Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jirad
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22:44
Mijn vraag

Momenteel ben ik zoekende naar een geschikte oplossing voor een video analyse systeem voor onze hockeyclub. Hierbij is het de bedoeling dat bijvoorbeeld een wedstrijd opgenomen kan worden om vervolgens d.m.v. video analyse software geanalyseerd te worden.

Momenteel had ik in gedachten om een Vivotek FD8371V als vaste IP camera te gebruiken om vervolgens de beelden naar een NAS te sturen. Vanaf de computer zou dan de beelden weer opgehaald kunnen worden om vervolgens verwerkt te kunnen worden.

Het probleem waar ik nu echter mee zit, is de lengte van de videobeelden. Doordat de camera in principe 24/7 aan staat, zou er continue opgenomen worden. Dit zou resulteren in grote bestanden waarbij er gezocht zou moeten worden naar de juiste moment waar de opname begonnen zijn.

Het ideale zou daarvoor zijn als men bijvoorbeeld aan de begin van de wedstrijd op een knop zouden kunnen drukken en vervolgens aan het einde weer zodat er een apart video bestand gemaakt wordt. Met dit aparte video bestand zou dan gewerkt kunnen worden. Vervolgens als er een apart video bestand is gemaakt, zou de camera weer door kunnen gaan met de reguliere opnames.

Qua gebruikers doelgroep moet er uit gegaan worden van mensen zonder kennis om beelden te kunne knippen en plakken.

Zou zoiets kunnen? Of is het totaal onmogelijk?
Indien er nog vragen zijn hoor ik het graag.

Met vriendelijke groet,

Beste antwoord (via jirad op 13-07-2016 19:01)

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 27-09 12:02

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Het makkelijkste is met een knop oid, met de VAST opname software van Vivotek is het mogelijk om handmatig een opname te starten en te stoppen. Dit moet ongetwijfeld niet al te moeilijk met een druk op de knop te koppelen zijn.

Heb je ook al gedacht aan motion detection? Dit levert misschien wat false-positives op maar dat is een kwestie van tunen denk ik. Dit zit namelijk ook in de VAST software van hun.

Edit: echt 0,0 ervaring, ik lees gewoon de handleiding ;)
http://download.vivotek.c...uals/fd8371vmanual_en.pdf
http://download.vivotek.c...manuals/vastmanual_en.pdf

[ Voor 23% gewijzigd door Ventieldopje op 13-07-2016 02:12 ]

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 27-09 12:02

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Het makkelijkste is met een knop oid, met de VAST opname software van Vivotek is het mogelijk om handmatig een opname te starten en te stoppen. Dit moet ongetwijfeld niet al te moeilijk met een druk op de knop te koppelen zijn.

Heb je ook al gedacht aan motion detection? Dit levert misschien wat false-positives op maar dat is een kwestie van tunen denk ik. Dit zit namelijk ook in de VAST software van hun.

Edit: echt 0,0 ervaring, ik lees gewoon de handleiding ;)
http://download.vivotek.c...uals/fd8371vmanual_en.pdf
http://download.vivotek.c...manuals/vastmanual_en.pdf

[ Voor 23% gewijzigd door Ventieldopje op 13-07-2016 02:12 ]

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jirad
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22:44
Motion detection is in onze situatie niet echt een optie ivm met velen bewegingen de gehele dag.
Ga zodra de camera binnen is, aan de slag met VAST. Komt dan waarschijnlijk vast wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickhaha
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 28-09 00:00
Ik heb laatst voor een amateur voetbal club iets heel simpels gemaakt voor analyses. Door middel van 3 gopro's met een power bank er aan, op een uitschuifbare metalen buis van 6 meter te schroeven. 1 camera achter ieder doel en 1 camera aan de zijkant op de middelijn.

10min voor de wedstrijd de gopro's op de stok gezet en gericht. En na de wedstrijd ze naar beneden gehaald en de kaartjes uitgelezen.

Misschien kun je hier iets mee!