Dynamische RAID re-config?

Pagina: 1
Acties:

• S913
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-04 13:59

S913

Abusus non tollit usum

Topicstarter
In mijn systeempje (zie sig) hebben ze tijdens de assemblage de twee schijven die ik in RAID(0) wilde hebben, op 1 RAID-controller (dus op 1 kabel) geprikt. |:(
Nou scheelt dat nogal wat snelheid, dus wil ik de twee schijven gaan verdelen over beide RAID controllers. Probleem is alleen dat ik pas achter bovenstaande situatie kwam nadat ik de schijven voor een groot deel volgekrast had ;(

Nou wilde ik dus weten of het mogelijk is bij een Promise RAID-controller (onboard op de Gigabyte 7DXR) om bv. de slave schijf van de huidige RAID config met een nieuwe kabel als master op de 2de RAID controller aan te sluiten met behoud van de data die er nu op staat ... :9
En als dat kan zijn er dan nog dingen die ik extra moet doen of waar ik op moet letten? Misschien in het setup menu van de RAID-controller tijdens boot?

"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft

Verwijderd

Dit vroeg ik mij dus ook al af! IS dit mogelijk? En zou het mischien ook mogelijk zijn op een andere controller (lees: ander merk/type)

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03:14
Lijkt me wel mogelijk. Wat zou het voordeel zijn van RAID-1 als je niet weer een nieuwe RAID array op kunt bouwen met behoud van data?

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Wat zou het voordeel zijn van RAID-1 als je niet weer een nieuwe RAID array op kunt bouwen met behoud van data?
ehh het gaat hier om raid 0

Verwijderd

Op dinsdag 26 juni 2001 16:29 schreef Léone het volgende:
Dit vroeg ik mij dus ook al af! IS dit mogelijk? En zou het mischien ook mogelijk zijn op een andere controller (lees: ander merk/type)
met een ander merk/type kun je het wel vergeten...

Verwijderd

Op dinsdag 26 juni 2001 17:58 schreef smvs het volgende:

[..]

ehh het gaat hier om raid 0
wat is lezen toch moeilijk hee....

• S913
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-04 13:59

S913

Abusus non tollit usum

Topicstarter
Op dinsdag 26 juni 2001 18:10 schreef Fatboy_of_Nirvana het volgende:

[..]

met een ander merk/type kun je het wel vergeten...
Volgens de FAQ van het Abit KT7A-RAID bordje (of was het op de Highpoint site zelf .. dunno), maar daar stond in iedergeval dat het met de Highpoint controller op dat bordje wel kon ... en waarom zou het dan niet met mijn Promise controller werken :) Wil het alleen niet testen zonder enige zekerheid, want ik wil niet al mijn data kwijt.

"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:11

pistole

Frutter

Als je de manual van de Promise controller bekijkt dan staat het daar wel in (ze hebben ook een FAQ op hun site).

Daarin staat overigens ook dat de volume info op een gereserveerde track op de disk wordt geschreven. Nu weet ik niet hoe andere raidcontrollers dit doen, maar dat bepaalt wel of je je disken aan een andere controller kan hangen... trail and error ;)

Ik frut, dus ik epibreer

Verwijderd

in de handleiding van de fasttrak100 staat dat dat bij een array van meerdere disk NIET kan......

• Nessuno
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 30-04 10:04

Nessuno

io sono nessuno

ik ben dr gister lol dus achter gekomen dat het niet mogelijk is :) / :(
had eerst ook 2 schijven op 1 kabel
toen d8 ik huh 1 kabel w8 ff
2e kabel gepakt schijf master gemaakt
en systeempje aan gezet en toen kwam de melding %#$^$@^##@%^ raid (had gelukkig ghost gemaakt :)

ff aray op nieuw aan gemaakt ghost terug gezet en nu werkt het weer

/edit
het kan dus wel als je een ghost maakt !
ik zou trouwens altijd ff een ghost maken
je weet maar nooit
/edit
/edit

Na rose e cient spin

Verwijderd

idd met ghost is wel slim.... >:) moet je wel een extra schijf hebben natuurlijk......
Pagina: 1