Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richardv30
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 16-05-2021
Hallo iedereen,

Mijn vrouw is op zoek naar een nieuwe laptopje. Nu heeft ze zelf wel wat informatie opgedaan overal en ik weet ook wel een beetje wat af van laptops en de specs maar nu kwam ze zelf met deze laptop als suggestie:

http://www.mediamarkt.nl/...422-30020433-1432226.html

Qua specs ziet het er allemaal wel goed uit moet ik zeggen, maar ik heb totaal geen ervaring met het merk Medion. Misschien dat jullie daar ervaring mee hebben.

Zelf had ik deze 2 uitgezocht:

http://www.mediamarkt.nl/...k-80q3007nmh-1415865.html

http://www.mediamarkt.nl/...p-15-ac187nd-1424502.html

Welke laptop zouden jullie adviseren of zelf kopen als jullie de keus hadden?

Bedankt alvast

Richard

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjenk
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09-09 11:55
Qua specificaties ik zou je de medion adviseren en ook bouwkwaliteit is volgens mij wel goed. Alleen als je vrouw de laptop veel gaat meenemen is 2,3 kilo wel wat veel wellicht. Er zijn lichtere laptops met iets mindere specificaties te vinden. Mocht je nog andere opties willen weten, dan is het handig om even tr vermelden hoe die gebruikt gaat worden.
Medion is een submerk van lenovo en de reacties zijn vaak wel positief. Volgens mij krijg je ook 3 jaar garantie bij je aankoop (altans in Duitsland op dit model). Bij ibood zijn ze vaak in de aanbieding en zijn dan ook populair.
Verder heeft die lenovo een TN type scherm, wat slechte kijkhoek geeft, deze zou ik je afraden. De hp lijkt me goede tweede keus maar de specificaties zijn wel iets lager (geen wifi ac, missende tweede hdd).

Tweakers heeft een ander model medion nog niet zo lang geleden getest: reviews: Basislaptop Round-up - Zes laptops van zeshonderd euro vergeleken

[ Voor 21% gewijzigd door sjenk op 13-07-2016 07:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou deze nemen: pricewatch: Medion Akoya E6421 (30019784)
Dan heb je ook het IPS-scherm, en een i5 en voor die 50 euro verschil kan je er dan zelf nog een SSD in zetten. En eventueel nog een reepje van 4GB erbij doen, maar dat kan je bij beide doen.

Ik heb de Medion P6661 in mijn handen gehad en de bouwkwaliteit daarvan was erg goed. Lekker stevig. Beter dan van Lenovo nog. De behuizing van die P6661 lijkt exact op die van de E6421/E6422, volgens mij is het alleen een andere kleur. Kortom, dat zit wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richardv30
Dank voor de reacties!!! De test heb ik blijkbaar helemaal over het hoofd gezien! Dank voor de tip en de link!!!

Komt goed uit de test , maar zal nog eens even kijken in de winkel naar de touchpad of dat echt hinderlijk is het klikken.

Wist ook niet dat het een submerk was van lenovo dus weer wat geleerd.

Ik zal nog eens goed naar het beeldscherm kijken of het ips is of niet. Op mediamarkt staat bij zowel de e6421 en de e6422 hetzelfde scherm by beide tft lcd terwyl ik dacht dat het ook ips is.

De laptop zal niet vervoerd gaan worden normaal gesproken. Verder gebruikt voor internet, skype, word, youtube, facebook, fotoos ( niet bewerken )

Bedankt alvast

[ Voor 12% gewijzigd door Richardv30 op 13-07-2016 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Richardv30 schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 10:43:
Ik zal nog eens goed naar het beeldscherm kijken of het ips is of niet.
Volgens mij is het allemaal IPS. Ook op de Celeron zelfs, zo te zien in de review hier: pricewatch: Medion Akoya E6421 (30020549)
Deze zou zelfs nog passief gekoeld kunnen worden, maar dat zal hier wel niet het geval zijn.

Als je toch in de Mediamarkt bent, en ze staan er, kan je dan checken of de P6661 dezelfde behuizing heeft? Die was namelijk erg goed. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richardv30
Zal er eens op letten of de p6661 in de winkel staat en of deze dezelfde behuizing heeft! Ik denk dat die celeron processor toch net wat te langzaam is voor mijn gevoel hoewel de prys wel leuk is!!

Op de foto's lykt benuizing hetzelfde maar zal in de winkel checken

[ Voor 15% gewijzigd door Richardv30 op 13-07-2016 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, ik zou ook lekker die i5 nemen. :)

Thanks en good luck! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richardv30
Tja maar ik kan niet zelf die ssd inbouwen denk ik zoveel verstand heb ik er ook weer niet van helaas. Dus dan moet ik het laten doen in winkel en dat kost wel wat ben ik bang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aha okee. Het is ongeveer hetzelfde werk als een reepje geheugen bijprikken. Alleen hier schuif je het erin en dan nog vastdraaien met een schroefje. Het moeilijkst is nog het klepje open doen, vond ik, bij de P6661 die identiek lijkt. En de SSD uitzoeken. ;) En 4GB erbij prikken is ook wel fuureproof.

