Toon posts:

HD leest in 'haperingen'?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Jow people, heb dus net nieuwe pc met de IBM 40GB 60GPX en nou merk ik bij alles zo'n beetje dat de HD in soort 'stukken/haperingen' leest. Bijv. bij alles met een voorderingsbalk zie je steeds dat hij ineens een stuk verder gaat en dan weer paar sec. stilstaat en dan weer verder.... op zich niet echt spectaculair, maar toen ik een data-cdtje van de HD ging branden met Nero zag ik voordurend hetzelfde patroon in de buffer ;( Volgens mij vertraagd dit het brandproces behoorlijk, want 32 min. cd deed ik op 12x-speed iets van 5 minuten over en dat nog wel met Nero :'(

Verwijderd

dma van je HD aangezet?

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 26 juni 2001 15:04 schreef MaStEr-D het volgende:
dma van je HD aangezet?
Mja DMA staat aan ;(

En verder nog een vervelend voorbeeld. Als ik bijv. met me brander wat mp3's op me HD kopieer duurt dit vrij lang. Lite-on-ding leest niet zo snel, isnie erg, maar me pc is traag tijdens dat kopiëren. Niet te geloven :( Dat is echt niet goed. Met die paar speed die die cd-rom speler aan me HD aan data voedt, hoef ik daar met mijn pc echt niets van te merken, lijkt me :? Maar tis echter anders, het lijkt meer of ik met een supersnel 100Mbit netwerk data door me processor en HD aan 't pompen ben :? :'(

Verwijderd

is je pc dan traag dat alles traag en schokkend verloopt ?

Verwijderd

Hoe heb je hem aangesloten tav Master/Slave?

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 26 juni 2001 15:12 schreef bakdozium het volgende:
is je pc dan traag dat alles traag en schokkend verloopt ?
Nou, me pc is opzich niet traag, maar eigenlijk wel in multi-tasking en dan dus vooral wanneer de HD één of andere taak aan 't verrichten is, hoe langzame taak ook voor de HD (dus bv. ICQ opstarten of mp3's van langzame cd-rom-speler afhalen)... ;(
Op dinsdag 26 juni 2001 15:13 schreef DaJaN het volgende:
Hoe heb je hem aangesloten tav Master/Slave?
HD Primary Master
DVD-ROM Secondary Master
CD-RW Secondary Slave

ps. in win2000 (pro) moet je toch 'DMA if available' aanzetten bij de Primary en Secondary controllers bij Hardware eigenschappen :?

Verwijderd

ja
jouw probleem heb ik ook met mijn hd als ik ze aan mijn mobo hang, normaal hangen ze aan mijn promise controller en dan heb ik nergens last van.

Verwijderd

Op dinsdag 26 juni 2001 15:20 schreef Locutus-of-Borg het volgende:

ps. in win2000 (pro) moet je toch 'DMA if available' aanzetten bij de Primary en Secondary controllers bij Hardware eigenschappen :?
Erhm, moest je dat niet instellen bij de eigenschappen van het apparaat zelf? Tenminste, ik kan het verkeerd hebben

• Devster
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08-2025

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Op dinsdag 26 juni 2001 15:25 schreef MaStEr-D het volgende:

[..]

Erhm, moest je dat niet instellen bij de eigenschappen van het apparaat zelf? Tenminste, ik kan het verkeerd hebben
Bij Win98 en consorten stel je het in op de desbetreffende apparaten, bij W2K op de eigenschappen van de controller....

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 26 juni 2001 15:25 schreef MaStEr-D het volgende:

[..]

In win98SE wel ja, daar deed ik dat ook altijd ja, maar nu in win2k Pro kan ik 't nie bij de cd-rom spelers vinden en zowiezo geen losse HD ofzo :?

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 26 juni 2001 15:25 schreef bakdozium het volgende:
ja
jouw probleem heb ik ook met mijn hd als ik ze aan mijn mobo hang, normaal hangen ze aan mijn promise controller en dan heb ik nergens last van.
Wat voor controller heb je dan :?

Verwijderd

een promise ultra 66 controller.
en die is sneller dan de onboard controller van mijn msi k7t-pro.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 26 juni 2001 15:35 schreef bakdozium het volgende:
een promise ultra 66 controller.
en die is sneller dan de onboard controller van mijn msi k7t-pro.
mmm en die kost :? is kijken :P

Verwijderd

Topicstarter
De oplossing: :P

Installeren van de VIA 4-1 drivers op me mobo-cd-rom en daarnaast Ultra DMA Controller drivers van dezelfde cd-rom >:)
Pagina: 1