f.v.b schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 20:48:
Ah, bedankt. "diffuusdicht" en "verdeler" zijn mooie woorden waar ik op kan gaan googlen.
De constructie op de foto is van de stroom af. Zojuist heb ik de verwarming aangedaan en binnen 5 minuten beginnen de radiatoren aan de andere kant van de vloerverwarming op te warmen. Het werkt dus allemaal prima zonder deze pomp / themostaat / schakelaar / wat ik nog meer op de foto zie en allemaal niet thuis kan brengen.
Maar laat ik even wat concreter worden. De reden waarom ik deze foto plaats en vraag wat dit is en wat ik er mee moet, is omdat ik een advertentie op Werkspot wil gaan plaatsen. Ik wil deze winter al mijn radiatoren op afstand kunnen bedienen. De constructie op de foto moet dus ook weg, maar ik heb nog niet helder wat ik in de advertentie moet gaan vragen.
- Drie radiatorkranen vervangen
- Zes op afstand te bedienen thermostaatknoppen plaatsen
- Slangen in de vloer doorspoelen
- ...
lol, je appartement is dus 2x zo duur als heel mijn huis.
maar goed niks doen is zeker geen optie.
ik kan niet zien aan je foto of je buizen diffuse dicht zijn of niet.
simpel de buizen staan niet op de foto.
voor het zelfde geld zijn ook je vloerverwarmings buizen van koper.
(normaal word er geen koper gebruikt voor vloer verwarmings-buizen gewoon om dat het niet "goed koper" is
kan ook met een ijzeren buis of plastic en dat is wel "goed koper". lol

)
ik denk zelf dat je niet goed af bent met een werkspot oplossing.
er moet gewoon een pro even kijken wat er nu wel klopt en wat niet.
niet dat er op werkspot geen pro's zitten, maar laten we niet nog een teun de beun aan het werk zetten.
(geen idee of de rest van de installatie wel klopt als je al een vreemde knoop hebt die je nu hebt.
mischien heeft teun de beun wel meer van dit soort vreemde dingen gedaan.

)
radiator kranen, ach ik plaats ze altijd zelf.
is nu niet een echt moeilijk klusje.
(gebruik desnoods loctide kabel , daarmee krijgt iedere amateur het weer water dicht mee.
http://www.loctite.nl/loctite-5284.htm?nodeid=8802627059713 )
maar je kunt niet zomaar straffeloos alle radiatoren dicht zetten, ook daar zitten grenzen aan.
je wil eigenlijk altijd 1 radiator in huis hebben die niet dicht staat, anders kan de pomp van je cv ketel niks rond pompen en kan die oververhitten, er is wel een beveiliging er voor.
ik zou zelf de beveiliging een beveiliging willen houden en niet als design willen gebruiken.
ook moet je weten dat een cv een minimum verwarmings-vermogen heeft.
moderne ketels is dat +/-5000W. (met oudere ketels is dat soms een 7500W)
als je dan maar 1 radiator open hebt die dan maar 500W is, dan gaat je ketel pendelen en verspil je aardig wat gas.
in mijn huis moet ik vrij wel 65% van mijn radiatoren open hebben staan om de ketel niet te laten pendelen.
(maar jouw situatie kan aardig afwijken van de mijne als ik naar de foto kijk.

)
7x245Wp(15 graden) + 7x245Wp(45 graden) op oost en 10x300Wp(45 graden) op west. (4kW omvormer)