PC reboot bij opstarten 3Dmark, Furmark maar niet bij games.

Pagina: 1
Acties:

• DutchRookie007
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 24-02 11:19
Ik heb nu toch een vreemd probleem. Bij het opstarten van 3Dmark, Furmark reboot de pc vrijwel onmiddelljik.
Bij het opstarten van games blijft ie het gewoon doen??? :? 8)7 Hoop dat jullie een oplossing weten.

bvd Roel

• DutchRookie007
Heaven benchmark draait ie tot test 15 van 26 en dan start ie opnieuw op.

• DutchRookie007
Nou wordt het nog vreemder stekker van de voeding in een ander stopcontact gestoken. En nu kan ik Furmark benchen tot 23% tot ie weer opnieuw opstart.

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 24-02 17:55
X
DutchRookie007 schreef op maandag 11 juli 2016 @ 19:09:
Ik heb nu toch een vreemd probleem. Bij het opstarten van 3Dmark, Furmark reboot de pc vrijwel onmiddelljik.
Bij het opstarten van games blijft ie het gewoon doen??? :? 8)7 Hoop dat jullie een oplossing weten.

bvd Roel
Ik denk dat je voeding niet goed is.

• Koen179
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 00:17
Misschien wordt je kaart te warm en start hij uit beveiliging vanzelf opnieuw op? Check de temperaturen van je videokaart en CPU eens tijdens een benchmark.

Voeding zou kunnen, maar denk dat het meer aan de hitteproductie ligt en dat hij daarom uit veiligheid vanzelf opnieuw opstart.

• itcouldbeanyone
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 16-02 21:37
Koen179 schreef op maandag 11 juli 2016 @ 23:07:
Misschien wordt je kaart te warm en start hij uit beveiliging vanzelf opnieuw op? Check de temperaturen van je videokaart en CPU eens tijdens een benchmark.

Voeding zou kunnen, maar denk dat het meer aan de hitteproductie ligt en dat hij daarom uit veiligheid vanzelf opnieuw opstart.
daar lijkt het wel op ja.
het enige wat ik me kan voorstellen kwa voeding is dat waneer je een wat oudere type hebt. die hbben meer 5V rail amperage en minder 12V amperage.
dat een van die rails op het randje belast word, waardoor je voeding je pc gewoon uit gooid als het ware.
oplosing hiervoor zou kunnen zijn nieuwe voeding. of je voeding omboeuwen maar dat is voor een gevordere!

ik denk inddd ook je temps, kan ook de temps van je VRM zijn, die lopen vaak hoger op dan je GPU,
en als bescherming tegen een therminal runaway van je video kaart, word die dan uitgeschakeld als ze te warm zijn

Ben niet slim, maar wel dom

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:53

sapphire

Die-hard pruts0r

DutchRookie007 schreef op maandag 11 juli 2016 @ 19:09:

bvd Roel
Begin eerst eens met te vertellen welke kaart het is en dan de overige onderdelen.

Mijn glazen bol is wat wazig vanavond O-)

Gabriël AM5

• DutchRookie007
Ah sorry mannen, ik heb de volgende pc : I5 4670K , MSI z87-g45, 2 x msi gtx970 sli, lepa g1600w. Voeding is (ik weet het overkill) maar had hiervoor een mining rig en had deze over.

• MichaelvD
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 29-12-2025
DutchRookie007 schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 01:30:
Ah sorry mannen, ik heb de volgende pc : I5 4670K , MSI z87-g45, 2 x msi gtx970 sli, lepa g1600w. Voeding is (ik weet het overkill) maar had hiervoor een mining rig en had deze over.
Mining trekt veel aan je resources en dus ook de voeding die krijgen hierdoor een mindere levensduur. Denk dat de boosdoener de voeding is dat ie gewoon niet meer genoeg kracht kunnen leveren bij volle gpu load. Bij games wordt die niet altijd volledig benut.

• DutchRookie007
Ok, heb de voeding vandaag uitvoerig belast en nu met de zwaardere spellen kreeg ik eveneens uiteindelijk een reboot. De voeding eruit gehaald en RMA aangevraagd. Gelukje is dat de voeding nog geen 3 jaar oud is en garantie nog van toepassing is. Gelijk een andere meegenomen maar voor mij geen Lepa meer. Het is een Seasonic X-1250 geworden en mijn pc draait weer als een zonnetje. Bedankt allemaal voor het meedenken.

mvg Roel

• Superkanjo
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:59
DutchRookie007 schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 23:25:
Ok, heb de voeding vandaag uitvoerig belast en nu met de zwaardere spellen kreeg ik eveneens uiteindelijk een reboot. De voeding eruit gehaald en RMA aangevraagd. Gelukje is dat de voeding nog geen 3 jaar oud is en garantie nog van toepassing is. Gelijk een andere meegenomen maar voor mij geen Lepa meer. Het is een Seasonic X-1250 geworden en mijn pc draait weer als een zonnetje. Bedankt allemaal voor het meedenken.

mvg Roel
Even uit interesse, waarom wederom een voeding die zwaar overkill is? Een kwaliteitsvoeding van 750 watt zou voldoende moeten zijn toch?

• DutchRookie007
Ik heb nog waterkoeling in te bouwen voor beide videokaarten. En zonder heeft mijn pc al een verbruik volgens psu calculator van 650 watt. En het was de enige zwaardere Seasonic die ze op voorraad hebben. Nou schijnt de voeding volgens tests op 50% load het meest efficiënt te zijn (platinum specs). Als ik het goed zeg.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Neem de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter ook even door, hier staan een hele boel tips in die je kan gebruiken. :)

Laat je in elk geval niet weerhouden vanwege de leeftijd; PC's zijn namelijk niet zo heel veel veranderd sindsdien.

[ Voor 28% gewijzigd door CH4OS op 13-07-2016 12:20 ]

Verwijderd

Als je de CPU en beide videokaarten heel erg overklokt haal je onder volle belasting misschien de 650 watt. Zonder overklokken eerder 450 watt. Het klopt dat specifiek deze voeding tijdens 50% belasting het meest efficiënt is, maar een pricewatch: Corsair HX750i is bij dezelfde belasting (400-600 watt) en tijdens idle bijvoorbeeld nog efficiënter. Verder gebruikt waterkoeling ook weer niet zoveel meer stroom, afhankelijk van hoe je configuratie precies gaat zijn.

Maar goed de Seasonic is natuurlijk gewoon een erg goede voeding en mocht je nog eens 6 videokaarten gaan gebruiken heb je in ieder geval de power ervoor :P.
Pagina: 1