Aankoopadvies laptop (dagelijks gebruik + games)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat ga je met je laptop doen?
Ik wil een nieuwe laptop voor dagelijks gebruik (tekstverwerking, internet, youtube, etc.), kijken v. films, en ook geschikt zijn voor het spelen van games.

Wat is je budget?
Ik wil eigenlijk niet meer dan €1000,- uitgeven. Liever wat minder dan meer..

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee. Wel af en toe en voorkeur voor 15inch scherm. Denk dat 17inch wat onhandiger en gelijk duurder zijn(?)

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Nee eigenlijk niet. Ik wil een betrouwbaar en als kwalitatief goed bekendstaand merk (maar weet onvoldoende van de merken af om deze aan te geven).

Ik had al een beetje rondgekeken op dit forum en ontdekt dat je voor het spelen van games toch een GTX960 nodig hebt. Ik zit nu zelf een beetje te twijfelen tussen deze twee:

HP 15-ax010nd (pricewatch: HP Omen 15-ax010nd
Dell Inspiron 15 7559 (pricewatch: Dell Inspiron 15-7559 (CN95701, Qwerty toetsenbord) (http://www.dell.com/nl/p/...d=inspiron-15-7559-laptop)

Hebben jullie voor mij een advies of een optie waar ik nog niet aan heb gedacht?

Alvast bedankt :+

...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Is er iemand die voor mij een advies heeft? Bij Dell is namelijk een actie die eindigt op 13 juli waarbij €100 korting wordt gegeven.. (zelfde iets heb ik bij HP gevonden, maar die loopt nog even door).

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2016 21:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjenk
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09-09 11:55
Van de twee laptops lijkt me de dell een betere optie, afgaande op overwegende positieve reviews die ik er van gezien heb. Zeker ook als je er nog eens 100 euro korting op kunt krijgen. Kritiek die vaker wordt gegeven bij de dell is dat het touchpad niet de beste is, maar voor game zul je toch een muis gebruiken waarschijnlijk. Ook zou ik er een ssd in plaatsen, mocht die dat nog niet hebben

Het pluspunt van de hp is dat die iets lichter is en al een ssd ingebouwd heeft.

[ Voor 70% gewijzigd door sjenk op 13-07-2016 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben wat dat betreft een leek, maar is het makkelijk om een SSD schijf er in te plaatsen en hoeveel kost dat ongeveer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09:32
vrij eenvoudig te doen. check dit youtube filmpje maar
YouTube: Upgrading RAM & SSD for Dell Inspiron 15 7559 gaming laptop
Iets andere specs, maar zelfde type laptop.

M2 SSD even zoeken in de pricewatch. Ligt er beetje aan hoe groot je wil.