Hallo,
Ik heb hier een configuratie van een Netware 5 samengesteld. Aan de server hangen 50 computers, er zijn echter meer gebruikers. Er komt ook nog een NDS van 4 andere Netware servers op te draaien, deze servers hebben echter veel minder gebruikers (10 tot 40). We gaan 5 identieke servers kopen, is dit dan een beetje goede configuratie:
- Intel Pentium III 800
- Moederbord met Serverworks chipset (Supermicro, Tyan e.d.)
- 512 MB geheugen (Dane Elec/Infineon eventueel ECC)
- IDE RAID controller (Adaptec 2400A ATA RAID) (Voor RAID1/mirrorring)
- Videokaart PCI
- Floppydrive
- 2 x IBM 60 GB GXP
- SCSI-kaart t.b.v tapestreamer (Adaptec 29160N (kit))
- Tapestreamer 50 GB (intern SCSI)
- IDE CDROM speler
- Bigtower (A-Open/eventueel 19" rack)
- Netwerkkaart voor in de toekomst load balancing (3COM Fast Etherlink NIC)
- Verder monitor, toetsenbord en muis etc.
Is 512 MB intern geheugen genoeg voor een hardeschijf van 60 GB? Zijn er dingen die ontbreken/beter kunnen waarbij de prijs ongeveer gelijk blijft e.d.? Deze configuratie zou volgens mijn schatting tussen de 7500 en 8000 gulden kosten.
Ik heb hier een configuratie van een Netware 5 samengesteld. Aan de server hangen 50 computers, er zijn echter meer gebruikers. Er komt ook nog een NDS van 4 andere Netware servers op te draaien, deze servers hebben echter veel minder gebruikers (10 tot 40). We gaan 5 identieke servers kopen, is dit dan een beetje goede configuratie:
- Intel Pentium III 800
- Moederbord met Serverworks chipset (Supermicro, Tyan e.d.)
- 512 MB geheugen (Dane Elec/Infineon eventueel ECC)
- IDE RAID controller (Adaptec 2400A ATA RAID) (Voor RAID1/mirrorring)
- Videokaart PCI
- Floppydrive
- 2 x IBM 60 GB GXP
- SCSI-kaart t.b.v tapestreamer (Adaptec 29160N (kit))
- Tapestreamer 50 GB (intern SCSI)
- IDE CDROM speler
- Bigtower (A-Open/eventueel 19" rack)
- Netwerkkaart voor in de toekomst load balancing (3COM Fast Etherlink NIC)
- Verder monitor, toetsenbord en muis etc.
Is 512 MB intern geheugen genoeg voor een hardeschijf van 60 GB? Zijn er dingen die ontbreken/beter kunnen waarbij de prijs ongeveer gelijk blijft e.d.? Deze configuratie zou volgens mijn schatting tussen de 7500 en 8000 gulden kosten.