Heos soundbar en heos 1 verschillen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kimielco
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-06 19:07
We hebben de heos soundbar aangeschaft en deze werkt uitstekend, alleen wil ik deze nu uitbreiden met twee heos 1 speakers.

Nu lees ik ook dat er "twee" heos 1 systemen zijn, de ene met bluetooth en de andere zonder.
Daarnaast kan je een optionele Go Pack aanschaffen waar bluetooth op zit.

Nu heb ik enkele vragen:
Zijn er twee verschillende systemen met en zonder bluetooth!
zijn er ook nog andere zaken waar ik op moet letten bij de aanschaf van de uitbreiding

Denon HEOS 1
Prijs € 249,- of € 299,- inclusief optioneel Go-Pack
Kleur Zwart of wit
Aansluitingen 10/100-netwerkaansluiting, usb-poort, 3,5mm-geluidsingang
Draadloos 802.11a/b/g/n, bluetooth (optioneel)
Streamingdiensten Spotify, Deezer, Tidal, Napster, Sounbdcloud, rdio en Tunein
Audioformaten Mp3, wma, aac, flac, wav
Afmetingen 18,9 x 12,9 x 12,8 cm
Gewicht 1,9 kg (2,22 kg inclusief optionele accu)
Accuduur (optioneel) Zes uur

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Noemen ze het niet optioneel omdat dat in die Go pack zit?

Je hebt nu Denon HEOS, dus over naar een ander merk kan je eigenlijk ook niet meer, of je moet alles willen vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bo0bz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10:28
Precies wat hierboven wordt gezegd. Je hebt de HEOS 1 zonder go pack €249 en in een combi bundel met de go pack + bluetooth €299. Is goedkoper dan de go pack los kopen à €99.

Je geeft aan dat de de HEOS soundbar wilt uitbreiden met de HEOS1? Volgens mij is niet niet mogelijk zoals bijvoorbeeld bij Sonos wel het geval is. Correct me if I'm wrong :)

7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | PVoutput | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiteFly
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-07 11:23
Denon heeft recent versie 2 van zijn Heos lijn geïntroduceerd, genaamd HS2 (tweakers nieuwsbericht)

Deze nieuwe versie is qua uiterlijk volledig gelijk aan de eerste serie, maar heeft intern een paar verschillen. Een van de toevoegingen in de tweede serie is de standaard ondersteuning voor bluetooth. Dat is erg handig, want nu kun je ook non-streaming diensten zoals de iOS podcast app, of youtube filmpjes, draadloos over je Heos speaker afspelen.

Voor de Heos 1 speaker bestond deze optie alleen als je de go-pack accu had, want daar kreeg je een usb bluetooth stick bij die je in de usb poort stak. Voor de overige Heos speakers bestaat geen go pack, maar wellicht dat je voor die speakers een losse usb bluetooth adapter kan gebruiken.

Hoe dan ook, de HS2 lijn vervangt bij mijn weten de HS1 lijn. En aangezien de adviesprijzen gelijk zijn gebleven, is er geen enkele reden meer om de HS1 lijn te kopen. Ik vermoed dat de meeste winkels de HS1 lijn ook niet langer zullen aanbieden binnenkort. Beide lijnen kunnen trouwens ook met elkaar gebruikt worden, dus je kunt een Heos 1 serie, HS2 koppelen aan een Denon Soundbar HS1.

De site van Denon geeft zelf meer info over de nieuwe HS2 lijn, dus ik zou daar vooral even gaan kijken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kimielco
Bedankt voor alle info. Inmiddels hebben we gekeken naar de heos 5 en daar gaat onze voorkeur naar uit en kiezen we voor de heos 5 HS2.

Alleen hoe kan je zien of je een HS2 of HS1 hebt, uiterlijk zien ze het zelfde eruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:29
mitchell schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 22:19:
Bedankt voor alle info. Inmiddels hebben we gekeken naar de heos 5 en daar gaat onze voorkeur naar uit en kiezen we voor de heos 5 HS2.

Alleen hoe kan je zien of je een HS2 of HS1 hebt, uiterlijk zien ze het zelfde eruit.
Het staat op het label op de doos, zijn toevallig zelf ook aan het oriënteren voor een vijf of een zeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambi1961
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 01-07 22:14
Volgens mij is de Go-pack alleen een toevoeging van een batterij, is domweg los aan te schaffen. Maar wat wil je bereiken met het koppelen van de Heos-1 aan de soundbar? Dit gaat geen surround opleveren. Je krijgt domweg het geluid van de TV over alle speakers. Wordt sowieso wel voller en mooier denk ik maar nogmaals geen 5.1 !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 607785

Koppelen voor muziek zal vast een meerwaarde zijn. Voor tv twijfel, daarnaast vraag ik me af of de speakers sync lopen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kimielco
heb inmiddels de heos 5 aangeschaft maar deze kan ik niet gebruiken voor de tv alleen voor muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:29
mitchell schreef op zondag 24 juli 2016 @ 11:33:
heb inmiddels de heos 5 aangeschaft maar deze kan ik niet gebruiken voor de tv alleen voor muziek.
Er zit toch een aux ingang op? Die kan je wellicht voor de tv gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kimielco
Uit alle boxen komt muziek alleen wanneer ik tv wil kijken komt er alleen geluid uit de soundbar en niet via de heos 5, welke in de keuken staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tv geluid naar een andere zone is vaak lastig.
Sonos kan dit vanuit de optische (de enige) aansluiting.
Raumfeld vanuit aux (niet uit HDMI of optisch)
Yamaha vanuit HDMI, aux, optisch eigenlijk alles...

Voor Heos weet ik het niet welke inputs doorgestuurd kunnen worden...

Grote overeenkomst: tv geluid naar een andere ruimte sturen resulteert in vertraging.... Verschilt een beetje per situatie hoeveel en daarmee hoe hinderlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kimielco
klopt uit diverse bronnen heb ik vernomen dat heos hier niet mee om kan gaan of ik zou de heos 5 met een heeeeeeele lange draad moeten verbinden is geen optie

Een van de rede dat sonos hier wel mee om kan gaan is dat zij hun "geluid" hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mitchell schreef op zondag 24 juli 2016 @ 16:59:
klopt uit diverse bronnen heb ik vernomen dat heos hier niet mee om kan gaan of ik zou de heos 5 met een heeeeeeele lange draad moeten verbinden is geen optie

Een van de rede dat sonos hier wel mee om kan gaan is dat zij hun "geluid" hebben.
Zit er niet een mogelijkheid op om een (analooog?) signaal door te sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambi1961
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 01-07 22:14
Nou, iedereen wordt op de wenken bediend. Er is een software update voor de soundbar beschikbaar. en laat daar nou net een oplossing voor dit probleem inzitten. TV geluid naar meerdere bronnen verzenden!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kimielco
Heb de software update gedaan en inderdaad het werkt fantastisch. Even liggen pi......len met de echo maar nu hebben we ook in de keuken tv geluid zonder echo

Thanks
Pagina: 1