Vraag

• koelebobes
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18-03 20:11

koelebobes

twitch.tv/koelebobes

Topicstarter
Mijn vraag

Gisteren heb ik mijn Sony Z3 compact onder de kraangehouden omdat ik dacht hij is toch water dicht en nu zit er een gigantische vlek onder mijn scherm ik heb hem al 24 uur in de rijst gehad en het lijkt alleen maar erger te worden ? Wat kan ik doen ? Ik wil hem zelf wel repareren maar op Aliexpress bijvoorbeeld vind ik heel veel verschillende soorten advertenties.

Volg mijn Twitch Kanaal www.twitch.tv/koelebobes <3

Alle reacties

• Mehari72
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 12-02 15:27
In ieder geval langer in de rijst en zoveel mogelijk open.
De schermen bij AliExpress zullen meestal wel goed zijn, neem een seller met een goede rating.
Neem altijd de complete assembly.
Het waterdichte van de Z3 compact is leuk als ie nieuw is, de bouw is behoorlijk fragiel en een frequente buig/torsie belasting zal zeker zijn invloed hebben op de dichtheid van de plakstroken van scherm en achter paneel.

• koelebobes

koelebobes

twitch.tv/koelebobes

Topicstarter
Mehari72 schreef op maandag 11 juli 2016 @ 19:47:
In ieder geval langer in de rijst en zoveel mogelijk open.
De schermen bij AliExpress zullen meestal wel goed zijn, neem een seller met een goede rating.
Neem altijd de complete assembly.
Het waterdichte van de Z3 compact is leuk als ie nieuw is, de bouw is behoorlijk fragiel en een frequente buig/torsie belasting zal zeker zijn invloed hebben op de dichtheid van de plakstroken van scherm en achter paneel.
Ik zie heel veel verschillende advertenties, ik wil eigenlijk een cheapie complete set maar kan er geen vinden :( Weet niet precies wat ik er voor nodig heb de ene zegt scherm en de andere digitizer

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:36
Tip: probeer eerst garantie te claimen. Je Z3c hoort gewoon waterdicht te zijn, als je de klepjes dicht had heb je gewoon garantie.

Je kan hier: http://forum.xda-develope...erproofing-water-t2897886 zien of je telefoon waterdicht is. Zo ja, dan zaten de klepjes niet goed dicht. Zo nee, dan is het niet jouw schuld en kan je gewoon garantie claimen :)

Succes!

• koelebobes

koelebobes

twitch.tv/koelebobes

Topicstarter
Knul schreef op maandag 11 juli 2016 @ 20:26:
Tip: probeer eerst garantie te claimen. Je Z3c hoort gewoon waterdicht te zijn, als je de klepjes dicht had heb je gewoon garantie.

Je kan hier: http://forum.xda-develope...erproofing-water-t2897886 zien of je telefoon waterdicht is. Zo ja, dan zaten de klepjes niet goed dicht. Zo nee, dan is het niet jouw schuld en kan je gewoon garantie claimen :)

Succes!
Bedankt geit ik ga zo even kijken :)

• .pointer
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 25-08-2022
Zelf aan zo'n reparatie beginnen is wel een risico. Ik zou ook garantie claimen, als je die nog hebt. De grootste moeilijkheid van zelf repareren van een dergelijk scherm is dat deze met ''adhesive'' (lijm) wordt vastgeplakt aan het frame, en dat blijft eigenlijk nooit goed dicht zitten. Heb toevallig dat probleem al een aantal keer gehad met een Z3C...

• koelebobes

koelebobes

twitch.tv/koelebobes

Topicstarter
Knul schreef op maandag 11 juli 2016 @ 20:26:

Succes!
Mijn telefoon staat op 1008 als ik druk stijgt het bijna niet .. maximaal naar 1009... Denk je dat dit telt als rise ?

• Knul
koelebobes schreef op maandag 11 juli 2016 @ 20:39:
[...]

Mijn telefoon staat op 1008 als ik druk stijgt het bijna niet .. maximaal naar 1009... Denk je dat dit telt als rise ?
Nee, moet echt meer stijgen, richting de 1020 deed de mijne zo uit m'n hoofd. Ik zou proberen garantie te claimen bij de winkel waar je hem gekocht hebt :)

• .pointer
koelebobes schreef op maandag 11 juli 2016 @ 20:39:
[...]

