Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeShell
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:55
Goeden dag,

Ik heb een laser printer welke bij het afdrukken een repeterend vlekkenpatroon laat zien. Ik gebruik originele toners. Heb de cartridge reeds geschud en de drum op de juiste wijze met een pluisvrije katoenen doek en alcohol gereinigd. Heb ook verschillende kwaliteiten papier gebruikt. Het vlekkenpatroon is niet minder en ook niet erger geworden met deze acties. Het is exact het zelfde gebleven. mijn acties hebben hier dus geen invloed op gehad. Kan iemand mij vertellen wat er gaande is hier?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/eEVruru6eql7AiCzyao6tlUL/full.jpg

Alvast bedankt voor de eventuele reactie!

Mvg,
Michel van Eunen

www.MEPS-Sim.com - SimRacing immersion made easy!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 27-09 12:18
MeShell schreef op maandag 11 juli 2016 @ 17:18:
Goeden dag,

Ik heb een laser printer welke bij het afdrukken een repeterend vlekkenpatroon laat zien. Ik gebruik originele toners. Heb de cartridge reeds geschud en de drum op de juiste wijze met een pluisvrije katoenen doek en alcohol gereinigd. Heb ook verschillende kwaliteiten papier gebruikt. Het vlekkenpatroon is niet minder en ook niet erger geworden met deze acties. Het is exact het zelfde gebleven. mijn acties hebben hier dus geen invloed op gehad. Kan iemand mij vertellen wat er gaande is hier?

[afbeelding]

Alvast bedankt voor de eventuele reactie!

Mvg,
Michel van Eunen
Lijkt erop dat de fuser niet helemaal meer in orde is.
Hoe oud is de printer?

https://www.google.nl/url...LA&bvm=bv.126130881,d.d2s

[ Voor 12% gewijzigd door Clavis op 11-07-2016 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeShell
De printer is ongeveer 3 jaar oud. Hij is niet heel intensief gebruikt. Maar wellicht speelt leeftijd een rol in deze. Is de 'fuser' die fotogevoelige rol?(groen blauw achtige kleur).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkrain
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:39

darkrain

Moderator Discord

Geniet

MeShell schreef op maandag 11 juli 2016 @ 17:32:
De printer is ongeveer 3 jaar oud. Hij is niet heel intensief gebruikt. Maar wellicht speelt leeftijd een rol in deze. Is de 'fuser' die fotogevoelige rol?(groen blauw achtige kleur).
Nee, wat je daar beschrijft is de drum.

De fuser is het verwarmingselement (kan ook een rol zijn) wat ervoor zorgt dat de toner "vastgebrand" wordt aan het papier.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeShell
Ik vond het probleem lastig te lokaliseren omdat het in mijn ogen de drum (die grote rol van eerste, ;) ,niet kon zijn. De omtrek van de drum komt niet overeen met de afstand tussen de vlekjes. Maar inderdaad die andere rolletjes hebben wel degelijk een omtrek welke best wel eens gelijk zou kunnen zijn aan de afstand tussen de vlekjes.

Ik ga een nieuwe 'Fuser' bestellen en laat van me horen over enkele dagen!

Bedankt!