Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 05-05 16:43
Sinds kort heb ik wat vreemds met mijn Samsung S3.
Ik had al geruime tijd een Blue Filter geïnstalleerd

Als ik internet (ik weet even niet welk programma Samsung hiervoor standaard gebruikt) nu opstart dan wordt het scherm wat gedimd in helderheid.
Het lijkt erop alsof er een filter vanuit blue filter eroverheen gaat om de helderheid dus minder te zetten.

Ik heb daarom blue filter verwijderd en de telefoon herstart, maar het probleem blijft.
Dit probleem ervaar ik alleen als ik internet opstart als ik bijvoorbeeld Chrome gebruik dan zie ik dit niet gebeuren.

De helderheid van internet staat automatisch net zoals de algemene instelling van de helderheid van mijn telefoon.

Iemand een idee waardoor dit kan komen ?

2250 WP Zuid PVoutput

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:33

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Betreft een telefoon dus schopje naar AND.

Ik vermoed dat de helderheid gedimd wordt, omdat 'internet' over het algemeen veel wit bevat. Dit trekt een zwaardere wissel op de accu. Samsung zal dus wellicht de helderheid automatisch wat laten dalen, zodat je stroom bespaard.

[ Voor 73% gewijzigd door rens-br op 15-07-2016 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:28

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Daarnaast werkt een blue filter anders op amoled dan ips.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M van Lent
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 12-05 08:53
de oorzaak is inderdaad wat ren-br noemt.

Dit zou de oplossing moeten zijn:
als het goed is heb je in je display-instellingen een optie als 'schermtint auto-aanpassen' (zo heet het op mijn galaxy alpha) De s3 moet deze optie ook hebben (als je de fabriekssoftware draait) zelf heb ik namelijk ook 2 jaar een s3 gehad.
Deze optie afvinken zou je probleem moeten oplossen.

Die optie werkt namelijk zover ik weet alleen bij ingebouwde apps van samsung. dus de standaardbrowser en bij de galerij bijvoorbeeld. In de galerij zie je de werking van die fucntie ook terug.

[ Voor 31% gewijzigd door M van Lent op 15-07-2016 18:01 ]