Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Multimedia Laptop Advies

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat ga je met je laptop doen?
De laptop is voor zakelijk gebruik. Deze ga ik vooral thuis gebruiken en op het werk.

Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?
Bedoeling is dat de laptop soepel werkt bij het bewerken en renderen van video bestanden in adobe premiere.
Ik naam aan dat wanneer een laptop dit kan, adobe photoshop, indesign en illustrator zonder moeite kunnen draaien? Daarnaast zal ik er web ontwikkelingen op doen m.b.t. wordpress websites.

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
1000-1500 euro ongeveer.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Het antwoord op deze vraag is belangrijk. Dat heeft invloed op gewicht, op accuduur, op grootte etc. etc.
Laptop zal wel mee gaan dagelijks, alleen waar ik zit is altijd wel netstroom en met de kijk op welke activiteiten erop gaan plaats vinden is het niet nodig om een accuduur van 10 uur te hebben.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies.
Ik zit momenteel in de richting van een Asus, HP of Acer.

Alhoewel wanneer ik de zoek functie gebruik en mijn specificatie ga invullen er over het algemeen vaak MSI laptops uitrollen. Ik heb hier een review van gezien op youtube en zag dat het scherm vrij zwak is. Ook is de look niet echt zakelijk..

Specificatie eisen:
- minimaal 8gb RAM met uitbreidingsmogelijkheid tot 16-32gb.
- DDR4 (Alhoewel ik me afvraag hoeveel ik hiervan ga merken ten opzichte van DDR3L?
- i7 6700HQ processor quad core.
- minimaal 256gb SSD opslag. (Tweede opslag capaciteit is niet direct nodig.)
-15,6 inch minimaal.
- GTX960M 4GB RAM of hoger.

Zelf zag ik deze laptops;
https://tweakers.net/pric...-pavilion-15-bc035nd.html
https://tweakers.net/pric...-nitro-vn7-792g-79bl.html

Wat betreft de acer past alles naar mijn idee in de laptop die ik zoek. Alleen de videokaart is een 950M.
Graag hoor ik jullie gedachte hierover.

*Tijd geleden ook een laptop aankoopadvies topic gestart, is toen geen reactie opgekomen en ben gestopt met zoeken. Budget is nu hoger dus vandaar dit nieuwe topic.

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:15
Is een 15" Nitro met GTX960 dan niet interessanter?

pricewatch: Acer Aspire VN7-592G-76H2

Verwijderd

Topicstarter
Die ziet er wel interessant uit inderdaad.
Deze had ik al eerder gevonden, maar vroeg mij af waarom deze alleen bij 1 winkel wordt aangeboden. Had de laptop al opgezocht op google en zag op coolblue dat deze nooit meer leverbaar zou zijn.

Ik hoor wel wisselende verhalen over Acer laptops. Zijn deze qua kwaliteit en service minder dan asus of hp?

• nooberke
Ik vermoed dat het een net iets oudere serie is die ze niet meer maken. Zo mist deze de USB-C connector. Bij de lokale Mediamarkt hier liggen er ook nog een aantal (toevallig naar gekeken vrijdag)

Naar mijn mening hangt (bouw)kwaliteit tegenwoordig voor een groot deel af van de prijsklasse waar je kijkt. Een Acer van 1300 euro is kwalitatief niet te vergelijken met een Acer van 300 euro...

Een jaar of 5-10 geleden zijn er wel een paar slechte series geweest van Acer waar vooral het slechte imago vandaan komt. Qua materiaal en looks oogt de Nitro in ieder geval zeer hoogwaardig.

