Ik probeerde gisteren wat files van de ene externe hdd naar de andere externe hdd te verplaatsen, maar een aantal files wilden niet. Nu geeft Hard Disk sentinel aan dat er "7 weak sectors" zijn gevonden. Afijn, ik heb chkdsk /f gedaan (Zit op W10), nog steeds kan ik de files niet van mijn hdd afhalen. Het gaan om 2 video bestanden. Niet echt belangrijk, maar wel erg raar. Als ik de files af probeer te spelen met VLC lijkt alles prima, VLC geeft geen problemen aan. Waarom kan ik hem dan niet van mijn hdd af kopieren?
Vraag
Beste antwoord (via Thomas254 op 14-07-2016 16:03)
Bestanden hebben geen mening.Thomas254 schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 14:13:
Ik probeerde gisteren wat files van de ene externe hdd naar de andere externe hdd te verplaatsen, maar een aantal files wilden niet.
Voor sectorcontrole moet je chkdsk /r /f gebruiken.Nu geeft Hard Disk sentinel aan dat er "7 weak sectors" zijn gevonden. Afijn, ik heb chkdsk /f gedaan
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Alle reacties
Bestanden hebben geen mening.Thomas254 schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 14:13:
Ik probeerde gisteren wat files van de ene externe hdd naar de andere externe hdd te verplaatsen, maar een aantal files wilden niet.
Voor sectorcontrole moet je chkdsk /r /f gebruiken.Nu geeft Hard Disk sentinel aan dat er "7 weak sectors" zijn gevonden. Afijn, ik heb chkdsk /f gedaan
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Hij had er gewoon geen zin in, hahaRoom42 schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 19:53:
[...]
Bestanden hebben geen mening.Wat was de foutmelding?
[...]
Voor sectorcontrole moet je chkdsk /r /f gebruiken.
Maar chkdsk /r /f heeft mijn problemen verhoplen, bedankt!
Als je bedoeld dat chkdsk 'reparaties' heeft uitgevoerd, dan moet ik je teleurstellen. Hij zal enkel de bad sectors gemarkeerd hebben als 'niet meer gebruiken, is stuk'. Dat betekent op klassieke harddisks (geen SSD) meestal bad news voor de hele disk. Die zou ik dan niet meer gebruiken.Thomas254 schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 16:05:
[...]
Hij had er gewoon geen zin in, haha.
Maar chkdsk /r /f heeft mijn problemen verhoplen, bedankt!
Dat snap ik, maar de files kunnen nadat ik dat heb gerund wel weer verplaatst worden. dus dat is dan in ieder geval mooi. Betekent dit definitief dat hij aan het dood gaan is? Iik heb hem slechts sporadisch gebruikt, dus wel vreemd. Ik heb geen bon of iets meer dus garantie kan ik vergeten helaas.Room42 schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 16:46:
[...]
Als je bedoeld dat chkdsk 'reparaties' heeft uitgevoerd, dan moet ik je teleurstellen. Hij zal enkel de bad sectors gemarkeerd hebben als 'niet meer gebruiken, is stuk'. Dat betekent op klassieke harddisks (geen SSD) meestal bad news voor de hele disk. Die zou ik dan niet meer gebruiken.
Over het algemeen spreiden bad sectors zich uit. Maar zie ook Check je SMART.
gewoon de /R gebruikenRoom42 schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 19:53:
[...]
Bestanden hebben geen mening.Wat was de foutmelding?
[...]
Voor sectorcontrole moet je chkdsk /r /f gebruiken.
/R Locates bad sectors and recovers readable information (implies /F).
Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag
Inmiddels zegt hij dat er 28 weak sectors zijn dus denk niet dat deze nog lang mee gaat.
Pagina: 1