Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Ervaringen garantie na één jaar zonder AppleCare

Pagina: 1
Acties:

• TwArbo
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Hi iedereen,

Al enkele maanden heb ik last van accu-issues met mijn iPhone 6; de iPhone valt soms uit, batterij percentages verspringen soms en bij koud weer valt ie sowieso uit. Ik heb twee screenshots ingevoegd van januari wat het probleem in percentages toont.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/9C1sdQAEDWXY8H3J2rUna1p0/thumb.jpg

Na reboot:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/crUPaxaE9MIwVpRNZbJZpxBs/thumb.jpg

Nu heb ik mijn iPhone al ruim een jaar en heb ik geen AppleCare afgesloten. Nu is mijn vraag hoe jullie ervaring is met de Apple garantie na één jaar zonder AppleCare ongeacht het mankement. Hoe gul zijn ze? Hoe snel repareren ze? Ben je jouw device altijd kwijt?

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
TwArbo schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 15:41:
Hi iedereen,

Al enkele maanden heb ik last van accu-issues met mijn iPhone 6; de iPhone valt soms uit, batterij percentages verspringen soms en bij koud weer valt ie sowieso uit. Ik heb twee screenshots ingevoegd van januari wat het probleem in percentages toont.

[afbeelding]

Na reboot:
[afbeelding]

Nu heb ik mijn iPhone al ruim een jaar en heb ik geen AppleCare afgesloten. Nu is mijn vraag hoe jullie ervaring is met de Apple garantie na één jaar zonder AppleCare ongeacht het mankement. Hoe gul zijn ze? Hoe snel repareren ze? Ben je jouw device altijd kwijt?
Als je het toestel bij Apple hebt gekocht dan kun je ook na het eerste jaar nog bij ze terecht, gewoon een afspraak maken bij de Genius bar en langs gaan (eventueel opsturen via de support pagina als je geen Apple store in de buurt hebt), als de klacht daar geconstateerd word (ze draaien er een soort diagnostische test op) wordt de accu vervangen.

Heb je het toestel niet bij apple gekocht dan moet je naar de winkel van aanschaf welke dan de garantie afhandeling voor je zal voltooien, in dit laatste geval ben je het toestel vaak wel even kwijt.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:00
Probeer eerst nog even de batterij te kalibreren
https://www.iphone.nl/batterij-kalibreren-iphone-ipad/

• TwArbo
  • Niet online
Donstil schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 16:11:
[...]

Als je het toestel bij Apple hebt gekocht dan kun je ook na het eerste jaar nog bij ze terecht, gewoon een afspraak maken bij de Genius bar en langs gaan (eventueel opsturen via de support pagina als je geen Apple store in de buurt hebt), als de klacht daar geconstateerd word (ze draaien er een soort diagnostische test op) wordt de accu vervangen.

Heb je het toestel niet bij apple gekocht dan moet je naar de winkel van aanschaf welke dan de garantie afhandeling voor je zal voltooien, in dit laatste geval ben je het toestel vaak wel even kwijt.
Hier ben ik van op de hoogte, maar ik vraag mij dan af hoe lang ik mijn telefoon kwijt zal zijn. Voordat ik het topic startte, had ik al een afspraak gemaakt bij de Genius Bar. Ik ben zeer benieuwd naar de algemene ervaringen over de garantie bij Apple, indien het valt binnen de garantie die is opgelegd door de EU.
Dit heb ik ook al geprobeerd, maar het mocht helaas niet baten.

Zojuist was mijn telefoon op 16% en zonder reboot doe ik er een lightning-kabel in. De telefoon springt plots naar 30%. Raar ding haha.

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
TwArbo schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 16:23:
[...]

