Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Toro
  • Registratie: Mei 2015
  • Niet online
Mijn vraag
Als ik mijn USB wil lezen op mijn mobiel, zegt Android dat ik de USB stick moet formateren, ik heb op dit niet alle middelen beschikbaar, zoals een laptop of een pc, is er een mogelijkheid dat ik de bestanden toch kan lezen op m'n mobiel?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Een lexar USB stick van 64 gb en een UMI touch. Daarnaast ook een merkloos kabeltje van USB female naar micro USB male.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb op internet opgezocht en bij verschillende mobieltjes geprobeerd, maar helaas werkte dat niet.

Wie dit probleem oplost is een held :)

Beste antwoord (via El Toro op 11-07-2016 20:42)

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Android leest geen NTFS bestandssysteem (standaard) en grote kans dat die USB stick daarop geformatteerd is (van / voor Windows). Was het fat16/32 of ext(2, 3) kon je hem zo uitlezen op Android.

Wellicht dat een andere file Explorer uit de play store dit geïnteregreert heeft (zoek op NTFS).

[ Voor 25% gewijzigd door ToFast op 11-07-2016 17:41 ]

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Android leest geen NTFS bestandssysteem (standaard) en grote kans dat die USB stick daarop geformatteerd is (van / voor Windows). Was het fat16/32 of ext(2, 3) kon je hem zo uitlezen op Android.

Wellicht dat een andere file Explorer uit de play store dit geïnteregreert heeft (zoek op NTFS).

[ Voor 25% gewijzigd door ToFast op 11-07-2016 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Toro
  • Niet online
Ik ga het zo proberen, klinkt als een goede oplossing. Bedankt!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Toro
  • Niet online
Het werkt, nogmaals bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mailmij65
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 29-01 19:27
Bedankt. Ga ik dit proberen.

De volgende keer zal ik een eigen topic aanmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 18:55
Met Rufus kan je grote USB drives ook op FAT32 formatteren. Met andere tools kan je vaak uitsluitend NTFS/exFAT kiezen.
Pagina: 1