dat lang) Toen kreeg ik de vraag om up te daten naar WIndows 10 en die update draait momenteel.

Dus herstellen wel gelukt alleen met behulp van recovery. Dus maak een image !! Maar dat hoef ik hier niet te vertellen, want dat is eigenlijk het eerste wat je leert op tweakers

Heel erg bedankt voor jullie tips want het heeft mij geholpen dit (via een omweg) op te lossen _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeDooieVent
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-04 13:31
je had ook meteen na de installatie van het win 7 systeem kunnen upgraden middels de usb ISO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelvD
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 24-09 14:18
Je had via de media creation tool gelijk windows 10 kunnen installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeDooieVent
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-04 13:31
klopt, ik heb nu al twee laptops direct geupgrade met behulp van de code voor windows 7... upgraden is niet nodig, meteen geactiveerd
Pagina: 1