Maar als je geen zin hebt in gedoe met zelf pielen, dan gewoon die nemen ja. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richardv30
Zoals je het omschrijft moet het niet al te moelijk zijn, maar ja heb het nog nooit gedaan zoiets. En als je dat wel doet de ssd dan moet je zeker eerst de harde schijf formatteren dan de ssd formatteren en vervolgens via system recovery windows 10 op de ssd installeren lijkt me.

Maar zal ook eens gaan kijken wat voor losse SSDs er allemaal te koop zijn en wat een goed merk is.

Wil trouwens de laptop sowieso eerst even in de winkel zien en mijn vrouw ook natuurlijk haha. Vrouwen geven de doorslag he. Ik zou persoonlijk denk ik voor wat ze ermee wil doen beetje internetten enz de 100 euro goedkopere HP nemen. Wel minder schijfruimte en scherm denk ik iets minder maar goed. En wil ook gewoon even kijken of ik ook kan horen of ze veel lawaai maken. Heb even wat testjes opgezocht van de medion e6421 vooral en die komt er goed uit , maar bij de ene zegt dat de fan veel lawaai maakt en constant draait maar goed dat is blijkbaar ook wel zo bij de HP in sommige reviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeDooieVent
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-04 13:31
nee je download gewoon de windows 10 iso en zet hem op usb

windows 10 is al geactiveerd, dus je doet gewoon een clean install

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richardv30
aaaah okey dat wist ik dus niet. Maar dan moet je in de bios invullen dat hij met usb opstart neem ik aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou die P6661 heb ik retour gedaan. De fan is inderdaad de hele tijd aan. Dat zal bij die E6421 wellicht ook wel zo zijn. Dat is wel minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richardv30
Waarom heb je die retour gedaan als ik vragen mag? Alleen om de fan of....... dus de fan is wel hinderlijk aanwezig zeg maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yep, alleen om de fan! Maar er zat wel een heftigere videokaart in he? Maar misschien is het wel dezelfde fan en hij was altijd aan.

Ik vond het heel jammer want voor de rest vond ik het een erg mooi apparaat. Alleen om de fan dus ja.

Maar ik ben een onwijze zeur hoor, wat dat betreft met de fan. :) Maar ja, anderen zeiden dat ze hem niet horen, alleen als ze er op letten. Nou, dat is dus echt niet waar, ik hoorde hem gewoon echt de hele tijd. In een winkel zal je hem wel niet horen, door het omgevingsgeluid, maar als je gewoon in een kamer werkt zonder muziek (bijvoorbeeld 's avonds laat) dan hoor je hem heel duidelijk.

Nou, nog een nadeel dan: ik neem de laptop niet vaak mee. En als ie op mijn bureau staat, dan haalde ik de accu er altijd uit. Dus die blijft er dan soms zo een maand uit. Met de Medion zit de accu met 2 schroefjes vast. Hoewel je dat wel steeds meer gaat zien, soms ook nog onder een klep die je er eerst moet afschroeven. Dus dat vond ik ook wel een nadeel.

En als laatste: met 15" moet je met full-hd gaan scalen. Nou ja, de fabrikanten zetten hem vaak op 125%. Niet alle programma's zien er dan helemaal top uit. Als je bijvoorbeeld een 17" laptop met full-hd hebt, dan hoef je niet te scalen dus heb je dat gedoe ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richardv30
Okey ik denk dat de fan dan inderdaad zelfde is als in jouw laptop ben ik bang. Maar de hp die ik in de lijst heb staan als keus heeft dat dus ook zoals staat in die review hier op tweakers van pcs tot 600. Bij de medion staat staat niet overigens. De accu's vast geschroefd is tegenwoordig bijna standaard ja helaas.

Wat heb jy gekocht dan toen je deze retour hebt gedaan?

Waar had je de laptop gekocht? Heb geen ervaring met retour sturen maar by online aankoop kan je binnen 14 dagen retour sturen zonder reden toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yep dat kan, als je hem via internet besteld. Koop je het gewoon in de winkel dan kan het meestal niet.

Ik had de P6661 bij iBood voor 699 gekocht. Bij de MediaMarkt kopen is op zich wel goed, dan hoef je hem niet terug te sturen, maar kan je hem gewoon langsbrengen als hij niet bevalt. Dat raden zij zelf ook aan trouwens, om eventuele vermissingen en beschadigingen te voorkomen. Scheelt je weer inpakken en portokosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richardv30
Bijna weekend dan zal ik eens in de Mediamarkt gaan struinen en ze proberen te vergelijken als ze ze tenminste in de winkels hebben staan. Zag net ook nog een nieuwe model van HP staan die blijkbaar net uit is.

