Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Game/vidoebewerk pc (inc. randapparatuur) €700-800

Pagina: 1
Acties:

• aojudo
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 23-11 01:08
Ik ben van plan een pc te bouwen waarmee ik kan videobewerken, photoshoppen en een beetje gamen (1080p). Ik weet niet heel veel van pc's en componenten, maar ik heb al wel een lijstje gemaakt. Zou dit goed zijn?

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Met deze pc wil ik gaan videobewerken (Sony Vegas Pro), photoshoppen en een beetje gamen. Als besturingssysteem gebruikt ik Windows 10 pro

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik wil de pc, inclusief een monitor, een powerline adapter en Windows 10 pro, voor 700 tot 800 euro.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb al een hdd, waarmee ik begin. Ik wil al wel een ssd erbij, van 240 GB, voor mijn besturingssysteem enz, maar ik heb dus geen hdd meer nodig. Ik heb ook al twee oude monitors, maar ik wil een nieuwe monitor erbij, voor gamen en de belangrijkste dingen, zodat ik de oude monitors ernaast kan gebruiken. Ik heb ook al een toetsenbord en muis, en een setje speakers.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik wil gewoon een goed werkende pc, een monitor (24''), een powerline adapter en Windows 10 pro.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Voor de processor wil ik Intel (liefst I5, anders I3), maar als er een AMD processor is die betere performance heeft, is het ook goed. Voor de rest heb ik geen voorkeuren.

Wat verwacht je van ons?[i]
Ik wil dus weten of het lijstje dat ik gemaakt heb goed is, en of ik misschien aan bepaalde dingen meer/minder uit moet geven. Of dat ik bijvoorbeeld nog moet sparen voor een videokaart, zodat ik een duurdere kan kopen. En is het veel beter om een monitor met een DisplayPort aansluiting te kopen, of is HDMI ook gewoon goed? Als je een heel ander idee hebt voor mijn pc, zeg het dan! Alvast bedankt!

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i3-6100 Boxed€ 115,95€ 115,95
1Gigabyte GA-B150M-D3H€ 80,95€ 80,95
1MSI GeForce GTX 960 GAMING 4G€ 206,95€ 206,95
1Corsair Carbide SPEC-03 Red Led€ 58,65€ 58,65
1Acer G236HLBbid Zwart€ 99,-€ 99,-
1Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM€ 35,69€ 35,69
1Crucial CT2K4G4DFS8213€ 32,14€ 32,14
1LG GH24NSD1 Zwart Zwart€ 10,95€ 10,95
1Cooler Master GM G550M€ 62,-€ 62,-
1Kingston SSDNow UV400 240GB€ 57,95€ 57,95
1TP-Link AV500 Mini Powerline Adapter Starter Kit (V1)€ 30,35€ 30,35
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 790,58

[ Voor 47% gewijzigd door aojudo op 12-07-2016 19:15 ]

• Urrim
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 19:28

Urrim

Wannabe-Tweaker

Verwijderd

Het is op dit moment niet heel slim om een GTX 960 te kopen ik zou dan eerder gaan voor de GTX 1060 als je wat meer uit te geven hebt. En anders de RX 480? Krijg je toch weer wat meer voor je geld! :)

• Sebastiaannn
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 30-11 20:13
Als je drie monitoren wil aansluiten op je PC is het wel aan te raden dat je nieuwste monitor ook een Displayport aansluiting heeft, zo zie je bijvoorbeeld dat de videokaart die je nu hebt geselecteerd de volgende aansluitingen heeft: 1x HDMI, 1x DVI-I en 3x DisplayPort. Als je je oudere monitoren via HDMI en DVI kan aansluiten is het handig als je die derde rechtstreeks via DisplayPort kan aansluiten, dan hoef je daar geen actieve adapter voor te kopen.

Je budget is eerlijk gezegd best wel krap voor de eisen die je stelt aan de PC + monitor. Ik weet niet wat voor monitoren je nu hebt maar is het misschien een mogelijkheid om eerst alleen de PC te kopen en dan door te sparen voor de nieuwe monitor?

Deze monitor zou dan een goede optie kunnen zijn, een IPS-paneel voor veel betere kleuren, in hoogte verstelbaar zodat je er comfortabel voor kan zitten, kleinere bezels zodat je je andere monitoren er strakker naast kan zetten én die displayport aansluiting die de monitor wat meer toekomstbestendig maakt.
pricewatch: Iiyama ProLite XUB2490HS-B1 Zwart

Voor de rest is het systeem dat je hebt samengesteld redelijk in balans binnen je budget, met die i3 en een mid-range videokaart. Het blijft wel jammer dat je een videokaart van de vorige generatie hebt, als je het in je budget kan vinden om een RX 480 in het systeem te krijgen zou dat wel een stuk beter voor je uitpakken. Die zijn momenteel nog slecht beschikbaar maar als daar over een paar weken wat meer van in de winkels liggen zou de 4GB versie je ongeveer €250 kosten. Kan je daar niet op wachten is een R9 380X wel echt een betere optie dan die GTX 960.

In dit budget telt elk tientje dat je kan besparen flink mee. Weet je zeker dat je geen kabel kan trekken naar de PC? Dat is echt veel beter voor je internetsnelheid en stabiliteit dan Powerline, en het scheelt je mogelijk ook nog wat geld.
Weet je zeker dat je die DVD lezer nodig hebt? Ik heb zelf al in geen jaren een schijfje in m'n computer gehad en de laatste anderhalf jaar helemaal zonder gedaan, geen enkele keer gemist.
Je voeding kan een tientje goedkoper door de 450W variant van die Cooler Master de nemen, dat is ook ruim voldoende. Misschien kan ook wat besparen op de behuizing, door bijvoorbeeld naar een Bitfenix Neos of Bitfenix Comrade te kijken. Die lampjes vind je misschien wel cool maar die zijn helaas niet gratis.