Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuwe opleiding, nieuwe laptop

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• S-te-fan
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:44
Wat ga je met je laptop doen?
Laptop wordt in eerste instantie aangeschaft voor de opleiding HBO-elektrotechniek die ik zal gaan volgen vanaf september.
De eisen die de opleiding hieraan geeft zijn een i5-processor met minimaal 4GB aan geheugen. "Naast de standaardsoftware gebruik ik ook programmatuur die zwaardere eisen stelt aan de grafische kaart in de laptop". Aldus de opleiding, ik krijg vervolgens niet te weten om welke software het gaat.

Thuis zal de laptop ook deels een vervanging worden van mijn inmiddels 8 jaar oude desktop waarbij die de lightroom/photoshop taken zal gaan overnemen en mijn vakantiefilmpjes met de Xiaomi Yi moet gaan verwerken.

Wat is je budget?
Ik had in eerste instantie een bedrag van 600-700 euro bedacht, 1 van de opties staat nu op 720 maar dat is dan het absolute maximum.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Voor de deeltijdopleiding is het 1 (en soms 2) lesdag(en) per week, de laptop zal dan inderdaad met het openbaar vervoer meegaan.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik heb in het verleden een Toshiba en een Dell gehad waarover ik niks meer dan tevreden was, Acer heb ik in het verleden altijd een afkeer van gehad. Vond de laptops gewoon niet mooi, en iedereen die ik kende met een Acer was ergens wel niet tevreden over. Verder dus geen bijzondere eisen. Desondanks staan ze wel meerdere keren in mijn lijstje omdat ze gewoon voldoen aan mijn eisen.

De opleidingseisen heb ikzelf in ieder geval verhoogd naar een minimum van 6GB aan ram en een aparte videokaart.

Welke laptops heb je dan al gevonden
De volgende:

Pricewatch: Acer Aspire E5-575G-54RE

Pricewatch: Acer Aspire V3-575G-55QP

Pricewatch: Acer Aspire E5-573G-75T3

Pricewatch: Asus F540LJ-DM407T

Pricewatch: Lenovo B50-50 80S2001WMH

Pricewatch: Toshiba Satellite Pro A50-C-11F zal verkeerd gekeken hebben, deze valt buiten budget

Ik weet eigenlijk niet zo heel goed waar ik nu naar moet kijken en in hoeverre ik de verschillen van de laptops ga merken in gebruik. En ben daarom wel benieuwd naar jullie mening, en of er ook hele andere voorstellen zijn.

Alle reacties

• S-te-fan
Iemand tips en trucs om mij te helpen in mijn keuze?

• Poedelini
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 13-10-2024
Als je veel gaat vragen van je videokaart zou ik minstens voor de gtx 950m gaan.
Alleen dat ligt wel gemiddeld 100 euro boven je budget.

Ook zie ik dat er geen ssd's in zitten in de laptops die je voorstelt. Ik denk dat dat toch wel een must is tegenwoordig in laptops.

Als ik binnen jou budget ga kijken, mischien is dit wat?

pricewatch: HP 250 G5 W4N92EA

Zie net dat deze geen aparte videokaart heeft |:( .

Wat vind je van deze?

pricewatch: Lenovo IdeaPad Z51-70 80K601A4NX

[ Voor 24% gewijzigd door Poedelini op 14-07-2016 10:10 ]

• S-te-fan
700 euro blijft toch mijn maximum voor een laptop, dan moet ik concessies doen. En dat zal dan toch op de videokaart zijn.

Maar nu kwam ik net deze tegen op campusshop.nl

http://www.campusshop.nl/...sk-i5-256-gb/details.aspx

Precies binnen budget, 940M videokaart en een SSD van 265gb

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08:25
Misschien dat je gaat tekenen in autocad of e-plan maar heb dat destijds ook op mijn onboard grafische chip gedaan. Hangt er beetje vanaf welke kant ze opgaan. Maar denk dat je dan meer hebt aan minimaal 8 gb werkgeheugen.

Heb je ook je studieprogramma al gezien. Misschien kun je op basis daarvan er achterkomen wat voor zaken je gaat toepassen tijdens je studie.

[ Voor 24% gewijzigd door koentjuh1987 op 16-07-2016 18:51 ]

...

• tismij
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:07

tismij

???

S-te-fan schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 19:54:
700 euro blijft toch mijn maximum voor een laptop, dan moet ik concessies doen. En dat zal dan toch op de videokaart zijn.

heb je hier meer over kunnen vinden toevallig?
Kan geen reviews hiervan vinden en qua specs is hij goed geschikt voor mijn zoon.
Niet om je topic te schaken maar als je toch over deze aan het denken bent (of gekocht hebt?) hoor ik graag wat je van de bouwkwaliteit etc. vind :)

It has always been the prerogative of children and fools to point out that the emperor has no clothes but the emperor remains the emperor and the fool is just a fool.

