Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Welke groupware server voor Windows raden jullie aan?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Iemand een oplossen voor mij? Ik heb een klein bedrijfje en we hebben een groupware omgeving nodig met email, agenda en adresboek en netwerk opslag.

Wat zouden jullie mij aan kunnen raden?
Meeste klanten gebruiken Outlook en sommige Thunderbird.

• belrpr
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-11 09:47
Office 365 in combinatie met Nas of Windows server.

Verwijderd

Neem Office 365 voor je email, agenda en adresboek. Netwerkopslag zou je eventueel in SharePoint online kunnen doen. Het is even de vraag waar je dit laatste voor wil gebruiken. Zou je dat kunnen verhelderen?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:05

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Outlook is geen groupware maar een client. Idem voor thunderbird.
Wat jij moet doen is een pakketselectietraject. Lijst functionaliteiten en dan per functionaliteit van van eisen en wensen. Daarbij MoSCoW criteria hanteren: must have, could have, would have. Vervolgens onderzoek doen naar de diverse pakketten en hun mogelijkheden en die lijst invullen per pakket. Van die longlist ga je dan naar een shortlist, daar staan maximaal een stuk of vier pakketten op. En belangrijk: pas op het einde komen de kosten in beeld.

Je wilt namelijk een pakket dat aan je eisen en wensen voldoet, en niet een pakket dat teveel gekost heeft voor wat het biedt.

Dus als je me vraagt "wat raad je aan?", is het antwoord: ondezoek doen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)