Zelf woonachtig in Duitsland, en klant bij Vodafone (Kabel Deutschland). Een nette goed werkende 100mbit internet verbinding die in de kelder binnen komt.
Op dit moment hangt er een branded fritzbox 6490 aan, die bijvoorbeeld geen bridge mode ondersteund. Nu heb ik zelf al bij Vodafone geinformeerd naar het "standaard" modem die wel bridge mode heeft.
Vanwege de dikke vloeren is wlan vanaf de kelder naar de eerste verdieping praktisch niet mogelijk. Op dit moment heb ik er een fritz repeater tussen zitten, die af en toe een power cycle nodig heeft.
Omdat niet alle apparaten een vpn verbinding ondersteunen, moet de router hier in ieder geval over beschikken. Het liefst bepaalde diensten filteren om over de VPN te laten lopen (denk aan RTLxl, npo gemist etc.)
Nog één keer de huidige situatie:
Kelder
Fritzbox modem
Unraid server
TV Server
Begane grond
Nvidia shield tv (woonkamer via lan)
PS3 (woonkamer via lan)
2 pc's (kantoor via wlan)
Eerste verdieping
RPI met Kodi (slaapkamer via wlan)
Ik zoek een?
Compleet nieuwe netwerk hardware.
Wat is je budget?
Eigenlijk geen vast budget, het moet gewoon goed gaan werken.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Neen
Op dit moment hangt er een branded fritzbox 6490 aan, die bijvoorbeeld geen bridge mode ondersteund. Nu heb ik zelf al bij Vodafone geinformeerd naar het "standaard" modem die wel bridge mode heeft.
Vanwege de dikke vloeren is wlan vanaf de kelder naar de eerste verdieping praktisch niet mogelijk. Op dit moment heb ik er een fritz repeater tussen zitten, die af en toe een power cycle nodig heeft.
Omdat niet alle apparaten een vpn verbinding ondersteunen, moet de router hier in ieder geval over beschikken. Het liefst bepaalde diensten filteren om over de VPN te laten lopen (denk aan RTLxl, npo gemist etc.)
Nog één keer de huidige situatie:
Kelder
Fritzbox modem
Unraid server
TV Server
Begane grond
Nvidia shield tv (woonkamer via lan)
PS3 (woonkamer via lan)
2 pc's (kantoor via wlan)
Eerste verdieping
RPI met Kodi (slaapkamer via wlan)
Ik zoek een?
Compleet nieuwe netwerk hardware.
Wat is je budget?
Eigenlijk geen vast budget, het moet gewoon goed gaan werken.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Neen