Hier ben ik van op de hoogte, maar ik vraag mij dan af hoe lang ik mijn telefoon kwijt zal zijn. Voordat ik het topic startte, had ik al een afspraak gemaakt bij de Genius Bar.
"Eu garantie" (Om het even zo te noemen) is alleen van toepassing bij de winkel waar je het toestel gekocht hebt. De Fabrikant staat daar los van, in het geval van Apple kan het zijn dat de winkelier ook Apple is natuurlijk, dan geld het wel en zou ik gewoon lekker langs de genius bar gaan waar je al een afspraak hebt, als ze het constateren ben je het toestel hooguit 15 minuten kwijt.

[ Voor 15% gewijzigd door Donstil op 12-07-2016 16:29 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Blankinho
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-06-2024
Hier ben ik van op de hoogte, maar ik vraag mij dan af hoe lang ik mijn telefoon kwijt zal zijn. Voordat ik het topic startte, had ik al een afspraak gemaakt bij de Genius Bar. Ik ben zeer benieuwd naar de algemene ervaringen over de garantie bij Apple, indien het valt binnen de garantie die is opgelegd door de EU.
Als je eenmaal een afspraak bij de genius bar hebt gemaakt dan fixen ze het ook voor je indien ze geconstateerd hebben dat er iets gerepareerd moet worden. Grote kans dat ze het echter gooien op het opnieuw configureren van je iphone dus wellicht dat je zelf al eens de iphone terug kan zetten naar fabrieksinstellingen ipv het terugzetten van een backup.

De service is verder wel oke vind ik persoonlijk alleen het kost je wel even wat tijd op die dag.

[ Voor 0% gewijzigd door Blankinho op 12-07-2016 16:32 . Reden: quote stond niet goed ]

• TwArbo
  • Niet online
Blankinho schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 16:30:
[quote]
[...]

Als je eenmaal een afspraak bij de genius bar hebt gemaakt dan fixen ze het ook voor je indien ze geconstateerd hebben dat er iets gerepareerd moet worden. Grote kans dat ze het echter gooien op het opnieuw configureren van je iphone dus wellicht dat je zelf al eens de iphone terug kan zetten naar fabrieksinstellingen ipv het terugzetten van een backup.

De service is verder wel oke vind ik persoonlijk alleen het kost je wel even wat tijd op die dag.
Ah ja, dat opnieuw configureren heb ik ook al uitgevoerd. Ken het Apple riedeltje inmiddels. In ieder geval bedankt voor de informatie!

Ik dacht altijd dat Apple moeilijk doet na het eerste jaar garantie. Lange reparatie tijd en niet direct het probleem verhelpen bijvoorbeeld.

Update!
Zojuist terug van Apple Store. Ik heb direct een vervangend toestel gekregen. Ook vertelde de medewerker dat in Nederland consumenten na de twee jaar nog steeds garantie heeft, want je heb recht op een deugdelijk product.

[ Voor 13% gewijzigd door TwArbo op 12-07-2016 20:01 . Reden: Zinsopbouw, update na bezoek Apple Store ]

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:35
TwArbo schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 16:32:
[...]

Ah ja, dat opnieuw configureren heb ik ook al uitgevoerd. Ken het Apple riedeltje inmiddels. In ieder geval bedankt voor de informatie!

Ik dacht altijd dat Apple moeilijk doet na het eerste jaar garantie. Lange reparatie tijd en niet direct het probleem verhelpen bijvoorbeeld.

Update!
Zojuist terug van Apple Store. Ik heb direct een vervangend toestel gekregen. Ook vertelde de medewerker dat in Nederland consumenten na de twee jaar nog steeds garantie heeft, want je heb recht op een deugdelijk product.
Apple biedt een fabrieksgarantie van een jaar. De EU schrijft minimale regels voor met betrekking tot de consumentenwetgeving, maar elk land kan daar van afwijken - mits ze aan het Europese minimum voldoen. de EU schrijft 2 jaar voor, maar in Nederland gaan ze daarin iets verder door geen vaste termijn vast te leggen in de wet. Het omschrijft inderdaad dat 'de consument een deugdelijk product mag verwachten' waarbij een levensduur een beetje afhankelijk is van de kwaliteit van het apparaat.
Officieel moet dat geregeld worden bij het punt van aankoop...

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Pagina: 1