Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twanofzo
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 26-11-2024
Hi,

Ik heb zojuist mijn pc gebouwd en in elkaar gezet met onderstaande onderdelen:
- Intel Core i5-6400 Boxed
- Gigabyte GA-H110M-S2H
- Seagate Desktop HDD, 1TB
- Phanteks Eclipse P400S Zwart Window
- be quiet! Dark Rock Pro 3
- Crucial CT2K8G4DFD8213
- Corsair CX450M
- Samsung 850 EVO 250GB

Nu heeft deze case 2 ventilators erbij en een led strip/verlichting.
Waar op het Motherboard moet ik die aansluiten (kabels van ventilators en kabels van led strip)
Led strip DACHT ik dat ik die er goed heb ingedaan maar die doet het blijkbaar nog niet.

Er is 1 aansluiting voor 1 ventilator op t Motherboard (1 voor CPU waar ik de Be Quiet voor gebruik en 1 overige waar ik dus die andere 2 op moet aansluiten (?) Nu heb ik dus 2 extra aansluitingen nodig, hoe? En omdat die Be Quiet enorm groot is kan ik niet bij de enigste ventilatie ingang die er is op t Motherboard.

Check foto's:

Afbeeldingslocatie: https://s26.postimg.org/5gu0tzz51/IMG_20160712_192349.jpg
De plek met de kabels zijn led, reset en power kabels die van mijn kast in me Motherboard moeten. Volgensmij hier? Power knop en reset knop doet het, led niet.
Afbeeldingslocatie: https://s26.postimg.org/6ke55yjs5/IMG_20160712_192316.jpg
Wat is deze kabel en waar moet je in?
Afbeeldingslocatie: https://s26.postimg.org/tn4o54l9h/IMG_20160712_192300.jpg
De Be Quiet ventilator die de andere ventilator ingang blokkeert.
Afbeeldingslocatie: https://s26.postimg.org/949s027c5/IMG_20160712_192248.jpg
Dit zijn de 2 kabels van de bij de case geleverde ventilators. Waar en hoe kan ik ze laten werken terwijl mijn Be Quiet de enigste ingang blokkeert?
Afbeeldingslocatie: https://s26.postimg.org/l7f3nmied/IMG_20160712_202907.jpg
Nieuwe foto van beeldscherm probleem (Check me eerstvolgende reactie)

Alvast bedankt, en sorry als dit topic verkeerd staat!

[ Voor 5% gewijzigd door Twanofzo op 12-07-2016 20:31 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

Tazzios

..

1e foto, Kijk nog eens naar het aansluitschema onder de stekkers, ze moeten horizontaal.
2e, geen idee wat zit er aan het andere eind?
3. --
4e. Er zijn wel verloopjes van molex voeding naar 3pins Fan.

edit:
2 is waarschijnlijk voor je led verlichting, aansluiten opvoeding (indien pas tenminste :+ Anders zit ik fout).

[ Voor 24% gewijzigd door Tazzios op 12-07-2016 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michiel_hc
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-06 08:13
Eerste foto:
Zie de tekst onder de header, daar kun je zien hoe je de kabel moet aansluiten (net als in de handleiding van je moederbord).

Tweede foto:
Geen idee, past die niet op zo'n kabel die je ook gebruikt om de ssd van stroom te voorzien?

Derde foto:
De stekker van de fan van de CPU zit nu wel op de header voor de CPU fan?

Vierde foto:
Een molex adapter gebruiken of een fan controller kopen met twee aansluitingen.

[ Voor 10% gewijzigd door michiel_hc op 12-07-2016 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twanofzo
Led strip probleem is opgelost en werkt, ik moest inderdaad de kabel van afb. 2 in een voeding doen waar mijn SSD ook aan zit (is dit veilig?)

Nu heb ik me fans nog niet opgelost.
De stekker van mijn CPU koeler (De Be Quiet) zit inderdaad gewoon in de CPU pin op t moederbord, dat klopt dus.
Hoe kan ik het beste mijn 2 andere fans laten werken? Watvoor kabels, en hoe doe ik dat dan? Pluggen in me voeding? Of werkt dat anders?

Ook heb ik geen BEELD! Ik gebruik nog een beeldscherm met een oude aansluiting (Ben de naam ff vergeten) hoe fix ik dit?
Zie afbeelding voor beeldscherm foto.

