USB netwerkvraag

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Kookie
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik had bij mijn kabelmodem zo'n 100mBit usb netwerkadaptertje gekregen.

Ik dacht laatst kom ik hang hem aan mijn laptop i.p.v. zo'n brakke pcmcia kaart op 10mbit. Nou hij werd netjes herkend en ik hang hem aan het internet. Werkt prima.

En nu het leuke. Als ik hem aan mijn andere computer hang waar 2 100mbit 3comkaarten inzitten gebeurt er niks. Ze kunnen elkaar niet pingen. Lampjes zijn allemaal ok. Geeft aan dat er netwerk is. USB en internet werkt ook prima.

Iemand enig idee wat hier het probleem is. Ik moet toch gewoon een netwerk kunnen maken met zo'n usb nic of niet?

• Kookie
  • Niet online
iemand?

• capedro
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-05 09:15
Sorry... USB hoort niet echt bij een netwerk

My weblog

• Kookie
  • Niet online
Het is een USB netwerkadapter. En daar het ik dus problemen mee. Lijkt mij wel thuishoren in Network Troubleshooting.

Verwijderd

Crosscable? :)

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Hebben die interfaces wel allemaal verschillende IP's?
Want als een van die 3Coms en die USB adapter bijvoorbeeld allebei op een netwerk zitten wat ip's 10.11.12.* gebruikt dan kan het best zijn dat Windows alles over die 3Com kaart gooit (en de bakken op het andere netwerk niet kan vinden).

• Kookie
  • Niet online
pc 1
1) 100mbit heeft dynamisch ip
2) 100mbit heeft 192.168.0.x

pc 2
3) usb 100mbit heeft ook een 192.168.0.x adres.

Met pcmcia werkt het wel alleen retetraag. En met de 100 mbit usb kan ik dus niet pingen.

Merk net trouwens wat weirds op. Dat bij mijn pc de temperatuur stijgt tot max als ik de kabel ertussen heb liggen. Als ik de netwerkkabel uit de usb haal dan zakt op de pc de temp weer. Huh??

|:(

• Dreamer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-08 15:37

Dreamer

Foutje

dat van die temp is niet zo raar komt omdat het dan gewoon heel veel van je cpu vraagt vandaar die problemen ook

en de oplossing is denk ik gewoon overal een netwerk kaart in doen en niet op usb te gaan werken.

combinatie met elkaar werkt denk ik gewoon niet

suc6
dreamer

specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt

Pagina: 1