Niet alle sites benaderbaar via VPN

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2more
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-07-2016
Hallo,

Ik probeer een VPN netwerk op te zetten via mijn QNAP. Ik krijg verbinding maar kan niet alle sites benaderen via internet.

Ik heb een Draytek Vigor2132 modem van Vodafone en heb daar Port Redirection gedaan voor PPTP (TCP/UDP) op poort 1723. En verder op mijn modem ook poort 1723 open gezet. Op mijn QNAP heb ik PPTP VPN ingeschakeld.

Mijn QNAP gebruikt de DNS 8.8.8.8 van google. Ik kan via VPN wel google.nl bereiken en iets opzoeken maar doorklikken naar andere websites vanuit die resultaten lukt niet en ook bijv. nu.nl werkt niet (time-out).

Wat kan er fout zitten in mijn configuratie? Wil eerst PPTP werkend krijgen voordat ik naar OpenVPN ga kijken.

Gr.

Melvin

[ Voor 6% gewijzigd door 2more op 12-07-2016 06:43 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-10 23:18
PPTP is onveilig. Gebruik OpenVPN waar mogelijk.
lukt niet en ook bijv. nu.nl werkt niet.
Wat bedoel je met 'lukt niet' resp. 'werkt niet'? Je krijgt vast een foutmelding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2more
Eerst maar eens werkend krijgen met PPTP 😉

Krijg een time-out, geen foutmeldingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2more
Inmiddels ook OpenVPN geprobeerd maar zelfde probleem. Kan iemand bij een beetje in een richting helpen van wat ik verder nog kan onderzoeken? Waarom werken sommige websites wel via VPN en sommige websites niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrParanoid
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09-01-2022
Port Redirection gedaan voor PPTP (TCP/UDP) op poort 1723. <- port redirection vast richting je QNAP IP? Of captured je QNAP de pakketjes automatisch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Wat gebeurt er als je de Draytek als VPN server gebruikt? De 2132 ondersteunt 2 IPSec tunnels of L2TP tunnels met IPSec. Eventueel ook PPTP als je dat perse wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-10 23:18
Enige dat ik kan bedenken is dat je MTU in de soep loopt om de een-of-andere reden.

Je zou dit eens kunnen uitvoeren.
Pagina: 1