Dat model van HP heb ik wel in de winkel zien liggen maar verder geen aandacht aan besteed, bij HP wisselt het gebruikte materiaal extreem. Van ontzettend goedkoop plastic bij veel normale 15/17 inch laptops tot schitterend materiaal bij bijvoorbeeld de Spectre's en sommige Envy's

Verwijderd

pricewatch: HP Omen 15-5250nd

Hoogwaardige bouwkwaliteit en een GTX 960. Wel een 4e gen i7 maar de performance hiervan is nog gewoon erg goed.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 14:55:
pricewatch: HP Omen 15-5250nd

Hoogwaardige bouwkwaliteit en een GTX 960. Wel een 4e gen i7 maar de performance hiervan is nog gewoon erg goed.
Is een optie, alleen wat mij een beetje tegen staat bij deze laptop is dat het ram geheugen maar 8gb is en niet uitbreidbaar.. Ik zoek een laptop die ik eventueel ook nog kan uitbreiden om meer future proef te zijn.

Word alleen een beetje gek van mezelf, zoveel keuzes.. Hoe denken jullie over de MSI laptops?

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 15:11:
[...]

Is een optie, alleen wat mij een beetje tegen staat bij deze laptop is dat het ram geheugen maar 8gb is en niet uitbreidbaar.. Ik zoek een laptop die ik eventueel ook nog kan uitbreiden om meer future proef te zijn.

Word alleen een beetje gek van mezelf, zoveel keuzes.. Hoe denken jullie over de MSI laptops?
Hoe bedoel je dat het geheugen niet uitbreidbaar is? Kan gewoon 16gb in.

Ik heb zelf slechte ervaringen gehad in het verleden met Acer/MSI, dan praat ik echter wel over 4/5 jaar geleden.
Zelf heb ik goede ervaringen met Dell, HP & Asus.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 15:35:
[...]

Hoe bedoel je dat het geheugen niet uitbreidbaar is? Kan gewoon 16gb in.

Ik heb zelf slechte ervaringen gehad in het verleden met Acer/MSI, dan praat ik echter wel over 4/5 jaar geleden.
Zelf heb ik goede ervaringen met Dell, HP & Asus.
Ik keek even op de specificatie lijst en zag niet staan dat het geheugen uitbreidbaar is vandaar mijn opmerking.

Ik neig toch sterk naar de https://tweakers.net/pric...aspire-vn7-592g-76h2.html
die nooberke linkte.

Ga vanmiddag langs PC-Score waar deze nog te koop staat. Mocht er iemand anders nog advies/tips hebben dan hoor ik dat natuurlijk graag!

Verwijderd

Topicstarter
Even een terugkoppeling op mijn laatste bericht.

Heb de laptop afgelopen week bekeken in een wat lagere uitvoering. Laptop ziet er prima en degelijk uit. Wat mij vooral opviel is de brightness van het scherm. Deze is redelijk donker en de kleuren sprongen er niet echt uit naar mijn idee.

Ik denk daarom dat ik deze laptop niet ga kopen, aangezien ik een mooi kleuren beeld wil hebben voor het bewerken in Photoshop etc.

Heb nog even naar de Dell XPS15 serie gekeken, alleen hier zit een glans scherm op. Erg jammer, scherm ziet er mooi uit maar de glans staat me erg tegen. (Zelf vroeger een laptop met glans scherm gehad en vond het dramatisch om op te werken in kamers met veel licht of buiten.

Mocht er iemand nog leuke suggesties hebben, dan hoor ik dat graag! :)

• nooberke
Volgens mij heeft de Nitro standaard een IPS scherm? Wat kan je daar in de professionele reviews over vinden? Mij was het persoonlijk niet opgevallen terwijl ik toch redelijk kritisch qua scherm ben

[ Voor 22% gewijzigd door nooberke op 17-07-2016 21:45 ]

• LukasW
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 29-01 09:12
Verwijderd schreef op zondag 17 juli 2016 @ 21:42:
Heb nog even naar de Dell XPS15 serie gekeken, alleen hier zit een glans scherm op. Erg jammer, scherm ziet er mooi uit maar de glans staat me erg tegen. (Zelf vroeger een laptop met glans scherm gehad en vond het dramatisch om op te werken in kamers met veel licht of buiten.
Volgens mij heeft de xps 15 met Full HD resolutie wel gewoon een mat scherm, alleen de UHD met touch is spiegelend. Lijkt me een goede keuze, al komt hij met een ssd wel wat boven budget uit geloof ik.
Pagina: 1