http://www.mediamarkt.nl/...n-15-au011nd-1455710.html

i3, 256ssd, 4g en full hd ips

Qua specs leuk alleen je moet houden van de streepjes enz op het toetsenbord denk ik. Zo op eerste gezicht niet een lust voor het oog maar uiteindelijk gaat het om de specs natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Richardv30 schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 18:33:
Bijna weekend dan zal ik eens in de Mediamarkt gaan struinen en ze proberen te vergelijken als ze ze tenminste in de winkels hebben staan. Zag net ook nog een nieuwe model van HP staan die blijkbaar net uit is.

http://www.mediamarkt.nl/...n-15-au011nd-1455710.html

i3, 256ssd, 4g en full hd ips

Qua specs leuk alleen je moet houden van de streepjes enz op het toetsenbord denk ik. Zo op eerste gezicht niet een lust voor het oog maar uiteindelijk gaat het om de specs natuurlijk
Ja, maar die heeft een glanzend scherm. Zou ik zelf niet willen. Maar ik ben benieuwd hoeveel lawaai ie maakt, of dat ie stil is.

Ik had gisteren nog een Dell E5570 in mijn handen, waarvan iedereen zegt dat ie zo stil is. Nou, weer niet dus, de fan is continu aan en het leek wel een soort van jasbeschermer van je fiets die continu aanloopt.

Ik heb bijna spijt dat ik die Medion P6661 heb teruggestuurd. Dat viel nog wel mee dan, voor een fan die continu aan is. Dan maar muziekje erbij altijd. ;) De volgende voor mij wordt in elk geval volledig passief gekoeld. Ik ga niet meer de moeite doen om die herriebakken met fans erin te proberen. Ik hoop op een 15.6" laptop met Core M5 of M7 ergens na de zomervakantie. :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2016 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richardv30
Nou zal proberen te ontdekken hoeveel lawaai ze maken maar zoals al gezegd hier dat is lastig vast te stellen in de winkel !!! Die hp is inderdaad glanzend zie ik ook nu je het zegt. Glanzend scherm is als je thuis gebruikt ook hinderlijk of vooral buiten? Buiten zal de laptop weinig komen gok ik zo.

Nou zal vanmiddag of morgen even bij mediamarkt kijken in groningen. Hopelijk hebben ze wat staan want dat valt soms erg tegen. En het advies is ook altyd afwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Richardv30 schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 11:00:
Nou zal proberen te ontdekken hoeveel lawaai ze maken maar zoals al gezegd hier dat is lastig vast te stellen in de winkel !!! Die hp is inderdaad glanzend zie ik ook nu je het zegt. Glanzend scherm is als je thuis gebruikt ook hinderlijk of vooral buiten? Buiten zal de laptop weinig komen gok ik zo.

Nou zal vanmiddag of morgen even bij mediamarkt kijken in groningen. Hopelijk hebben ze wat staan want dat valt soms erg tegen. En het advies is ook altyd afwachten
Ja, dat is lastig in de winkel. Het beste kan je ze gewoon online bestellen en dan eventueel terugbrengen in de winkel.

Zelf ga ik absoluut geen glans meer nemen. Mijn matte monitor spiegelt nu binnen al terwijl ik de plisses allemaal helemaal dicht heb. En op de camping in een tent (met alle raampjes dicht) zag ik op de laptop met glanzend scherm al helemaal niets zolang de zon scheen. :)

Maarre, heb je nog wat bekeken? :) Succes in elk geval. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeDooieVent
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-04 13:31
ik heb hier een p6661 en die is niet hoorbaar, fan staat amper aan... (laptop van mijn vrouw)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeDooieVent schreef op maandag 18 juli 2016 @ 20:58:
ik heb hier een p6661 en die is niet hoorbaar, fan staat amper aan... (laptop van mijn vrouw)
Grappig, ik heb mijn P6661 teruggestuurd omdat ik de fan te luid vond en hij altijd aan was. Ik heb de harddisk ook nog losgekoppeld om zeker te weten dat er verder geen andere geluidmakende onderdelen aan waren. Maar de fan is altijd aan. Met gamen natuurlijk harder, maar idle hoor je hem ook altijd gaan. Dus hier klopt iets niet, of je hebt een andere P6661 met een fan die niet altijd aan gaat, of je oren zijn niet meer goed. ;)

Iemand anders zei ook al "je hoort de fan alleen als je hem wilt horen". Onzin, je hoort de fan echt heel erg duidelijk. Voor mij hinderlijk 's avonds als ik aan het werk ben. Ik wil niet altijd muziek aan zetten om de fan niet te horen. En de E6421/E6422 is volgens mij dezelfde behuizing en daar klaagden mensen er ook over.

De Dell E5570 maakte echter nog meer lawaai en de Asus N552 ook. Gelukkig heb ik zelf nog altijd mijn stille Lenovo Z70-80.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2016 01:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Tsja wat is een goed merk?
De eerste associatie met het merk Medion blijft toch Aldi, vooral omdat dat lang het verkoopkanaal was.

Maar voor een goede laptop kijk vooral naar de specs, benchmarks en tests naast waar je het voor gaat gebruiken.
Pagina: 1