Cpu + Moederbord

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakan8
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 22-07-2022
Proccesor + Moederbord
I5-6600, deze wil ik zeker kopen aangezien alle reviews. En met dit systeem wil ik spelletjes spelen zoals overwatch, h1z1, cs:go, lol etc. en gebruiken voor Cad-tekeningen.

Wat is je budget?
+- 300€

Intel, en graag wil ik advies welke moederbord ik het beste kan gebruiken.

Een stille PC zou heel erg gewaardeerd worden.

Ik heb een aantal producten die ik graag wil meenemen zoals:

MSI Radeon R9 270 2GB GAMING

Cooler Master N300 (Closed)

Crucial Ballistix Sport BLS2CP8G3D1609DS1S00CEU

Corsair CX430M ( Volgens mij heb ik een ietsje krachtere voeding nodig)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Voeding hoeft niet krachtiger, maar deze is niet van heel goede kwaliteit waardoor je hem beter na 5 jaar kunt vervangen (als ie net nieuw is kun je hem dus wel gebruiken, mits je in de bios de C6 & C7 mode uit zet).
Je hebt in principe meer dan genoeg aan een 300W voeding met voldoende pcie connectors.
(volgens mij heb je maar één 6-pins nodig)
Goede voedingen: https://tweakers.net/pricewatch/compare/317759;415512/
(de BQ heeft 2 pcie stekkers voor eventueel een sterkere videokaart)
Mocht je budget het niet toelaten kun je nog wel wat goedkopers kiezen, ik zou het zelf alleen niet aanraden.

De processor heb je in principe al gekozen, dus je zoekt verder alleen advies voor het moederbord?
Je geeft echter niet echt eisen/wensen aan, heb je er al 1 op het oog?
Wat voor aansluitingen denk je bv nodig te hebben?

PS: je wilt je DDR3 geheugen meenemen, dit is niet aan te raden omdat dit setje op een hoger voltage werkt dan de processor officieel ondersteunt.
Ik zou het dus gewoon verkopen en er nieuw DDR4 geheugen bij kopen.

Je kunt dan bv kijken naar zoiets: https://tweakers.net/pricewatch/compare/464482;465852/
Waarbij de 2e veel uitgebreider en iets groter is (wat past er in je behuizing?)

En dan geheugen: pricewatch: Crucial CT2K8G4DFD8213

Indien het budget de 6500 niet toelaat zou je nog een 6400 kunnen overwegen, die is in de praktijk niet veel langzamer.

[ Voor 8% gewijzigd door mitsumark op 12-07-2016 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakan8
mitsumark schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 22:12:
Voeding hoeft niet krachtiger, maar deze is niet van heel goede kwaliteit waardoor je hem beter na 5 jaar kunt vervangen (als ie net nieuw is kun je hem dus wel gebruiken, mits je in de bios de C6 & C7 mode uit zet).
Je hebt in principe meer dan genoeg aan een 300W voeding met voldoende pcie connectors.
(volgens mij heb je maar één 6-pins nodig)
Goede voedingen: https://tweakers.net/pricewatch/compare/317759;415512/
(de BQ heeft 2 pcie stekkers voor eventueel een sterkere videokaart)
Mocht je budget het niet toelaten kun je nog wel wat goedkopers kiezen, ik zou het zelf alleen niet aanraden.

De processor heb je in principe al gekozen, dus je zoekt verder alleen advies voor het moederbord?
Je geeft echter niet echt eisen/wensen aan, heb je er al 1 op het oog?
Wat voor aansluitingen denk je bv nodig te hebben?

PS: je wilt je DDR3 geheugen meenemen, dit is niet aan te raden omdat dit setje op een hoger voltage werkt dan de processor officieel ondersteunt.
Ik zou het dus gewoon verkopen en er nieuw DDR4 geheugen bij kopen.

Je kunt dan bv kijken naar zoiets: https://tweakers.net/pricewatch/compare/464482;465852/
Waarbij de 2e veel uitgebreider en iets groter is (wat past er in je behuizing?)

En dan geheugen: pricewatch: Crucial CT2K8G4DFD8213

Indien het budget de 6500 niet toelaat zou je nog een 6400 kunnen overwegen, die is in de praktijk niet veel langzamer.
Alvast bedankt voor de vergelijkeningen die u voor mij heeft verricht.
Ik ben ff rond gaan vragen en zoeken op internet en heb gevonden dat de i5-4690 een goede alternatief is. Is dat zo?
En zo ja welk moederbord past hierbij? Want ik lees dat ik hier ddr3 op kan aansluiten.
Zelf heb ik een microatx moederbord nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Hakan8 schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 22:34:
[...]

op internet en heb gevonden dat de i5-4690 een goede alternatief is.
Op internet kan je alles vinden.