Afbeeldingslocatie: https://s26.postimg.org/l7f3nmied/IMG_20160712_202907.jpg

Edit: Even voor verduidelijking van het ventilator probleem.

Er zitten dus 2 ventilator ingangen op mijn moederbord. 1 voor mijn CPU (Waar op mijn Be Quiet is aangesloten) en nog een andere ingang waar nog een andere ventilator op aangesloten kan worden. Nu zaten er standaard 2 ventilators bij deze case en is er verder maar 1 ingang op t moederbord waar ik OOK NIET BIJ KAN omdat me Be Quiet te veel ruimte inneemt en ik dus onmogelijk die kabel daar krijg.

Ik hoop dat het zo wat duidelijker is haha.

Ps: Kan het zo zijn dat de 2 bijgeleverde ventilators al gekoppeld zijn? Dus dat ik maar 1 hoef aan te sluiten? Lijkt me zelf stug omdat ik 2 open aansluitingen heb hangen nu maargoed.

[ Voor 41% gewijzigd door Twanofzo op 12-07-2016 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

Tazzios

..

Fan, google "molex voeding naar 3pins Fan".

Je moet je monitor op je videokaart aansluiten of je videokaart er uithalen indien je (zoals nu) de CPU grafische kaart wilt gebruiken.

Wat betreft je ps: zonder extra fans werkt je PC ook, gekoppeld? volg de draadjes en je hoeft niet te speculeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twanofzo
Tazzios schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 20:47:
Fan, google "molex voeding naar 3pins Fan".

Je moet je monitor op je videokaart aansluiten of je videokaart er uithalen indien je (zoals nu) de CPU grafische kaart wilt gebruiken.

Wat betreft je ps: zonder extra fans werkt je PC ook, gekoppeld? volg de draadjes en je hoeft niet te speculeren.
bedankt voor je snelle reacties! Beeld werkt, nu nog een probleem erbij. Sorry mensen xd
Ik had Win10 op een USB stick. Die die ik erin, bij BIOS prioriteit op die stick. En toch start ie FreeDos op..

Edit: Alles opgelost! Windows 10 staat erop & led strip doet het
Zal morgen even kijken voor de 2 ventilators.

[ Voor 8% gewijzigd door Twanofzo op 12-07-2016 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyazono
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 09:36
Als je beide ventilatoren wilt gebruiken moet je of een molex naar 3-pin kabeltje kopen en de fan op de PSU of een fan splitter kabel zodat de aansluiting op je moederbord wordt omgetoverd in twee aansluitingen. Had een gelijksoortig probleem aangezien ik hetzelfde moederbord gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twanofzo
Miyazono schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 10:31:
Als je beide ventilatoren wilt gebruiken moet je of een molex naar 3-pin kabeltje kopen en de fan op de PSU of een fan splitter kabel zodat de aansluiting op je moederbord wordt omgetoverd in twee aansluitingen. Had een gelijksoortig probleem aangezien ik hetzelfde moederbord gebruik.
Excuses voor het late antwoord. Ik heb al die tijd 1 fan gebruikt en heb nog geen problemen gehad. Toch wil ik meer fans aansluiten via een molex naar 3-oin kabel. Hierover nog 2 vragen: Moet ik een male molex of female molex naar 3-pin kabel kopen? En waar moet ik die molex kabel in doen? (Sorry voor de noob q)

Edit: Zou deze goed zijn? https://www.onlinekabelsh...v-2x-12v-0-30-meter-29266

[ Voor 7% gewijzigd door Twanofzo op 18-10-2016 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 660294

Nadeel van aansluiten op een molex is dat de fans altijd voluit draaien en meer geluid maken dan nodig.Je kunt de casefans ook op een fansplitter aansluiten pricewatch: Phanteks 3-Pin Y-Split Cable welke je aansluit op het moederbord. Hiervoor zal je de cpu koeler er even af moeten halen maar dan zit het wel goed en kan je via het uefi, een utility van Gigabyte of speedfan de snelheid van de fans regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 06-06 08:04

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

Je kunt ook rustig de casefans op 5V of 7V laten draaien als je een beetje durft te sleutelen aan je connectors.

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

Pagina: 1