Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SambalSamurai
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 24-05 23:53
Wat is het verschil tussen deze twee vlakke 34"monitoren? 34UM88-P vs 34UM88-C
Ik heb de beide links goed doorbekeken maar ik wordt er niet wijzer van. Vind de informatie erg rommelig en niet volledig. Met een prijsverschil van maarliefst 150 euro tussen de twee.

http://www.lg.com/us/monitors/lg-34UM88-P-ultrawide-monitor

http://www.lg.com/uk/monitors/lg-34UM88C

Ik kan nergens achterhalen wat het kale gewicht van de monitors is (zonder voet). Zulke informatie staat altijd volledig bij EIZO/NEC vermeld. Benieuwd of er andere website van LG vollediger is en het verschil tussen deze modellen duidelijk maakt en waar die 150 euro extra voor uitgetrokken is... Bij voorbaat dank

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Beter lezen :P Als je de specs op Tweakers leest zie je het gelijk. Wat LG op de site doet is niet zo handig nee.

Het grootste verschil zit hem in het gebogen scherm, of niet. Ik kan je vertellen dat bij 34 inch gebogen zeker meerwaarde heeft. Ik heb een LG gehad met plat scherm en nu een gebogen Dell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SambalSamurai
Beter lezen :P want beide schermen in kwestie zijn vlak en niet geboden. Is ook de zien op de beide links die ik heb verschaft van LG zelf. Voor mijn project moet ik vlakke schermen hebben. Ik val in herhaling maar de essentie van mijn vraag is en blijft wederom... wat is het verschil tussen deze en waarom kost de ene 150 euro meer? Vooral op beeldkwaliteit/kleur/IPS/scherm lettend want dat vind ik belangrijk (fotografie end).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:48

Emiel1984

Made in NL

De contrast ratio lijkt volgens de LG site ook anders..

Contrast Ratio(Original) 1000:1
Contrast Ratio 5M:1

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
De inputs zijn anders en het is IPS vs. AH-IPS.

[ Voor 36% gewijzigd door johnkeates op 11-07-2016 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:25
Zie ik het nou goed dat er ook nog een 34UM88C-P bestaat? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SambalSamurai
Dank iedereen voor de inputs. Even ter verheldering, de informatie op tweakers mogen we niet vertrouwen want dat was in dít geval een zooitje en ik heb singlehandidly een hoop fouten verbeterd maar zeker niet alle.

@johnkeates waar kan je mij bevestigen dat de ene IPS is en de andere AH-IPS? dat kán belangrijk zijn tenzij het foutief/random ingevuld is net als de niet oplettende gast die bij de P variant per ongeluk gebogen heeft genoteerd Oh Oh Oh het gaat de verkeerde kant op met tweakers de laatste tijd! heb al de zoveelste verbetering ingediend...

Samen komen we steeds dichter bij de waarheid dat moge duidelijk zijn maar ik heb nog geen (door LG) bevestigde feiten gezien over het verschil...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:48

Emiel1984

Made in NL

johnkeates schreef op maandag 11 juli 2016 @ 23:44:
De inputs zijn anders en het is IPS vs. AH-IPS.
Zoals ik het lees zijn er 2 Thunderbolt 2.0 poorten beschikbaar die de ander niet heeft, om even wat meer specifiek te zijn.

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiliaanR
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09-09 20:48

MiliaanR

Just for fans.

Bestaat er wel een 34UM88-C? Op de LG site staat alleen C-P en -P.
Leuk verhaal dit! :D
Alles behalve die Thunderbolts lijkt alles het zelfde 8)7
Allebei, anti-glare, FreeSync, VESA :*)

[ Voor 49% gewijzigd door MiliaanR op 12-07-2016 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
My bad :+

Ik had nog verder gekeken en vond een duitse review waarbij ook verteld werd dat de ene gebogen was en de ander niet, maar dat zal wel weer net een ander type zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SambalSamurai
No problem mate :)

Tis inderdaad grapig van LG... ca 850 euro kostend monitor zonder duidelijke specs. Misschien boeit het de meeste tweakers niet wat ze voor hun hardverdiende euros kopen als ie t maar doet maar ik koop graag degelijke spullen met een lange adem of liever alltogether niet. Thunderbolt heb ik als tweaker (heb nog nooit een kant en klare computer gekocht laat staan een apple product) volledig niet nodig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SambalSamurai
"Thank you for contacting LG Electronics Email Service! Model 34UM88-P has 2 Thunderbolt (ver 2.0) while 34UM88-C does not have one."

@johnkeates kan je je statement "De inputs zijn anders en het is IPS vs. AH-IPS" staven met argumenten?

LG is kennelijk niet hiervan op de hoogte kennelijk en/ook vind ik het prijsverschil van 150 euro verdacht veel wat juist in favour van jouw punt is!

[ Voor 10% gewijzigd door SambalSamurai op 12-07-2016 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mieras010
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 17-10-2023
Ik zie op sommige sites dat deze monitor ook USB 3.1 (type C) heeft maar dat klopt volgens mij niet? Oftewel, kan je hier nu wel of niet een nieuwe macbook aan hangen dat die ook gelijk oplaad? Zo onduidelijk al die USB versies / benamingen.. Zoek namelijk een niet gebogeen widescreen met USB type C. Curved voor ontwerp werk lijkt mij alles behalve handig.
Pagina: 1