Het gaat er vooral om dat het aanzienlijk stijgt. 't Is een drukmeter: als je harder drukt op het scherm, moet er meer druk opgebouwd worden in het toestel, gezien de lucht geen kant op kan als het toestel waterdicht is: dus moet dat getalletje oplopen. Als hij amper oploopt, wordt er geen druk opgebouwd, en is hij dus uit de fabriek niet waterdicht.. Garantie claimen!

• koelebobes

koelebobes

twitch.tv/koelebobes

Topicstarter
.pointer schreef op maandag 11 juli 2016 @ 20:46:
[...]

Het gaat er vooral om dat het aanzienlijk stijgt. 't Is een drukmeter: als je harder drukt op het scherm, moet er meer druk opgebouwd worden in het toestel, gezien de lucht geen kant op kan als het toestel waterdicht is: dus moet dat getalletje oplopen. Als hij amper oploopt, wordt er geen druk opgebouwd, en is hij dus uit de fabriek niet waterdicht.. Garantie claimen!
Moet ik hier bewijs van opslaan ? en hoe zal ik dit doen ik druk er best hard op en hij word echt maximaal 1009 op basis van de 1008,41 waar hij begint.

• .pointer
koelebobes schreef op maandag 11 juli 2016 @ 20:47:
[...]

Moet ik hier bewijs van opslaan ? en hoe zal ik dit doen ik druk er best hard op en hij word echt maximaal 1009 op basis van de 1008,41 waar hij begint.
Extra bewijs kan nooit kwaad: een screenshot hiervan maken en meesturen met onderbouwing kan altijd helpen. Mijn ervaring met Sony is dat je vooral vol moet houden. Laat je niet met 1 of twee berichtjes afwimpelen, zorg er gewoon voor dat ze toezeggen ;)

• Knul
Ligt er ook aan waar je je telefoon hebt gekocht. Ik heb de mijne bij Coolblue gehaald. Kon het daar gewoon in de winkel laten zien en ze stuurden hem op.

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Ik heb al 3x waterschade gehad met mijn Z3+ (lekker waterdicht zijn die dingen :')). Kreeg 3x zonder gezeur een nieuwe, terwijl ik zeker weet dat zowiezo 1x de markers rood waren geworden.

Gewoon bij een Sony Service point ingeleverd, phonehouse in dit geval.

[Voor 16% gewijzigd door Rev! op 12-07-2016 11:39]

• dutchweed
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 19-05-2017
mijn 3 maand oude z3 heeft ook waterschade opgelopen na het douchen. gisteren naar dynafix opgestuurd... :( :( :( :(

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22-03 15:11
dutchweed schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 19:53:
mijn 3 maand oude z3 heeft ook waterschade opgelopen na het douchen. gisteren naar dynafix opgestuurd... :( :( :( :(
Ik snap dat hele douchen met een telefoon niet.. of je moet bepaalde foto's/filmpjes willen maken? :+

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Gadgeteer schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 12:23:
[...]

Ik snap dat hele douchen met een telefoon niet.. of je moet bepaalde foto's/filmpjes willen maken? :+
Kan je er panoramafoto's mee maken dan?
In dat geval zou het ook interessant zijn voor mij. 8)

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22-03 15:11
Momus schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 12:43:
[...]

Kan je er panoramafoto's mee maken dan?
In dat geval zou het ook interessant zijn voor mij. 8)
Geen idee of dat bij een Sony mogelijk is. Maar misschien moet je aan de lijn als je niet je hele buik op 1 foto kunt krijgen :+

OT: Ik ben wel benieuwd of het probleem voor TS inmiddels is opgelost en of het onder garantie is verholpen?

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Gadgeteer schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 12:48:
[...]

Geen idee of dat bij een Sony mogelijk is. Maar misschien moet je aan de lijn als je niet je hele buik op 1 foto kunt krijgen :+

OT: Ik ben wel benieuwd of het probleem voor TS inmiddels is opgelost en of het onder garantie is verholpen?
Daar heb je een Fish-eye lens voor nodig ;)
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee