Ik loop al een paar weken tegen het probleem aan dat m'n HTC One X aangeeft dat er te weinig ruimte is om apps te installeren. M'n telefoon heeft in principe twee partities; app storage en phone storage. Op de phone storage worden zaken als foto's, video's, muziek enz opgeslagen, op app storage wordt alles m.b.t. apps opgeslagen. Die laatste partitie is ca. 5GB groot, maar slechts 1.65GB wordt daadwerkelijk gebruikt door apps (app zelf + data), bijna het volledige resterende geheugen wordt door "overige" gebruikt, maar ik kan niet zien wat dit "overige" inhoudt. Ik heb al verschillende apps geprobeerd om te kijken wat nog meer gebruik maakt van de app storage, maar iedere app geeft enkel de phone storage aan.
Aangezien m'n telefoon toch al ver buiten de garantie valt en dus niet meer kan vervallen, vroeg ik me af of het verstandig is om m'n telefoon te rooten/een custom ROM te installeren. Ik bedoel dan vooral of ik volledige toegang krijg tot die twee partities, of in het geval van een cutsom ROM, of die twee partities samengevoegd worden en ik dus het volledige geheugen van m'n mobiel voor apps, foto's, video's, whatever kan gebruiken.
Als dit zo is, wat voor ROM is dan het beste voor een wat oudere telefoon?
Bedankt alvast.
Aangezien m'n telefoon toch al ver buiten de garantie valt en dus niet meer kan vervallen, vroeg ik me af of het verstandig is om m'n telefoon te rooten/een custom ROM te installeren. Ik bedoel dan vooral of ik volledige toegang krijg tot die twee partities, of in het geval van een cutsom ROM, of die twee partities samengevoegd worden en ik dus het volledige geheugen van m'n mobiel voor apps, foto's, video's, whatever kan gebruiken.
Als dit zo is, wat voor ROM is dan het beste voor een wat oudere telefoon?
Bedankt alvast.