Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuw desktop systeem voor virtualisatie

Pagina: 1
Acties:

• bart2740
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 06-02 10:29
Beste tweakers!

Bedoeling van het systeem
Het systeem zal voornamelijk gewoon gebruikt worden als dagelijks systeem maar moet ook goed overweg kunnen met virtualisatie en hier en daar al eens een game kunnen draaien zoals GTA IV.

Wat betreft de virtualisatie, ik volg een opleiding Netwerkbeheerder en aangezien we volgend jaar een hele opstelling van servers gaan doen, is het handig om genoeg speling te hebben qua ram.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximaal 1300 - 140€

Hardware / randapparatuur dat ik nog heb
Scherm, toetsenbord, muis, hdd's & ssd's heb ik hier nog.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Be Quite! ziet er een zeer high-end producent uit voor stille en kwaliteitsvolle producten.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Stilte is wel wat ik verwacht van mijn nieuw systeem, aangezien het in men slaapkamer staat.

1 M2 slot is leuk voor in de toekomst en USB C mag liefst ook niet ontbreken.

Ga je overklokken?
Neen.

Wat verwacht je van ons?
Had graag voordat ik bestel gehoord van de tweakers hier, wat ze van het systeem vinden dat ik ondertussen al bij elkaar heb gezocht. Zoiets als '' the best bang for the buck situatie ".

Extra opmerking betreft de GPU
In mijn wenslijst staat een RX 480 van AMD, ik zie dat als een zeer interessante keuze maar ik zou dan wachten tot er andere merken uitkomen met custom coolers en de 8-pin aansluiting.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-6700 Boxed€ 314,90€ 314,90
1ASRock Fatal1ty H170 Performance€ 115,30€ 115,30
1Sapphire Radeon RX 480 8GD5€ 287,-€ 287,-
1be quiet! Dark Base 900 (Zwart/Oranje)€ 175,-€ 175,-
1be quiet! Dark Rock Pro 3€ 73,95€ 73,95
1Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2B3000C15€ 169,90€ 169,90
1be quiet! Dark Power Pro 11 550W€ 137,-€ 137,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.273,05

Jullie zijn al bedankt op voorhand om de tijd te nemen om dit eens na te kijken!

Grtz Bart

[ Voor 4% gewijzigd door bart2740 op 12-07-2016 17:46 . Reden: Case vergeten te importeren in de wensenlijst ]

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17-10 17:25
Je be quiet! stuff kost je belachelijk veel geld, weet je dat?

Gigantische case... en voor wat?

Voeding, wat dacht je van deze?
pricewatch: Corsair RM550x
Erg goed, nog steeds niet goedkoop... want met een 450W voeding kom je eigenlijk ook al toe...
Deze bijvoorbeeld...
pricewatch: Cooler Master GM G450M

CPU koeler, een blok van 74€ !!! en je gaat niet eens overclocken?
Een iet wat "normalere" keuze zou zijn: pricewatch: Scythe Mugen 4 Die is nog steeds erg goed en eigenlijk nog steeds overkill als je niet gaat overclocken...

Ik ga er vanuit dat je een Full HD monitor hebt? Dan is de GPU idd een goede keuze. Als je gelukt hebt zakt de prijs nog wat. In BE&NL staat die nog erg duur.

• bart2740
Bedankt voor je reactie! Ik neem inderdaad misschien een overkill cpu cooler dat wel. De cooler die jij voorstelt ziet er inderdaad ook zeer goed uit!

Welke PSU zou jij nemen? de Corsair of de Cooler Master.

Case kan nog steeds anders worden aangezien ik daar nog niet geheel uit ben.

Ik zoek vooral een case die stil & en een goede airflow heeft. Maar op den duur zie je de bomen niet meer door het bos.

En wat betreft de GPU / beeldscherm ik heb idd een full HD scherm ter beschikking.

[ Voor 11% gewijzigd door bart2740 op 12-07-2016 18:37 ]

• J8S
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 30-11 22:17

J8S

bart2740 schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 18:26:
Bedankt voor je reactie! Ik neem inderdaad misschien een overkill cpu cooler dat wel. De cooler die jij voorstelt ziet er inderdaad ook zeer goed uit!

Welke PSU zou jij nemen? de Corsair of de Cooler Master.

Case kan nog steeds anders worden aangezien ik daar nog niet geheel uit ben.

Ik zoek vooral een case die stil & en een goede airflow heeft. Maar op den duur zie je de bomen niet meer door het bos.

En wat betreft de GPU / beeldscherm ik heb idd een full HD scherm ter beschikking.
Met dit budget zou ik lekker voor de Corsair RM550x gaan, zeer goede power supply.

Verder is dit een hele goede, stille case: pricewatch: Phanteks Eclipse P400S Zwart
Zonder window, wat over het algemeen wat stiller is.

Aangezien je graag Be Quiet spullen wilt, is deze CPU cooler misschien wel wat: pricewatch: be quiet! Pure Rock
Is iets minder overkill op zo'n CPU ;)

[ Voor 20% gewijzigd door J8S op 12-07-2016 22:03 ]

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Waarom een i7? Voor virtualisatie heb je niet persee een quadcore met HT nodig. Een i5 volstaat prima, met voldoende geheugen en vlot storage er onder kan je prima meerdere VM's tegelijk draaien. Voor games is een i7 ook niet nodig.

https://discord.com/invite/tweakers

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Hyperthreading merk je wel degelijk, zeker als je meerdere VM's tegelijk gaat draaien, wat als ik de TS goed begrijp, wel gaat gebeuren. ;) De keuze voor i7 is wel degelijk eentje die goed verdedigbaar is in deze.

• bart2740
Het is inderdaad de bedoeling om volgend jaar vele virtuele machines tegelijkertijd aan elkaar te knopen zodoende een 'realistisch' netwerk uit te bouwen dat men tegenwoordig in elke bedrijf tegenkomt.

Daardoor voor een I7 gegaan.

Bedankt alvast voor mee te denken! De case ziet er inderdaad zeer net uit en bied voldoende uitbreidingsmogelijkheden zo te zien.

Bedankt alvast voor mee te denken!
Pagina: 1