Toon posts:

Overscan settings in AMD Radeon Settings (RX 480)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

Sinds kort heb ik een RX 480. Super kaart, kan er niets anders over zeggen.

Ik heb mijn pc echter via HDMI op mijn tv aangesloten (een 1080p scherm), dus ik heb last van overscan. Toen ik nog mijn GTX 960 had, kon ik dat gewoon aanpassen in de Nvidia settings. In het AMD panel kan ik dat niet zo snel terug vinden.

HDMI Scaling doet het truucje wel (kan je vinden onder Display), maar daardoor gaat mijn performance erg hard achteruit. Mijn hele Windows interface loopt dan op 30Hz (gevoelsmatig). Niet erg fijn als je Borderless gamet, wat ik vaak doe vanwege de triple buffering.

Iemand een idee hoe ik de overscan kan aanpakken? Ik gebruik Windows 10 btw, met de nieuwste Crimson drivers (16.7.1).

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inmiddels, na veel hersenkraken, de oplossing gevonden!

Omdat ik op mijn tv game, gebruikte ik HDMI Scaling om de overscan van 1080p te compenseren. Dit had een enorme impact op mijn prestaties, wat je vooral tegenkomt bij Borderless gaming. Je hele interface loopt dan op 30Hz (of zo voelt dat althans). Full screen gamen is niet altijd de beste optie, omdat niet alle games triple buffering vsync ondersteunen. In Borderless gebruikt de game de triple buffering van de Windows zelf, waardoor je geen last hebt van tearing. Maar dat terzijde.

Na veel zoeken kwam ik erachter dat ik mijn tv in een 'scan mode' kan zetten, waarbij overscan wordt uitgeschakeld en de tv zich gedraagt als een pc monitor (met 1:1 pixel ratio). Mijn desktop vult nu het hele scherm, waardoor ik HDMI Scaling uit kon zetten.

Mijn performance is weer terug en kan weer zorgeloos gamen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k.theuws
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 03-10 14:11
heel erg bedankt voor deze info!!!
dacht dat het aan mijn rare systeem lag wat ik momenteel gebruik (HD7770 met een 4K TV eraan)
had vroeger overscan opties in de driver, maar die zijn weg, en wist niet dat de TV er ook opties voor had!!