Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Exchange 2010 - Transport Service's

Pagina: 1
Acties:

• Amd-xP
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18-11 14:35
Beste,

Heb een zeer raar probleem met mijn Exchange 2010.
Berichten blijven in de queue staan en worden niet afgeleverd naar de geadresseerden.
Op het moment dat ik de Transport Services een herstart geef komen de berichten na ongeveer 15 min wel binnen.

Enige foutmelding die ik krijg is onderstaande.

The Microsoft Exchange Mail Submission service is currently unable to contact any Hub Transport servers in the local Active Directory site. The servers may be too busy to accept new connections at this time.

De server op zich is niet druk, geheugen use zit op 60% en CPU blijft rond de 50% - 60%

Windows Server 2008
Hosted Exchange 2010 met 5 Databases's (alle database's blijven mail in de queue staan)

Heb al gegoogled op de melding, die zeggen me dat ik gewoon moet afwachten.
Maar dat lijk me niet een oplossing.

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Heb je de Event Viewer al eens doorgespit?
1 van de eerste dingen die bij mij opkomen als ik dit lees is Back Pressure.

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

• Amd-xP
Uiteraard heb ik Event Viewer doorgespit, hier duid niks op ruimte te kort etc.
Transport Queue is al verplaatst naar een andere disk, hier is ruim 400+GB op vrij.

Verwijderd

Even een paar vragen:

Worden álle berichten gequeued of een selectie? In het geval van het laatste: wat is de gemene deler?
Wat kom je wel tegen in het eventlog aan eventuele vreemde zaken?
Wat is de status die gequeuede emails krijgen in de Queue Viewer?

Deze al geprobeerd: https://gallery.technet.m...ealth-Report-for-19f5fe5f Heeft mij al eens in de goede richting gewezen.

• Piebas
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-11 13:23
Herstart je alleen de transport-service?
Het is mij opgevallen dat mail soms afgeleverd is aan de server maar dan zie ik geen nieuwe berichten in de mailbox.
Dan was de Microsoft Exchange Mail Submission gestopt.
Als ik deze start komt de mail in de mailbox.

Verwijderd

Ik herken het probleem, ik heb 3 mogelijke oplossingen:
1.) Server herstarten
2.) Exchange send connector verwijderen en opnieuw aanmaken
3.) Indien je GFI mailessentials gebruikt, deze een keer opnieuw installeren (of gewoon updaten)

• Amd-xP
@Poepkonijn: Alle mail wordt gequeued.

@piebas: Ik herstart alleen de transport-service, de berichten blijven puur in de queue staan, na een herstart van de transport-service duurt het 15min voordat de mail daadwerkelijk in de mailbox staan.

@t.buining: Zat inderdaad ook aan optie 1 te denken, dit aangezien de server momenteel een uptime van 380 dagen heeft. De exchange send connector is puur voor het verzenden lijkt me?
GFI maak ik geen gebruik van.

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Amd-xP schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 08:07:
@t.buining: Zat inderdaad ook aan optie 1 te denken, dit aangezien de server momenteel een uptime van 380 dagen heeft. De exchange send connector is puur voor het verzenden lijkt me?
GFI maak ik geen gebruik van.
Als Exchange een uptime heeft van 380 dagen, dan zit je nog op UR10 of lager? Wellicht tijd om naar UR14 te gaan. Welke virusscanner gebruik je voor je Exchange?

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Niet alleen Exchange updates, maar Windows updates worden niet geinstalleerd? Anders haal je volgens mij geen 380 dagen uptime.

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 15:34
Bij een regelmatige update cyclus zul je inderdaad niet snel boven de maand uptime komen met Windows servers. Nu weet ik niet of de Exchange server direct aan internet hangt met poort 25 en 443, of dat er bijv. een filter / security appliance / TMG achtig iets tussen zit, maar zeker in het geval van een directe verbinding naar internet is maandelijks updaten geen overbodige luxe. In andere gevallen is het natuurlijk ook aan te raden om regelmatig te updaten.
Pagina: 1