Toon posts:

Thunderbird 1.2 Ghz Axia vastloper in windows

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Abit-kt7 en een thunderbird 1.2 ghz
Als ik hem in het bios op 12.5~~17 zet en post zegt ie dat ie op 1300 mhz loopt. Heel fijn natuurlijk. Jammergenoeg loopt windows vast helemaal aan het eind van het opstarten. Je ziet dus al windows scherm enzo en alle icoontjes. Ik heb het voltagen even op 3.4 en 1.85v gezet, maar dat mocht niet baten.
wat wel lukte was 12x105 (1260). Heeft iemand nog enig idee wat ik kan doen om hem op 1300 mhz te laten lopen. Ik heb ook al verschilende bios versies geprobeerd maar dat helpt dus ook niet. Hij wordt ook niet te heet (44 graden). Het gekke is dat het altijd precies op hetzelfde moment is. Ik zat te denken aan een driver van iets maar ik heb windows 98 SE ff kaal geinstalleerd en toen had ik ook al het probleem. Zou het een oplossing zijn om ME te draaien???
ik hoor het graag van jullie

Verwijderd

Ik snap niet waarom je met zo een snelheid toch nog 100MHz wil overclocken maar kom. Zet hem even op default snelheid en instaleer je windows opnieuw. Kies best de default instalatie, die is meestal het stabielste. Als ie nu wel opstart instaleer dan eerst je moederbord drivers, dan video, geluid enz. Hestart ook tussen elk nieuw onderdeel dat je doet. Loop ie nu vast weet je perfect na welke instalatie, en is het onderdeel aan vervanging toe of andere drivers. Gaat het niet start dan in safe mode in typ msconfig in je run task bar (start-> uitvoeren/run). Kijk hier wat er opgestart wordt en schakel uit wat je niet nodig hebt (niet zo eenvoudig als je dit niet kent). Kijk ook na als je een netwerkkaart hebt dat de kabel insteekt (hier hangt windows nogal veel op). Lukt het nu nog niet haal dan alles uit je kast dat je niet nodig hebt voor de instalatie (dus enkel proc, 1xgeheugen, video, hdd, fdd, cdrom). Doe dan nog eens een instalatie. Na je instalatie kan je nog steeds overclocken, maar begin je wel met een draaiend systeem.

Verwijderd

Topicstarter
dank u dank u.
Processor is gewoon slecht te overklokken. Op 12x100 is tie goed stabiel. Ietsje hoger is het brak. Kan hem moeilijk terugbrengen met de melding dat ie niet op 1400mhz loopt.had trouwens win98se opnieuw geinstalleerd en alle kaarten eruit geflikkerd op videokaart na