NoxiuZ schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 06:57:
[...]
Energie zal het niet kosten, 1W plus een beetje is wat ie verbruikt voor wifi. "Onnodige straling" heb je geen last van. Tenzij je een nuttige eis hebt zou ik er geen scheduling op zetten, de redenen waarom je het nu wil gebruiken zijn een beetje ver gezocht. Een nieuw AP van 50-100 euro terug verdienen met max 2 tot 6 euro per jaar gaat het ook niet worden.
Alleen zon horizon als AP lijkt me nogal inefficient sinds die volgens mij een dikke cpu heeft. Je kan dan beter een echt AP kopen en die 24/7 aan laten.
Je argumenten tegen mijn wensen zijn goed.
Ik begrijp alleen niet hoe je er op komt dat ik beter een echt access point kan kopen. Als je bedoelt dat de mediabox dan in eco mode kan dan begrijp ik het wel.
VVV-007 schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 07:57:
Als je wil besparen vraag dan bij ziggo een losse modem router aan en zet je horizon in eco mode (het standby verbruik van de horizon zonder eco mode is belachelijk hoog.. ca 30 watt (hoog) of 20 watt (midden).. (maar in eco mode heb je helemaal geen internet (ook niet bekabeld), losse modem router gebruikt niet meer dan 10 watt en geeft dan constant internet af Horizon in eco mode gebruikt < 1 watt. (Ingestelde opnames gaan wel gewoon door, tenminste bij mijn versie (nieuwere zonder scart aansluiting, weet niet of het bij de oude met scart aansluiting al is opgelost), daarvoor start hij zelf gewoon op en na afloop zet hij zichzelf weer in eco). Je moet alleen wel de afstandsbediening of aan knop op de horizon gebruiken om hem op te starten (en dit duurt dan even.. koude start vanuit eco mode op mijn model duurt ca. 1 min. voordat je beeld hebt (live kabel) en nog wat langer (2-3 min totaal) als je interactief wilt kijken (replay TV bijvoorbeeld) ) vanuit ecomodus (de App kan je niet gebruiken om hem op te starten vanuit ecomodus).
WiFi energie gebruik is inderdaad verwaarsloosbaar (1-2 watt verschil tussen WiFi aan of uit) en als straling een issue is, zou ik beginnen met de mobile telefoon en eventuele dect telefoon in huis want die geven vele malen meer af dan WiFi (lees factor 10-100x zo veel). Houd er ook rekening mee dat wanneer je WiFi uitschakeld, mobiele telefoons dan overgaan op hun mobiele data verbindingen welke dus juist meer straling oplevert (en ook als je tel standby staat wordt er nog genoeg op de achtergrond aan data gedaan).
Ik wil inderdaad (energie) besparen. Ik heb al een losse modem router echter die staat in de meterkast en geeft geen goed signaal in de huiskamer op 5 GHz. Wat je beschrijft betreffende de eco mode komt overeen met mijn ervaringen. Ik zou de eco mode graag willen blijven gebruiken want dat scheelt heel wat energie.
Al met al afgaande op de reacties neig ik dan toch naar een apart access point zodat de mediabox naar eco mode kan blijven gaan en ik een goede ontvangst in de huiskamer kan realiseren. Natuurlijk wel jammer dat ik dan twee apparaten met Wifi-capaciteit niet kan/wil gebruiken.
Wat zou het verbruik van een access point zijn in verhouding tot de mediabox als die niet in eco mode staat?
mediabox in ecomode : 1 W
mediabox in stand midden : 20 W
mediabox in stand hoog : 30 W
nieuw access point : 6 tot 12 W ? ( met scheduling een lager verbruik per dag )
Voor zover ik heb begrepen biedt een CI module niet dezelfde functionaliteit als de mediabox. Met name 'on demand' diensten waar ik nu gebruik van maak via de mediabox. En bijvoorbeeld het opnemen van programma's. Die functies zou ik niet kwijt willen raken. Bovendien heb ik geen moeite met een verbruik van 1 Watt in de eco mode

. Alleen tijdens 'active duty' is het verbruik misschien wat hoog maar dat heb ik dan wel over voor de extra functionaliteit.
[
Voor 9% gewijzigd door
One_Gandalf op 13-07-2016 09:18
]