Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Onbekend netwerk geen internettoegang

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Un93m59
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 00:37
Hallo beste tweakers mensen,

Ik heb dus net een PC geinstalleerd en die heb ik een pc naam ingesteld bijvoorbeeld PCA
MET pc naam bedoel ik dit dus (linksbovenin) Afbeeldingslocatie: https://puu.sh/pY2Ew/f91bf0b921.png
Toen ik mijn PC naam wou veranderen naar een andere naam en de volgende keer opnieuw opstartte ging het mis, Mijn netwerk ging eerst identifiiceren en daarna is er "Onbekend netwerk geen internettoegang".
Voorheen toen ik de eerste PC naam en ging internet prima.
Oja ik gebruik een ethernet kabel.
Nu heb ik deze kabel ook uitgeprobeerd op een andere computer en laptop, hierop werkte het internet gelijk

En als ik mijn PCnaam weer terug verander naar PCA(de orignele naam tevens de naam die het eerste met het netwerk kennismaakte) dan moet ik hem opnieuw opstartten en werkte Wifi wel.

heeft iemand enig idee hoe dit op te lossen is?

Tevens heb ik ip config release/renew gedaan dat gaf me
"an address has not yet been associated with the network endpoint"

Alvast bedankt

[ Voor 18% gewijzigd door Un93m59 op 11-07-2016 18:45 ]

Alle reacties

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08:25
Modempje uit! Modempje aan!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-11 20:34

Blokker_1999

Full steam ahead

Wat links bovenaan in die screenshot staat is toch echt je gebruikersnaam en niet de naam van de computer (die stel je ergens anders in). De gebruikersnaam heeft helemaal niets te maken met het netwerk en mag dus geen invloed uitoefenen.

Misschien eens naar apparaatbeheer gaan en je netwerkkaart verwijderen, herstarten (Windows zal die zelf opnieuw installeren als het goed is) en eens kijken of je dan wel online kunt gaan.

Is dit een nieuwe computer (met nieuwe onderdelen) of gewoon een bestaand systeem waar je opnieuw Windows hebt op geïnstalleerd?

No keyboard detected. Press F1 to continue.

• Un93m59
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 00:37
Blokker_1999 schreef op maandag 11 juli 2016 @ 19:04:
Wat links bovenaan in die screenshot staat is toch echt je gebruikersnaam en niet de naam van de computer (die stel je ergens anders in). De gebruikersnaam heeft helemaal niets te maken met het netwerk en mag dus geen invloed uitoefenen.

Misschien eens naar apparaatbeheer gaan en je netwerkkaart verwijderen, herstarten (Windows zal die zelf opnieuw installeren als het goed is) en eens kijken of je dan wel online kunt gaan.

Is dit een nieuwe computer (met nieuwe onderdelen) of gewoon een bestaand systeem waar je opnieuw Windows hebt op geïnstalleerd?
een nieuwe computer met nieuwe onderdelen

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 14-11 14:37
Un93m59 schreef op maandag 11 juli 2016 @ 19:05:
[...]

een nieuwe computer met nieuwe onderdelen
Dat zegt helemaal niets.nieuwe dingen kunnen ook niet 100% goed functioneren. Uit eigen ervaring opgedaan