Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 642521

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De main focus ligt momenteel op web development. Hiervoor gebruik ik vooral virtualisaties (zoals Docker, Virtualbox, ...). Zelf gebruik ik ook Photoshop en Illustrator (sommige bestanden zijn wel over de 200mb). Unity zal naderhand ook aan te pas komen.
Enkele jaren geleden heb ik het geluk gehad om een Oculus te lenen. Nu dat de VIVE er is, denk ik wel deze een van dees dagen aan te schaffen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
De bedoeling was eerst om een iMac 27" te kopen (+opties = €3500). Probleem is echter: "geen upgrade mogelijkheden, 1 scherm, geen/limiete ondersteuning voor VR".
Mits 2 schermen mag de prijs dus oplopen tot €3500.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Muis en toetsenbord ;)

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Momenteel staat er dit op het lijstje:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-6700K Boxed€ 355,95€ 355,95
1Asus Republic Of Gamers Z170 MAXIMUS VIII RANGER€ 174,95€ 174,95
1Gigabyte GeForce GTX 1080 Founders Edition 8GB€ 741,50€ 741,50
1Corsair Obsidian 750D€ 140,69€ 140,69
2Asus PB287Q Zwart€ 449,-€ 898,-
1Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM€ 36,20€ 36,20
1Scythe Mugen 4 PCGH Edition€ 44,90€ 44,90
2Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2A2400C16€ 142,-€ 284,-
1Asus BW-16D1HT Zwart€ 69,-€ 69,-
1Cooler Master GM G750M€ 79,86€ 79,86
1Samsung 850 EVO 500GB€ 143,95€ 143,95
1Samsung 950 Pro 512GB€ 322,27€ 322,27
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 3.291,27

Nu zou ik graag weten:
  • Stelt u iets anders voor?
  • Zijn er op dit moment andere schermen die beter zijn?
  • Hoe zit het met koeling?
  • Ik dacht eerst 2 SSD 950 pros te nemen, maar als ik me niet vergis zou er een conflict ontstaan (wegens te weinig PCIe connectors). Of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcmlevi
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 09-01-2022
ik weet nu niet of je gaat overclocken? zo niet kan je gewoon een normale i7-6700 nemen met een b150 of h170 bord.
-voor photoshop is kleur ook wel belangrijk dus mischien is een isp paneel wel slim (heb hier niet te veel verstand van maar ik geef maar een optie)?
-je voeding is veels en veels te sterk de rm550x is een veel betere keuze.
-die cooler die je hebt is erg goed alleen niet een van de mooiste de pricewatch: be quiet! Dark Rock 3 is dan een iets betere keuze.
-als je geen blueray hoeft te lezen is een simpele cd reader ook al genoeg: pricewatch: Samsung SH-224DB Zwart
-ook zou ik geen founders edition nemen wegens hoge temperaturen en luidruchtige fan een custom model is een betere keuze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nogne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23:53

Nogne

>.<

Hele mooie build, ik zou alleen je videokaart aanpassen naar: https://tweakers.net/pric...ing-premium-pack-8gb.html. Deze videokaart heeft namelijk 2 extra HDMI poorten en een front panel waar 2x USB en 2x HDMI in zit. Dit maakt het aansluiten van je OR/HTC Vive een stuk makkelijk.

De kaart is nu een stuk duurder dan je huidige maar de prijs schommelt heel erg, ik heb deze namelijk vorige weke besteld voor 748 euro (de kaart is wel heel slecht leverbaar).

[ Voor 4% gewijzigd door Nogne op 12-07-2016 11:00 ]

PS/XBL: Nogne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 642521

Topicstarter
mcmlevi schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 10:55:
ik weet nu niet of je gaat overclocken? zo niet kan je gewoon een normale i7-6700 nemen met een b150 of h170 bord.
-voor photoshop is kleur ook wel belangrijk dus mischien is een isp paneel wel slim (heb hier niet te veel verstand van maar ik geef maar een optie)?
-je voeding is veels en veels te sterk de rm550x is een veel betere keuze.
-die cooler die je hebt is erg goed alleen niet een van de mooiste de pricewatch: be quiet! Dark Rock 3 is dan een iets betere keuze.
-als je geen blueray hoeft te lezen is een simpele cd reader ook al genoeg: pricewatch: Samsung SH-224DB Zwart
-ook zou ik geen founders edition nemen wegens hoge temperaturen en luidruchtige fan een custom model is een betere keuze.
  • Overclocken valt nog te zien of het nodig is. Persoonlijk heb ik hier geen ervaring mee.
  • De schermen, goed dat je dit naar voor brengt :) Zal wat meer info zoeken.
  • Wat de voeding betreft, Ik wil zeker voor wat reserve gaan. Ik zal opteren voor een 650 dan.
  • Mooie cooler! Changed.
  • Ik ben verzot op het maken van backups (Ik maak gebruik van een Cloud, eigen Nas, usb, en hardcopy), dit dient vooral voor het schrijven van backups.
  • ivm Founders Edition, wist ik niet. "Nogne" heeft een zeer goed alternatief voorgesteld.
Nogne schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 10:59:
Hele mooie build, ik zou alleen je videokaart aanpassen naar: https://tweakers.net/pric...ing-premium-pack-8gb.html. Deze videokaart heeft namelijk 2 extra HDMI poorten en een front panel waar 2x USB en 2x HDMI in zit. Dit maakt het aansluiten van je OR/HTC Vive een stuk makkelijk.

De kaart is nu een stuk duurder dan je huidige maar de prijs schommelt heel erg, ik heb deze namelijk vorige weke besteld voor 748 euro (de kaart is wel heel slecht leverbaar).
Zeer leuk alternatief! Bedankt hiervoor! Het zal me zekers helpen om 2 extra HDMI poorten te hebben aan de voorkant.

Andere suggesties nog steeds welkom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 660294

Het systeem verbruik stock hooguit 300w. Een RM550x is dus al erg ruim. 650w is nergens voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 27-03 12:20
Als je niet gaat overclocken kan je ongeveer 150€ besparen op je CPU, Mobo, CPU koeler combi... Je neemt dan een gewone i7-6700, een B150-type mobo (daar kan ook 64GB RAM op...), en een iets meer basic aftermarket koeler... Weggegooid geld als je overclocken niet ziet als een leuke hobby...

Zoals gezegd zou ik geen founders edition nemen. Er zijn versies met betere koelers die stock ook iets sneller zijn.

Ook al vermeld, een 450 of 550W voeding is meer dan voldoende, zelfs al hang je er nog 10 HDDs aan...Waar wil je dan eigenlijk reserve voor hebben?

Erg dure case, wel kwaliteit uiteraard. Up to you of je zo'n enorme bak nodig hebt.

RAM, wederom (bewust?) erg duur gekozen... (EDIT verkeerde links)

SSDs, allemaal leuk die paper specs en benchmarks van de nieuwste SSDs. Echter in dagelijks gebruik merk je waarschijnlijk amper verschil tussen beide SSDs in je lijst. Buiten dat de prijs per GB dan meer dan het dubbele is! Op dit moment helemaal z'n geld niet waard.

Conclusie? Gaat het een straffe bak worden? YES.
Is het prijs/kwaliteit enigsinds te verantwoorden? Moeilijk... (voor mij toch)

[ Voor 22% gewijzigd door Inrage op 12-07-2016 16:58 ]

Pagina: 1