• S-te-fan
koentjuh1987 schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 18:50:
Misschien dat je gaat tekenen in autocad of e-plan maar heb dat destijds ook op mijn onboard grafische chip gedaan. Hangt er beetje vanaf welke kant ze opgaan. Maar denk dat je dan meer hebt aan minimaal 8 gb werkgeheugen.

Heb je ook je studieprogramma al gezien. Misschien kun je op basis daarvan er achterkomen wat voor zaken je gaat toepassen tijdens je studie.
Aangezien de laptop ook zaken thuis moet gaan overnemen van mijn desktop wat betreft gopro video's bewerken en lightroom en photoshop voor de simpele foto editing denk ik dat het wijs is om toch voor dedicated videokaart te gaan.

Wat betreft het studieprogramma zijn ze best summier, zelfs wanneer ik vraag om de softwaretitels krijg je via een algemeen info mailadres geen informatie.. |:(
tismij schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 20:26:
heb je hier meer over kunnen vinden toevallig?
Kan geen reviews hiervan vinden en qua specs is hij goed geschikt voor mijn zoon.
Niet om je topic te schaken maar als je toch over deze aan het denken bent (of gekocht hebt?) hoor ik graag wat je van de bouwkwaliteit etc. vind :)
Ik kan dus ook geen enkele informatie vinden, als ik zelfs zoek op het artikelnummer dan komt dat overeen met het artikelnummer voor de 2 in 1 laptop/tablet variant van Lenovo.

Ik weet het dus nog niet zo goed, wellicht ga ik gewoon voor de Acer Aspire V3-575G-55QP die bovenaan de Pricewatch komt zodra ik mijn wensen erin zet.

Wellicht een betere keus maar niet zichtbaar in de Pricewatch is deze: http://store.hp.com/Nethe...d=X3N50EA&opt=ABH&sel=NTB

[ Voor 7% gewijzigd door S-te-fan op 18-07-2016 13:26 ]

• tismij
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:07

tismij

???

Heb hem gewoon besteld.
Als de bouwkwaliteit en het scherm goed genoeg zijn dan houden we hem anders gaat hij terug.
Processor en GC kun je voor die prijs niet beter krijgen volgens mij en die is ruim voldoende voor mijn zoon.
Laat wel iets horen als hij binnen is :)

It has always been the prerogative of children and fools to point out that the emperor has no clothes but the emperor remains the emperor and the fool is just a fool.

• S-te-fan
tismij schreef op maandag 18 juli 2016 @ 21:49:
Heb hem gewoon besteld.
Als de bouwkwaliteit en het scherm goed genoeg zijn dan houden we hem anders gaat hij terug.
Processor en GC kun je voor die prijs niet beter krijgen volgens mij en die is ruim voldoende voor mijn zoon.
Laat wel iets horen als hij binnen is :)
Ik ben benieuwd wat je ervan vind, ik heb nog altijd geen keus gemaakt. Ook heb ik nog een maand tot ik daadwerkelijk moet bestellen dus ik schuif het ook nog een beetje voor me uit.

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 25-11 20:56

spartacusNLD

This is Sparta!!

S-te-fan schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 19:54:

gewoon die doen dan! :) en de garantievoorwaarden daar zijn echt top.. tijdens mijn studie 2 laptops gekocht daar en altijd goed en snel geholpen :*)

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

• nieknnn
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 18:55
Ik heb zelf nu bijna mijn HBO elektro aan de Hu afgerond en nu bijna twee jaar deze laptop gehad:
Asus TP500LN-DN064H.
Omdat ik nu aan nieuwe studie ga beginnen en ik daarvoor bijna niet hoef te reizen heb ik besloten zelf een 17 inch laptop te kopen en mijn desktop daardoor ook te vervangen. Daarom heb ik deze over en verkoop ik 'm. Misschien is het wat?
V&A aangeboden: Asus Transformer Book Flip TP500LN-DN064H

• S-te-fan
nieknnn schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 16:40:
Ik heb zelf nu bijna mijn HBO elektro aan de Hu afgerond en nu bijna twee jaar deze laptop gehad:
Asus TP500LN-DN064H.
Omdat ik nu aan nieuwe studie ga beginnen en ik daarvoor bijna niet hoef te reizen heb ik besloten zelf een 17 inch laptop te kopen en mijn desktop daardoor ook te vervangen. Daarom heb ik deze over en verkoop ik 'm. Misschien is het wat?
V&A aangeboden: Asus Transformer Book Flip TP500LN-DN064H
Bedankt voor het aanbod, maar ik heb toch de Lenovo besteld :)
Pagina: 1