Maar in het algemeen is het een slecht idee om hardware te kopen die verouderd is, zoals deze CPU die ruim 2 jaar geleden op de markt kwam.
Je gaat dan een nieuw "oud" systeem in elkaar zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakan8
Reepje schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 22:49:
[...]

Op internet kan je alles vinden.

Maar in het algemeen is het een slecht idee om hardware te kopen die verouderd is, zoals deze CPU die ruim 2 jaar geleden op de markt kwam.
Je gaat dan een nieuw "oud" systeem in elkaar zetten.
Een ander idee die u aanraad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Moeilijk om te zeggen omdat jij te weinig informatie geeft.
Zoals mitsumark al aangeeft, wat wil je doen, hoe groot is je kast, hoe groot zijn je schermen, welke autocad en dit op professioneel niveau of af en toe een tekeningetje maken? Zij er er aansluitingen die je nodig hebt of zeg je, als er maar geheugen cpu en grafische kaars op zit is het mij zat? USB3.1 type c misschien handig? Of M2 pcie sloten?
Bestudeer het vergelijk eens tussen de 2 borden die hij ook al voor je gelinkt heeft, dan zie je waar verschillen kunnen zitten.
Voor CPU is i5-6400 wellicht al ruim voldoende, of een i5-6500 kan ook, of de i5-6600 waarom niet als het geld toch in je zak brand.

Besef wel dat je voor het nieuwe platform je RAM niet kan meenemen, je HDD en SSD wel.

Maar goed, we weten niet wat je oude systeem is, en waar dat niet meer bevalt, er is dus eigenlijk geen zinnig woord over te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakan8
Q. Welke kast heb je?
A. Cooler master N300 ATX (Standard), Micro-ATX (µATX)

Q. Welke autocad ga je gebruiken?
A. Stabicad + Autocad

Q. Wat wil je doen me je pc?
A. Op dit moment ben ik 4e jaars student engineer en hou van tekening. Zelf tekening ik ook voor particulier voor mensen. En in mijn vrije tijd ben ik een fanatieke gamer, denk hierbij aan overwatch, cs:go etc. en paar nieuwkomers.

Q. Hoe groot zijn je schermen?
A. 1- 24" 2- Komt nog (22")

Q. Wat is je budget?
A. 300€. Een paar tientjes meer of minder is geen groot probleem.

Q. Welke componenten wil je HEEL GRAAG meenemen?
A. DDR3 ( Crucial Ballistix Sport BLS2CP8G3D1609DS1S00CEU )+ Videokaart ( MSI Radeon R9 270 2GB GAMING ) + 430W corsair voeding

Q. Welke processor wil je het liefst?
A. Graag een Intel I5 van de nieuwe generatie die ik ik jaren kan gebruiken, en dat het in mijn budget past.

Q. Welke componenten zoek je?
A. Processor + moederbord

Ik denk dat jullie hier wat aan hebben.

Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakan8
Iemand advies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakan8
Zelf ben ik nog op onderzoek gegaan kwa moederborden.
https://tweakers.net/pric...are/461114;461102;461454/
In deze tabel heb ik gezien dat ik eingelijk 2 keuzes heb: de asrock of Asus.
Zelf heb ik niet zo een verstand welke nou eigenlijk de beste is, natuurlijk zegt de prijs het al maarja.
Zelf heb ik een Cooler Master N300 kast dus dat betekend dat µATX en ATX in mijn kast past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Praetextatus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 05-10 12:53

Praetextatus

the dutch_paki

Zoals boven ook is aangegeven, verkoop je RAM en koop er gewoon DDR4 bij. Dan kun je ook kiezen uit de volgende: https://tweakers.net/cate...mytjpK5hTGSsKGZgQlQuLYWAA

RAM kost tegewoordig helemaal niet veel en je hebt meteen een meer future proof pc.

[ Voor 6% gewijzigd door Praetextatus op 15-07-2016 10:55 ]

How that must belive unsaid suffer don't ask to get Nothing too all...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad gewoon een moederbord met DDR4 sloten en DDR4 ram kopen. Je huidige geheugen is niet low voltage, wat Skylake CPU's kan beschadigen op de lange termijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakan8
Het wordt toch de setup van mitsumark.

Bedankt.
Pagina: 1