Station E (recovery) enkel zichtbaar met externe hdd

Pagina: 1
Acties:

• scherpp
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16:07
Beste mede-Tweakers,

aangezien ik niet echt een andere passende categorie kon vinden, heb ik besloten mijn vraag hier te posten. Het gaat om het volgende: Sinds enkele dagen ben ik in het bezit van een Lenovo thinkpad L460. Toen ik de HDD van mijn oude laptop in een hdd case had gestopt en heb ging formatteren door hem aan te sluiten op mijn laptop, merkte ik dat wanneer de externe hdd was aangesloten de stations E (recovery) en D (externe hdd zelf met alle bestanden erop) zichtbaar werden. Wanneer ik de hdd ontkoppel, is enkel station C van de Lenovo te zien.

Is dit normaal? Hoort de recovery partitie E niet altijd zichtbaar te zijn? Zo ja, heb ik iets fout gedaan? Aangezien ik op google niets hierover heb kunnen vinden heb ik mijn hier gesteld. De laptop functioneert trouwens gewoon perfect, maar ik wil dus graag weten of er iets niet klopt nu.

Bij voorbaat dank!

Groet, scherpp

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Nee, die hoor je niet te zien.

Edit. Denk trouwens dat die recovery partitie op de externe harde schijf staat. Op je laptop staat er wellicht ook eentje, maar die zie je niet. De recovery die je ziet is dus van de oude harde schijf.

[ Voor 77% gewijzigd door Reepje op 12-07-2016 16:32 ]

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Zoals reepje al aangeeft sta je waarschijnlijk naar de partities van de externe HD te kijken en niet de recoverytime partitie van je lokale HD

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

• scherpp
Daar had ik eerst ook aan gedacht, maar die recovery partitie is 16 GB groot. Station C van mijn laptop is 177 GB en ik had mijn laptop met 192 GB besteld, dus de som klopt wel precies. De oude HDD heeft een capaciteit van 500 GB, dus zou raar zijn als die dan een aparte partitie laat zien van 16 GB toch of maak ik een denkfout?

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:36
Dat kun je toch prima zien binnen disk management? Ik denk ook dat het een 2e partitie op je externe HD is.

• Reepje
  • Niet online
De oude HDD had ook een recovery partitie, maar die zag je toen niet. Als externe schijf wel.
Verder heeft je laptop ook een recovery partitie, kijk eens op schijfbeheer dan zie je alle 3 of 4 partities op je schijf.

• scherpp
Onder schijfbeheer zie ik enkel C.

• Reepje
  • Niet online
scherpp schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 19:12:
Onder schijfbeheer zie ik enkel C.
Waw, wist nog eens niet dat dit kon, dacht dat er minimaal toch wel een systeempartitie op moest staan om überhaupt op te kunnen starten.

Maar in ieder geval, er staat dus geen herstelpartitie op de schijf van je laptop dan, en de recovery die zich E noemt staat dus inderdaad op de oude harde schijf.

Ook weer opgelost. :)

• scherpp
Oke nu begrijp ik het. Het is dus wel normaal dat de herstelpartitie niet op de laptop staat?

• Reepje
  • Niet online
Soms staat er een herstelpartitie op, soms niet.
Alleen als jij of de fabrikant er een herstelpartitie op zet, dan staat die erop.
Pagina: 1