Muziek volume level normalizen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrChillax
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 27-03-2024
Hallo Tweakers,

Ik heb even een snel vraagje.

Een familielid van mij heeft een eigen café / restaurant waar ik alle technische zaken voor regel. Nu ben ik met de muziek bezig en heb ik enkele platen op een USB gezet laatst die hij dan via een standaard cd player afspeelt. Werkt goed, maar de kwaliteit van de platen is soms niet aan de hoge kant. De ene keer staat het volume van de plaat erg zacht, de andere keer staat het weer heel hard en moet je de output naar beneden brengen......

Ik wil nu graag een nieuwe geluidsinstallatie aanleggen voor een goedkope prijs, hier heb ik al wat voor gevonden, maar ik was benieuwd of ik de kwaliteit van de muziek wat kan veranderen. Ik zat te denken aan een compressor / limiter. Dit stukje hardware moet er dan voor zorgen dat het volume niet boven een bepaald aantal dB moet komen.

Heeft iemand een idee of dit daadwerkelijk kan met deze limiter? Of heeft iemand een ander idee hoe ik de setup kan maken?

**EDIT**
BTW, ik weet dat je ook bepaalde software kunt gebruiken maar dat is niet mijn optimale oplossing

[ Voor 4% gewijzigd door MrChillax op 12-07-2016 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fantasma7988
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 05-12-2024
Ik denk dat als je bestanden in mp3 formaat gebruikt dat het dan makkelijker is om een programma te gebruikenhttp://www.gratissoftware.nu/downloaden/mp3gain.php
de limiter die doet zijn werk wel goed als ik zo de revieuws lees.
Maar dat is met een cd speler als bron ik weet niet wat hij doet met de output van de speaker .

je zou bax shop een mailtje kunnen sturen natuurlijk.

Maar wat wil je eigenlijk ,wil je gewoon lp platen omzetten naar mp3 bestanden en die afspelen op een installatie in het restaurant .
wil je alles via usb afspelen of kan het gewoon via een cd speler,netwerkspeler etc?

als ik zo de usb achterop de speaker zie zitten vind ik het niet echt makkelijk om even een ander nummer op te zetten of te pauzeren etc .
Je kan ook kijken voor een mengpaneel,cd speler en radio tuner.
2 actieve speakers erbij en je kan alles afspelen.
enigste wat je dan een keer in een weekend moet doen is eenmalig alle platen rippen en met het programmatje vlakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Waarom kan het niet softwarematig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yGiDoRp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-10 19:44

yGiDoRp

Sawasdee

Ik zou het ook met een (mini/NUC) PCtje oplossen.

Afbeeldingslocatie: http://www.howtogeek.com/wp-content/uploads/2012/06/650x550ximage24.png.pagespeed.gp+jp+jw+pj+js+rj+rp+rw+ri+cp+md.ic.G39EBSxsda.png

Ik zou ook nagaan bij de eigenaar of hij zijn licentie op orde heeft om muziek in het openbaar af te spelen. Anders riskeert hij een boete bij een controle.

http://www.ondernemersple.../licenties-muziekgebruik/

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepkever
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13:13
Kan prima met die compressor/limiter. Enige verschil is wel dat het de kwaliteit vaak niet ten goede komt aangezien je alle dynamiek in de harde nummers compleet weg haalt maar dat merk je snel genoeg. Daar zijn software oplossingen zoals replaygain vaak een stuk netter in.

Gewoon de ratio op oneindig zetten en dan met de threshold het maximale volume instellen.
Attack en release kan je vaak wel op auto laten staan maar mocht je hem teveel vinden "pompen" (zachte stukken die langzaam weer opkomen na een harde beat) dan zou je daar zelf mee kunnen spelen door hem van auto af te halen en de attack halverwegen en de release heel lang zodat hij langer zijn volume reductie vast houd na een beat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:44

Jag

Compressie / limiting is zonde. Op zich is een limiter ter bescherming van de audio installatie verstandig, maar veel compressie om alles gelijk te trekken krijg je een plat radio geluid van.
Pagina: 1