Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

VideoVERwerkings server

Pagina: 1
Acties:

• Marcellll
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 22-10 07:22
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?
Ik mag voor een bedrijf een videoverwerkingsserver bouwen die iedere dag met mijn software het aantal rozen telt in een rozen bed. Hierbij komen verschillende video's per dag binnen (2/3 GB per video) (in het begin zo'n 20 per dag)
Mijn software telt dan de rozen (Met behulp van OpenCV en een beetje CUDA en nog wat slimme software :) )
Het is voornamelijk processor intensief multi-threaded (van een i5 4670 naar i7 4790 bracht ongeveer 50% snelheids-/tijdswinst dus meer cores = beter) en ik verwerk meestal meerdere video's tegelijk.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

ongeveer 6000 ex. btw

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model
Neen

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.
Veel opslag is gewenst (aangezien er per dag veel data binnenkomt)

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Geluidsniveau liefst stil (maar is dat mogelijk met zo'n intensief gebruikte computer?) vandaar de Noctua koelers

Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?
Niet overklokken

Waar ikzelf aan dacht:
#ProductPrijsSubtotaal
2Intel Xeon E5-2640 v4 Boxed€ 1.008,50€ 2.017,-
1Asus Z10PE-D16 WS€ 493,50€ 493,50
1MSI GeForce GTX 1080 GAMING X 8G€ 799,-€ 799,-
4WD Red WD30EFRX, 3TB€ 106,95€ 427,80
1Phanteks Enthoo Pro Closed Zwart€ 83,01€ 83,01
2Cooler Master Hyper 212 EVO€ 31,48€ 62,96
2Crucial CT2K16G4RFD4213€ 168,41€ 336,82
1Corsair HX750i€ 159,50€ 159,50
1Samsung 850 EVO 500GB€ 147,80€ 147,80
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 4.527,39

wat nog zeker mist is een voeding (kon niet vinden waar ik moet selecteren voor 2x processor stekker)
En dan welke? Er zijn niet veel reviews voor servergrade voedingen. (heb ik die nodig?)

En is de behuizing wel ok? of moet ik toch meer richting supermicro-achtig denken?
Qua opslag is dit eenvoudig uit te breiden naar meer (al wordt het archief van video's niet zo groot)

De processors kunnen nog naar meer core's (binnen het budget) maar dat kan ik nog bekijken als ik de rest van de onderdelen vast staan. (Nu zijn het 40 threads)

Verder heb ik nog iets gemist?

[ Voor 9% gewijzigd door Marcellll op 12-07-2016 18:27 . Reden: Wijziging hardware ]

• rilo98
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 14-03 18:55

rilo98

BattleTag Rilo98#2407

Je bent 1 koeling vergeten voor 1 van de xeon's, wel handig denk ik :)
Verder ziet het er wel netjes uit en kun je later altijd nog nadenken over een tweede videokaart.
voor voeding zou ik wel richting de 750/1000 watt gaan zodat je nog speling hebt voor eventueel een upgrade. zorg er ook voor dat de voeding zelf goed gekoeld word, aangezien hij wel veel moet doen.

Denk dat je sowieso wel een towerachtige case nodig hebt i.p.v. een rack case of dergelijke omdat dit voor thuis makkelijker is, tenzij je een rack thuis hebt staan. Misschien handig om een case met external drive bays te kopen zodat je eventueel hot swappable drive bays kunt plaatsen als je dat handig vind.
Zijn een paar kleine opties. Let er ook op of de case wel groot genoeg is voor het systeem compleet. (hoogte cpu koelers en dubbele cpu koelers etc.).

Hopende je hiermee een beetje te hebben geholpen.

Groet, Rilo98

• Marcellll
Bedankt heb ik aan gepast.

Volgens tweakers review is de HX wat duur maar een goede voeding. En aangezien de corsairs hier vaker aangeraden worden lijkt me dit een goede?

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Dit is op zich wel zo'n budget en context waar gewoon een oem server met support contractje op z'n plaats is? Of zijn de risico's van zelfbouw en hardware falen bekend en te managen?

Hoe veel gpu power heb je nodig? Op zich is een xeon met ecc ram leuk alleen er zit met een gamekaart geen ecc vram in. Mogelijk is een quadro met ecc e/d op z'n plaats? Jammer dat die nieuw alleen zo duur zijn..

Gigabyte en asrock zijn wat nieuw voor me als het op dual socket systemen aankomt. Ik zou zelf eerder neigen naar asus of supermicro. Sowieso is wat je gekozen hebt een raar moederbord met geen 16x sloten. Met dit budget zou ik gewoon kijken naar een SSI-EEB (groot formaat) moederbord ipv het minder voorkomende ATX formaat (want concessies) met een goede grote behuizing die ss-eeb support.

Grote koelers kunnen ook problemen veroorzaken of je dwingen om de warme lucht van de ene cpu door de koeler van de andere te blazen. Wel iets om op te letten. Maarja server dus ik neem aan dat veel geluid/airflow geen probleem is?

specs

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Leuk, die Noctua koelers, maar gezien het moederbord gaat dat niet passen of je moet alleen passief gekoeld gaan draaien, maar denk niet dat de CPU's daar blij van worden. ;)

Je geeft aan dat de software vooral CPU/RAM intensief is, wat doet een GTX 1080 dan in die server?

EDIT:
Ah, je hebt zowel moederbord als koelers aangepast, dat gaat stukken beter passen idd.

[ Voor 87% gewijzigd door CH4OS op 12-07-2016 18:07 ]

• Marcellll
Coolers, moederboard en behuizing aangepast.

De GTX zit erin voor als er een cuda algoritme lopt deze ook "meteen" klaar is.
(En ik hem waarschijnlijk mag omruilen met mijn eigen gtx970 :-)

moet alleen nog even kijken of het geheugen op de QVL staat

Check staat erop!

[ Voor 18% gewijzigd door Marcellll op 12-07-2016 18:12 ]

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Marcellll schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 18:08:
Strookt natuurlijk niet helemaal, maar moet je maar met je klant afstemmen... En vastleggen! ;) Maar goed, zo wordt een GTX 970 voor hun dan wel heel duur en kunnen ze beter zo een zelf aanschaffen, voor zowat de helft minder... :+

[ Voor 16% gewijzigd door CH4OS op 12-07-2016 18:10 ]

• Marcellll
klopt helemaal , maar met een budget van 6000 ex btw en ik kom met een server van een kleine 4000 4500 incl btw aan gaat dat helemaal goed komen.

[ Voor 4% gewijzigd door Marcellll op 12-07-2016 18:27 ]

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Marcellll schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 18:08:
Coolers, moederboard en behuizing aangepast.

moet alleen nog even kijken of het geheugen op de QVL staat

Check staat erop!
je hebt nog budget; ik weet niet wat de load is en of het nog sneller moet? Met 2687Wv4's zit de baseclock een stukkie hoger + 2 cores extra, tegenover een hoger tdp..?

2689 v4's zijn wel erg duah in de PW.. Die hebben een keihoge baseclock (en tdp), het lijken me OEM cpu's..

Of schaalt het gewoon goed door op nóg meer cores?

[ Voor 10% gewijzigd door maratropa op 12-07-2016 18:31 ]

specs

Pagina: 1