Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DerSteyn
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 19-03 13:52
Ik heb vanmorgen mijn iPhone 5s laten vallen. Ik heb gelijk een iPhone 6s gekocht, ik vond het een mooie mogelijkheid voor de nieuwste editie.

Mijn 5s ligt hier nu niks te doen. Het scherm is gebarsten, aan de achterkant is het glas aan de bovenkant ook kapot. De klok werkt niet meer (staat stil op 10.15?) maar de camera (voor en achter) werkt nog gewoon zoals het hoort. De telefoon is ongeveer een driekwart jaar oud.

Nu zit ik met de vraag; is het slim om een reparatiesetje (dus schroevendraaiers etc.) aan te schaffen om het scherm te vervangen en de telefoon door te verkopen? Of om de telefoon in onderdelen verkopen? Die reparatiekits van bv iFixit zijn rond de 60 euro (en een eventueel scherm/achterkant van minimaal 70 euro), en ik vraag mij af of ik dit geld eruit kan halen. De doos etc. heb ik nog. Ik denk als ik eenmaal zo'n kit heb, meerdere mensen in mijn omgeving bij mij aankloppen om een telefoon te repareren (al is dat een voorspelling).

Wat zouden jullie doen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23:31
LittlePinkel schreef op maandag 11 juli 2016 @ 16:28:
De klok werkt niet meer (staat stil op 10.15?)
Je moet dus wel wat verder troubleshooten dan alleen het glaasje vervangen.

Je kunt hem wellicht bij Apple laten repararen..
Je bent al te laat, maar volgens mij krijg je ook korting op je nieuwe als je de oude inlevert bij Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerSteyn
jeroen3 schreef op maandag 11 juli 2016 @ 16:35:
[...]

Je moet dus wel wat verder troubleshooten dan alleen het glaasje vervangen.

Je kunt hem wellicht bij Apple laten repararen..
Je bent al te laat, maar volgens mij krijg je ook korting op je nieuwe als je de oude inlevert bij Apple.
Dat dacht ik ook al! Ik heb persoonlijk geen zin om bij apple te laten repareren, kost ten eerste een helehoop geld en je bent een aardige periode verder. Inleveren heb ik niet aan gedacht, maar da's nou te laat :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartentmm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11-09 15:28
gezien er meer kapot is dan alleen het scherm zal je naar apple moeten en dat haal je er echt niet ui.

2900Wp ZZW + 915Wp Z verwarmd met alfea extensa r32 8KW en 2x FTXC35, SWW Atlantic Explorer 3 200l

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:52
LittlePinkel schreef op maandag 11 juli 2016 @ 16:41:
[...]

Dat dacht ik ook al! Ik heb persoonlijk geen zin om bij apple te laten repareren, kost ten eerste een helehoop geld en je bent een aardige periode verder. Inleveren heb ik niet aan gedacht, maar da's nou te laat :P.
Nou een hele hoop geld... €120 en dan krijg je een geheel nieuwe voorkant (scherm, TouchID (eentje die zeker weten werkt), glas, speaker). Er zitten Apple Stores in Amsterdam, Haarlem en Den Haag dus meer dan 2,5 uur reizen zal het je niet kosten. Daarbij, als je een afspraak hebt, wordt de iPhone gerepareerd binnen ca. 1,5 uur (gemiddeld). Dus zo moeilijk als jij het voorstelt, is het allemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
Valt best mee hoor. Goedkoper kan het alleen door een ongecertificeerde reparateur die er namaak onderdelen in stopt. Daarmee ben je gegarandeerd slechter af.
- Touch ID wat niet wellicht meer werkt.
- Minder goed contrast/kleuren.
- Zichtbare touchscreen matrix.
- Slechte respons op de randen van het scherm. (erg lastig bij actie en notificatie centrum)

Het is nu eenmaal zo dat apple de keten erg gesloten houdt. Daardoor heb je weinig keus.

[ Voor 5% gewijzigd door jeroen3 op 12-07-2016 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:52
jeroen3 schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 11:03:
Valt best mee hoor. Goedkoper kan het alleen door een ongecertificeerde reparateur die er namaak onderdelen in stopt. Daarmee ben je gegarandeerd slechter af.
- Touch ID wat niet wellicht meer werkt.
- Minder goed contrast/kleuren.
- Zichtbare touchscreen matrix.
- Slechte respons op de randen van het scherm. (erg lastig bij actie en notificatie centrum)

Het is nu eenmaal zo dat apple de keten erg gesloten houdt. Daardoor heb je weinig keus.
Gelukkig maar dat Apple dit zo gesloten houdt. Anders krijgen mensen te maken met een iPhone die slecht gerepareerd is. Dit zorgt dan mogelijk voor een slechte ervaring. Dat willen ze voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerSteyn
Ik weet dat ik 'm bij apple kan repareren, maar ik vind het persoonlijk leuker om zelf te doen. Ik zit te twijfelen om de gehele voorkant de vervangen, of dat ik 'm beter in onderdelen kan verkopen. Zou ik bij het laatste minimaal de aanschafkosten van een reparatiesetje eruit halen? En als ik het scherm vervang (kosten scherm 80? euro + reparatiesetje), zou ik, na doorverkoop de kosten eruit halen?

Wat is financieel gezien de beste van de twee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-09 08:36
LittlePinkel schreef op maandag 11 juli 2016 @ 16:41:
[...]

Ehm jah, want een nieuwe iPhone 6S kost zeker minder dan een 5S laten repareren......en de doorlooptijd van een iphone reparatie out of warranty want dat is dit is 5 dagen en kost 291,00

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
Als je het dan zelf doet. Koop dan wel de onderdelen, al dan niet origineel, van een betrouwbare shop.
Zoals iFixit, gewoon een DIY screen replacement kit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 15:19
Het ligt er ook een beetje aan wat je er mee wil doen. Toen mijn 5S kapot was gegaan en ik wist dat ik toch een 6S zou gaan kopen heb ik er ook voor gekozen om er zelf aan te sleutelen. Meest verstandige optie? Niet echt nee. Maar vanuit mijn optiek wel de leukste :p Ik heb voor 30 euro een schermpje uit china gehaald. Duidelijk te zien dat hij niet origineel is. Maar ik gebruik het toestel nu voor het werk (in plaats van de lumia 525 die ze bij ons uitgaven) en voor een beetje bellen en je mail bijhouden is dat schermpje prima. Heb ook een achterkant uit china gehaald, iets van 12 euro voor betaald geloof ik. Ook geen origineel ding, maar ik heb nu voor het werk een toestel wat prima werkt en waarbij het niet zo erg is als ie weer een keer uit mijn achterzak op de grond lazert.

Als je hem wil verkopen zou ik iets meer geld steken in originelere onderdelen. Maar voor mijn eigen gebruik had ik voor pakweg 50 euro een toestel wat er van buiten af als nieuw uit ziet :p

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincitore
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-08-2021
Rupie schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 18:03:
Als je hem wil verkopen zou ik iets meer geld steken in originelere onderdelen. Maar voor mijn eigen gebruik had ik voor pakweg 50 euro een toestel wat er van buiten af als nieuw uit ziet :p
Wees bewust ervan dat Apple geen originele onderdelen uit geeft op de 'markt'. Er zit alleen een kwaliteitsverschil in denk ik qua onderdelen. Maar zoals je zegt je hebt een prima telefoon voor weinig geld.

Stats

Pagina: 1