Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• Tim_bots
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-10 07:59
Vanochtend zag ik op mijn Nexus 9 dat er een nieuwe OTA was gedownload. Vervolgens heb ik de update gestart, mijn tablet in mijn rugzak gestopt (terwijl de update starten) en naar de trein gegaan.
In de trein mijn tablet gepakt en daar zag ik tot mijn grote schrik een dode Android met een uitroepteken en de melding "geen opdracht". Hierna een reboot geprobeerd en daar verscheen de volgende melding:
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/iGv9RPFbDSLec-4-cvsQNOh46pt5RhEvPy7EKKZXmbtjJ16P7d5EXOJHCIsR=w300-rwa
(Via https://support.google.co...5381?p=verified_boot&rd=1)

Als ik vanaf het "geen opdracht" menu Power en volume omhoog ingedrukt houdt kom ik in een bootmenu (volgens mij is het HBOOT)
In dit bootmenu heb ik keuze uit: FASTBOOT, RECOVERY, FACTORY RESET, SIMLOCK, IMAGE CRC, SHOW BARCODE en RAM TEST.

FASTBOOT lijkt te werken (daar kan ik hen uit schakelen), RECOVERY resulteert in het "geen opdracht" scherm en de rest heb ik niet geprobeerd.

Iemand ideeën hoe dit te repareren (liefst zonder dataverlies)

[ Voor 14% gewijzigd door Tim_bots op 13-07-2016 08:47 . Reden: updates ]

Alvast hartelijk bedankt voor al jullie hulp en reacties, Tim Bots

Beste antwoord (via Tim_bots op 14-07-2016 08:12)

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:17
Heb je dit al geprobeerd?
Dismiss the warning
The warning message should go away on its own after about 10 seconds and your device will continue starting up.

If you still see the warning message, you can choose to continue starting up your device by pressing the power button once.

If you're not comfortable continuing to use the device, you can turn it off by pressing and holding the power button until your device turns off. You can contact the device's manufacturer for help restoring the original operating system.
Anders stock Image flashen via fastboot, eventueel zonder data partitie... Hoewel ik betwijfel of dat gaat werken, maar het valt te proberen. (Je data partitie kan ook corrupt zijn)

Mocht je vragen hebben over dit proces, lees je eerst even in en stel dat specifieke vragen.

Verder heb ik je topic verplaatst van Android telefoons naar Android tablets

[ Voor 48% gewijzigd door Prulleman op 13-07-2016 10:08 ]

Strava

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• Prulleman
Heb je dit al geprobeerd?
Dismiss the warning
The warning message should go away on its own after about 10 seconds and your device will continue starting up.

If you still see the warning message, you can choose to continue starting up your device by pressing the power button once.

If you're not comfortable continuing to use the device, you can turn it off by pressing and holding the power button until your device turns off. You can contact the device's manufacturer for help restoring the original operating system.
Anders stock Image flashen via fastboot, eventueel zonder data partitie... Hoewel ik betwijfel of dat gaat werken, maar het valt te proberen. (Je data partitie kan ook corrupt zijn)

Mocht je vragen hebben over dit proces, lees je eerst even in en stel dat specifieke vragen.

Verder heb ik je topic verplaatst van Android telefoons naar Android tablets

[ Voor 48% gewijzigd door Prulleman op 13-07-2016 10:08 ]

Strava

• Tim_bots
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-10 07:59
Na wat zoeken heb ik deze thread gevonden op de google product fora:
https://productforums.goo...#!topic/nexus/UzslzQaLtUk
Hierin staat een link naar een drive document:
https://drive.google.com/...VkpUJbGlQenRjM2hUMnM/view

Als ik alles goed begrepen heb kan ik de OTA image downloaden van https://developers.google.com/android/nexus/ota#volantis, hierna kan ik deze image middels ADB moeten kunnen sideloaden volgens de instructies uit het drive document.

En dan is het *O* of :w

Klopt dit een beetje?

update: de instructies uit het drive document gevolgd en ik kan mijn data weer benaderen. *O*

Echter van de melding dat mijn device corrupt is ben ik nog niet af. Zijn er mogelijkheden om dit zonder dataverlies te herstellen?
Of moet ik een factory image laden?
Of moet ik mijn tablet naar HTC gaan opsturen?

update 2: De OTA update die de vorige keer mislukt was is gisteravond weer binnengekomen en deze heb ik weer geïnstalleerd. En nu is zelfs de "corrupt" melding verdwenen *O*.

Zoals ik het begrepen heb is dit dus mogelijk sinds google wijzigingen in android 6.0 heeft doorgevoerd en de OTA images online heeft gezet.

Wat er waarschijnlijk is gebeurd is dat tijdens het updaten eerst de signature aangepast waarmee gecontroleerd kan worden of de image "corrupt" is, hierna wordt de firmware geflashed. Aangezien deel 2 fout ging zorgde dat dat de rest ook in de soep liet lopen.

[ Voor 47% gewijzigd door Tim_bots op 14-07-2016 08:12 ]

Alvast hartelijk bedankt voor al jullie hulp en reacties, Tim Bots

• Prulleman
Mooi, thanks voor de update!

Strava